Zat te denken… hoe maak ik de kinderwagen eigenlijk op? Moet daar ook een molton onder, en waar koop je die dan? En (hoes)lakentjes van de wieg lijken aan de grote kant, evenals een dekentje.
Dus… tips graag!
Oh, en hebben jullie de bekleding van de kinderwagen en mc ook gewassen van tevoren?
dit topic ga ik volgen!! :mrgreen:
Ik had bij R. een wieghoes over het matrasje, dan een dekentje (ook van een wieg) over R. heen. De eerste weken had ik ook een hydrofiele doek onder zijn hoofdje liggen voor het spugen.
Succes met de laatste loodjes!
oke ik denk dat ik een waskussenhoes over het matrasje doe met daarover heen een hydrofiele luier. Dan heb ik zo’n wikkeldeken waar ik kindje inwikkel, eventueel nog een ander dekentje wat ik bij het wagentje heb gekregen maar ben bang dat dat al snel te warm word.
Ben eigenlijk niet van plan om er een lakentje in te gebruiken, lijkt me zo’n toestand iedere keer met toedekken :oops:
Voor de rest heb ik (nog) niks van de kinderwagen gewassen.
Ik had bij R. een wieghoes over het matrasje, dan een dekentje (ook van een wieg) over R. heen. De eerste weken had ik ook een hydrofiele doek onder zijn hoofdje liggen voor het spugen.
Succes met de laatste loodjes!
Hier ook een wieghoes over het matrasje. Daaroverheen een hydrofiel voor het spugen.
Verder heb ik alleen de babynomade van Red Castle gebruikt. Als het erg koud was nog een dekentje eroverheen.
Hier een aankleedkussen hoes met daaronder gewoon een vierkante molton van de Hem@ om het matrasje. Aan het hoofdeind een dubbelgevouwen hydrofiel luier. Als lakentje gebruikte ik een wiegenlakentje met een zelf gehaakt dekentje.
Ik had een hoeslaken voor de wieg met daaronder een flanellen luier (zelfde idee als een molton) en een lakentje en dekentje voor de wieg in de kinderwagenbak. En ook een hydrofielluier bij het hoofdje.
Ik deed het gewoon hetzelfde als het wiegje? :think:
Molton, onderlakentje, lakentje en dekentje…
hoi hoi
Ook hier de kinderwagen opgemaakt met moltonzeiltje halverwege, dan een hoeslakentje (van wiegje) en dan deken of deken/lakentje (ook wiegmaatjes), eventueel nog een hydrofielluier bij hoofdje of iets. Ligt denk ik ook een beetje aan het weer enzo!
Thnx girls! Heb voor de wieg 3 onderlakentjes in huis, maar kon nergens wiegmoltons vinden :think: heb wel 3 flanellen luiers en lees dat dat ook kan :thumbup: das mooi, want dan hoef ik niet verder te zoeken naar moltons en kan ik evt nog een pakje flanellen luiers en nog 2 extra overtrekjes halen. Hydrofielluiers heb ik genoeg en ik heb 2 wiegdekentjes. Dus dat moet helemaal goed komen!
Zininzinin!! :mrgreen:
Ik heb de oude Engelse wagen waar ik zelf in lag vroeger, daar zit geen bekleding aan de binnenkant (ja, leer of plastic, maar geen stof). Maar ik had op het matrasje een soort molton, daarover een gewone wieghoeslaken, dan mijn zoontje, en dan het wagenlakentje en dekentje.
@Lily2006 wrote:
Ik deed het gewoon hetzelfde als het wiegje? :think:
Molton, onderlakentje, lakentje en dekentje…
Hier ook. Alleen buiten was het wikkeldeken in de wagen.
Alles voorgewassen. Ook de MC
Hier trouwens niets van de wagen zelf gewassen.
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=1740971&highlight=#1740971
ff scrollen en voila!
:mrgreen:
Ik doe eerst een molton zeiltje over het ‘matrasje’, daar een flanellen luier overheen en bij het hoofdeind een dubbelgevouwen hydrofiele luier voor het spugen en dan gebruik ik vervolgens een wiegenlaken/kinderwagenlaken om over Roan heen te leggen. Onder dat matrasje heb ik nog 2 handdoeken zodat Roan niet plat ligt maar een beetje omhoog.
@Sennapen wrote:
Onder dat matrasje heb ik nog 2 handdoeken zodat Roan niet plat ligt maar een beetje omhoog.
Waarom ligt Roan een beetje omhoog?
Voor het spugen was dat in het begin en nu heb ik die handdoeken eigenlijk nog nooit weggehaald :mrgreen: , maar in bed ligt ie gewoon plat.
Het is ook maar dat ie dan een heel klein stukje omhoog ligt met zijn hoofdje, eigenlijk merkt ie er weinig tot niks van omdat het ook onder zijn ruggetje ligt. Maar ga ze straks weghalen, hij spuugt toch eigenlijk niet tot nooit.