hoe kindje op fiets in de winter bij glad weer?

hai ik wou graag weten hoe andere mensen met kinderen dit doen.

ik heb een kleine van 1,5 en die breng ik op de fiets 3 dagen in de week naar de chreche.

afgelopen winter pakte ik met slecht weer, en dan bedoel ik echt veel sneeuw, gladheid ijzel etc de auto omdat hij toen nog in de maxi-cosi zat. zelf liep ik dan met de fiets aan de hand naar het werk omdat je zo omvalt dan.

hoe moet ik dit aankomt winter doen, de auto is weg en fietsen met glad weer en een kindje op je fiets zie ik niet zo zitten. nederland is een fietsland dus hoe doen andere moeders/vaders dit?

ik zat zelf te denken aan iets van een bakfiets omdat 3 wielen stabiel is maar om die te kopen voor alleen 1 kindje… ik weet het niet! wie o wie!

wij gingen niet meer op de fiets…

Afgelopen winter ben ik echt bij het eerste beetje gladheid de fiets laten staan omdat ik natuurlijk ook zwanger was, maar die winter ervoor hebben we eigenlijk gewoon alles gelopen.



Hield soms ook in dat bepaalde dingen niet gebeurde, omdat het te ver weg is, maar 4x per dag gingen we lopend naar school en terug en probeerden we dan zoveel mogelijk te combineren met direct de boodschapjes etc in de wijk.

ja idd… ik heb wel een fietskar en heb die toen zoveel mogelijk gebruikt, dan blijf je uiteindelijk denk ik wel iets langer fietsen als met kinderen in zitjes, maar met echt veel sneeuw/ijs is het toch lopen hoor. Ik zou het er niet voor aanschaffen iig.

Lopend gaan…ik doe hier bij glad weer ook alles te voet. Nu weet ik natuurlijk niet hoever de creche bij jou vandaag ligt. Maar ik loop liever 30minuten dan dat ik binnen 2 minuten met de fiets onderuitglij.

Lopen…

Bus, lopen, trein, taxi… Zo losten wij het op. :slight_smile:

Voor ons één van de redenen dat we juist een autootje extra hebben aangeschaft. Met de fietskar was het ook niet te doen.

De school en creche zijn voor ons te ver lopen…

Lopen met de slee :mrgreen:

De school ligt hier aan een grote weg, fietspad wordt altijd goed gestrooid, dus meestal fiets ik wel of doe ik tussendoor stukjes met de fiets aan de hand. De rest doen we lopend en als het kan met de slee.

@mar27 wrote:

Lopen met de slee :mrgreen:




Precies.



Althans, buiten werkdagen om. Werk iets te ver om te lopen of fietsen.

Bussen reden hier met de erge sneeuwval niet eens. Had een collega die met de bus heen kwam en op de terugweg bleken alle bussen al geschrapt te zijn. Sta je dan…



Naar school sowieso zo veel mogelijk lopen of op de slee. Fiets absoluut niet met 20 kilo achter en 15 kilo voorop (nu kan het zeker niet meer).

Inderdaad lopend. Evt. met de fiets in de hand en de kleine op de fiets, zodat je zelf alleen terug kunt fietsen (voor zover mogelijk met sneeuw). En ‘snowsteps’ aandoen. Vorig jaar op vakantie met oud en nieuw van iemand geleend, en werken perfect.

Lopen idd met slee

Héérlijk, lekker lopend met de slee naar school. Ik zou bijna zeggen: laat die sneeuw maar komen :thumbup:



Ik heb ook een fietskar gehad en die gebruikte in de afgelopen winters wat vaker dan anders. Ben je toch stabieler mee dan met alleen een fiets.

@Chrissy wrote:

Héérlijk, lekker lopend met de slee naar school. Ik zou bijna zeggen: laat die sneeuw maar komen :thumbup:



Ik heb ook een fietskar gehad en die gebruikte in de afgelopen winters wat vaker dan anders. Ben je toch stabieler mee dan met alleen een fiets.




Stond vanmorgen al met snowboots in mijn handen. Toch niet gedaan, eerst eens kijken wat nog past van vorig jaar…

hier wordt het fietspad over het algemeen ook goed gestrooid.

Mocht er dan toch sneeuw liggen of was het glad dan pakten we de bus. Het is maar 1 halte, maar het scheelt toch 10 minuten lopen :mrgreen:



auto is hier ook bijna geen doen. Er staat geheid een file voor de school en er is geen parkeerplekje meer vrij :roll: