Hoe kies je een gyn/ziekenhuis uit?

Meiden,



Ondertussen, na 1,5 jaar proberen, zijn wij zover dat we door onze huisarts worden doorverwezen naar een gyn. De huisarts heeft al een paar testjes gedaan en hier is uitgekomen dat mijn man verminderde zaadkwaliteit heeft. Mijn vraag gaat over het uitkiezen van een ziekenhuis.



Wij wonen in de buurt van Amersfoort, maar dit ziekenhuis heeft enkele jaren geleden nogal slecht in de publiciteit gestaan. Ben je vrij om te kiezen naar welke gyn je wil? Kan ik ergens resultaten van ziekenhuizen voor IVF e.d. nazoeken? We willen direct een goede keuze maken en niet later hoeven switchen.



Heeft iemand ervaring met het ziekenhuis Amersfoort? Of met het UMC in Utrecht?



Graag hoor ik jullie ervaringen!

Dank je wel

Hallo Engel,



Tja, ik weet het alleen uit mijn eigen ervaring: Ik woon in Noord-Holland, het AMC en het OLVG-ziekenhuis hadden een te lange wachtlijst, ik ben zelf via freya.nl gaan zoeken naar een vergunninghoudende ziekenhuizen waar het minst lang wachtlijst was.

Ik kwam uit in Leiden bij een geboortekliniek, dus niet het LUMC.

Toestemming gevraagd aan de ziektekostenverzekeraar, het resultaat is onze Jeroen bij de 3e IVF-behandeling!



Ik zou zeggen: neem kontakt met de ziektekostenverzekeraar! Of het hun wat uit maakt! Het enige voorwaarde van mijn verzekeraar was of het SMCG een vergunning hadden om IVF te mogen uitoefenen.

Moest een verklaring opsturen!



Veel succes!



Groetjes,

Monique

Hoi Engel,



Wij werden eigenlijk door de huisarts doorverwezen naar een gyn/zkh dicht in de buurt…hoefde er niets zelf voor te doen. Het kan zijn dat nu met de nieuwe basis verzekeringen dat je verzekering er eentje voor je uit zoekt hoe dat precies zit weet ik niet. Maar als je liever niet bij dat ene zkh wil die slecht te boek staat zou ik het gewoon proberen om bij een andere die voor jou wel prettig is te gaan informeren.



suc-6



gr marientje

Hi

Ik kom ook uit de buurt van Amersfoort. De keuze die wij gingen maken was: of amersfoort of hilversum.

Uiteindelijk hebben we voor Hilversum omdat dat met t werk van ons alle2 beter te doen was als we onder werktijd daarheen zouden moeten. Ben erg tevreden over hilversum dus misschien is t voor jou ook een optie?

Als je meer wilt weten dan hoor ik t graag! Ik heb veel onderzoeken gehad en ga nu binnenkort voor een kijkoperatie.

Groetjes Dincy

hoi…



ik kom ook uit de buurt en heb ook met hilversum betere ervaringen…

hoi ik werd bij de doorverwijzing ineerste instantie ook verwezen naar de zkh in de buurt, ( 7 km verderop ) maar dit is een streekziekenhuis.

En 1 waar ik niet echt over te vreden ben.



Ik heb gekozen voor het umcg in groningen, een academisch zkh, waar ik zowieso al bekend ben, mijn dossieer is, ik geboren ben.

En waar ik al eerder bij de gyn ben geweest, welliswaar voor andere dingen.

Dus dit vondt ik een fijner idee.



De havondt het geen probleem en heeft mijn doorverwijzing aangepast en opgestuurd naar umcg.



wel zo fijn…

hoi,



Ik zit voor mijn behandelingen bij het umc en ben zeer tevreden dus als je meer wilt weten over hoe ze daar werken etc dan hoor ik het wel.

Voordeel van dit ziekenhuis is dat ze alles zelf doen en datr ze op de kerstvakantie na niet gesloten zijn en zelfs in de weekenden doordraaien.

Veel ziekenhuizen houden ook nog een zomerstop en zijn in de weekenden dicht.

Verders werkt het umc oa met de korte behandeling dus dat heeft ook veel voordelen.

Amersfoort ken ik niet werd vanuit Nieuwgein door gestuurd naar het umc omdat mijn gyn daar heel lovend over was ze hebben ook de beste cijfers qua slagingspercentages in nederland



Groeten Es

Dank je wel voor jullie antwoorden. Ik wil in ieder geval de ziekenhuizen eens wat meer vergelijken vóórdat we een keuze maken.

Weet iemand waar ik de slagingspercentages van ziekenhuizen kan opzoeken?

volgens mij op freya site

Hallo Es,



Ik ben bang dat wij ook worden doorverwezen naar een ziekenhuis, zelf kom ik uit Nieuwegein en ben blij om te horen dat je goede ervaringen heb met het UMC. Omdat je zo tevreden bent mag ik vragen bij welke arts je loopt ? dan weet ik tenminste dat die goed is.



Ingrid

Volgens mij mag je zelf weten welke gyn en welk ZH je kiest. Ik wilde perse een vrouwelijke gyn dus ik heb mijn HA gevraagd of ze een aanbeveling had en ze heeft me toen 3 namen gegeven, ik heb er gewoon 1 uitgekozen en het bleek een prima keuze.



Geweldige gyn en heel fijn contact :thumbup:

Op http://www.freya.nl kun je doorlinken naar alle fertiliteitsziekenhuizen en hun scores wat betreft IVF/ICSI. Volgens mij mag je wel zelf kiezen, maar let op je reistijd. Soms moet je binnen 1,5 uur het zaad inleveren en als je dan een ziekenhuis in Maastricht kiest, dan red je dat niet! Dus daar zou ik wel even rekening mee houden.



Groetjes,

Noortje