Mijn dochter zit nu in een fase dat ze van alles wel wil, maar niet echt kan.
Ze wil de hele tijd zitten, maar kan maar een paar minuten ‘los’ zitten, daarbij vind ik het eng om haar alleen te laten zitten dus dat doe ik niet.
Liggen vind ze niet veel meer aan, dat is ze zo zat. Zo ook haar gymkleed en de box.
In de wipper zitten en tv kijken vind ze ook maar even leuk, want dan wil ze elke keer naar voren gaan zitten,terwijl de wipper al in de zit stand staat.
Liedjes zingen vind ze ook maar even leuk. Ze is de laatste dagen alles zo snel zat.
Buiten wandelen vind ze wel leuk, maar ik kan moeilijk de hele dag gaan wandelen.
Nu heb ik ook wel het idee dat ze flink in de 6 maanden sprong zit. Ze huilt ook een stuk meer, en als ik niet in de buurt ben gaat ze ook snel huilen.
Is het herkenbaar? Hou houden/hielden jullie je kleintje van ongeveer 6 maanden bezig?
Mijn dochter kan zich prima zelf vermaken, altijd al gedaan. Lekker rollen op de grond of spelen in box met speeltjes. Gister tijdens het koken heeft ze er in de kinderstoel bijgezeten. Beetje naar ons kijken en het is al goed.
Ik draag haar ook veel in de draagdoek en dat is ook heel handig…kan ik lekker doorgaan met de was ophangen of koken (alleen als ze op de rug zit) en kan ze zo meekijken. Dan vindt ze prachtig…ze geeft geen kik.
In haar eigen bedje speelt ze 's ochtends ook gewoon als ze wakker wordt…ik wordt vanzelf wakker van haar geklets en van de rammelaar :mrgreen: (bedje staat naast ons bed)
Ik zet ook vaak een cd op, dansen we even samen of ze luistert erna tijdens het spelen. Hier dus een heel tevreden meisje wat zich prima zelf kan spelen. Ook zonder speeltjes vermaakt ze zich met rollen of met het spelen met haar voetjes.
Hier dus niet herkenbaar…maar ik ben wel altijd in de buurt. Ik laat haar niet huilen en ben altijd snel in de buurt voor een knuffel of een liedje te zingen…
Is zo’n Bumba zitding niet iets voor haar? Is ook niet iets om haar de hele dag in de laten zitten, maar kan ze wel ietsje langer in zitten dan los.
Als ze dingen snel zat is, zou ik gewoon veel afwisselen. En haar soms toch ook even in de box laten of ergens anders wat ze misschien niet zo heel leuk vindt, dat zal ze toch ook moeten leren.
En een sprong kan inderdaad ook. Gelukkig gaat dat vanzelf weer over. En ik denk dat je dan ook niet zo heel veel kunt doen, behalve haar meer aandacht geven…? Misschien is een draagdoek ook iets, dan kun je haar wel bij je houden, maar heb je je handen vrij?
Normaal gesproken kan ze zich prima zelf vermaken. Het is echt iets van de laatste dagen, vandaar dat ik ook aan een sprongetje denk.
Ik laat haar ook nooit huilen, maar ze huilt nu al als ik boven even iets moet pakken
Zo’n draagdoek is idd misschien ook wel wat. Welke heb jij pupke?
Nienke, je bedoel toch geen loopstoel, of wel?
En verder vind ik het ook wel leuk om nieuwe inspiratie op te doen, wat andere moeders met hun kinderen doen!
Nee, ik bedoel geen loopstoel, ik bedoel zo’n ding:
Heet trouwens Bumbo (Bumba is dat gekke poppetje…). Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor van anderen positieve dingen er over.
@Nienke123 wrote:
Nee, ik bedoel geen loopstoel, ik bedoel zo’n ding:
Heet trouwens Bumbo (Bumba is dat gekke poppetje…). Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor van anderen positieve dingen er over.
aha vandaar, ik had ook zitten googlen en kwam idd dat gekke poppetje tegen
Dat is ook wel een idee ja, thnx! Zal eens wat meer info erover opzoeken.
Zo'n draagdoek is idd misschien ook wel wat. Welke heb jij pupke?
Ik gebruik er meerdere maar meestal een doek van Didymos, die zijn geweven en dus ook geschikt voor rugdragen. In huis draag ik haar meestal op mijn rug zodat ik wat kan doen...vandaag is ze er al 2x in in slaap gevallen. Hier dus echt onmisbaar.
De Beco Butterfly hebben wij ook, die zwaai je zo op je rug...is ook erg handig.
Kan ook zijn dat de tandjes eraan komen....dan zijn ze ook wat huileriger en daar heeft ze wel de leeftijd voor.
Ik heb een doek van Hoppediz (zelfde idee als Didymos). Gebruik hem niet voor in huis, maar ik heb ook (nog?) geen kindje dat veel huilt of zichzelf niet kan vermaken.
Misschien is het trouwens ook wel leuk om je dochtertje voor de spiegel te laten spelen? Eventueel met haar samen. Jinthe vindt dat in ieder geval erg leuk. En soms leggen we haar in haar wiegje voor het raam, zodat ze naar buiten, naar de bomen, kan kijken. Dan kan ze zichzelf ook een flinke tijd vermaken.
Ik denk dat ik ook zon draagdoek ga kopen, lijkt me wel ideaal eigenlijk.
Waar hebben jullie ze gekocht? of besteld?
En tandjes zou idd ook goed kunnen. Ze zit ook steeds harder overal op te bijten, en het kwijlen (wat ze al heeeeeeeeeeeeel lang doet) wordt steeds erger.
Ik heb hem besteld op wwwpuntdekastvanmaxepuntnl. Goede ervaring mee (snelle reactie op mail, snelle levering ed).
Heel herkenbaar! Onze smurf kon zich altijd prima vermaken…had je geen kind aan zogezegd. Maar sinds een paar dagen is niets meer goed, meneer wil zitten of kruipen, maar beide lukt nog niet…tot zijn enorme frustratie. In het wipstoeltje gaat hij rechtop zitten om vervolgens op zij te vallen…geen succes dus. De laatste paar dagen heeft hij ook af en toe een rood wangetje…misschien tandje op komst? Gelukkig eet en slaapt hij 's nachts nog wel goed. Het zal wel weer over gaan…en tot die tijd gaat zet ik hem veel in de wandelwagen bij mij in de buurt…dan heeft hij wat te kijken. Ik heb een beco butterfly, die moet ik nog uitproberen met op de rug dragen…
@squirrel wrote:
Heel herkenbaar! Onze smurf kon zich altijd prima vermaken…had je geen kind aan zogezegd. Maar sinds een paar dagen is niets meer goed, meneer wil zitten of kruipen, maar beide lukt nog niet…tot zijn enorme frustratie. In het wipstoeltje gaat hij rechtop zitten om vervolgens op zij te vallen…geen succes dus. De laatste paar dagen heeft hij ook af en toe een rood wangetje…misschien tandje op komst? Gelukkig eet en slaapt hij 's nachts nog wel goed. Het zal wel weer over gaan…en tot die tijd gaat zet ik hem veel in de wandelwagen bij mij in de buurt…dan heeft hij wat te kijken. Ik heb een beco butterfly, die moet ik nog uitproberen met op de rug dragen…
Hier heeft ze ook een rood wangetje. We zien het wel.
Ik heb ook een draagdoek besteld nu die van didymos. Ben benieuwd.
Het gaat idd vanzelf wel weer over!