hoe kies je een goed matras?

Hallo,



wij zijn op zoek naar een nieuw bed en een nieuw matras (liefst voordat uk3 zich aandient :wink: ). een ledikant hebben we wrs al gevonden maar ik vind het orienteren op een matras lastig. er is zoveel, in verschillende soorten en prijzen. wat is ‘goed’ en ‘goed genoeg’ qua prijs? :think:



wie wil ervaringen en tips delen?



belangrijk voor mij is dat ik nogal allergisch ben dus er mag géén wol, paardehaar, ander pluizig spul in het matras zitten en geen latex.

we willen geen boxspring meer, gewoon lattenbodems en een matras.



wie maakt me wegwijs?

Wij zijn naar een beddenzaak gegaan en gewoon overal op gaan liggen :mrgreen: Een deskundige mevrouw hielp ons en zij lette of wij goed op een matras gingen liggen. Soms lagen we er minutenlang.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor Temphur. Een rib uit je lijf maar wel 15 jaar garantie en het is gewoon een heel goed matras voor je rug/nek/spieren. Ik wil geen ander meer :smiley:



Al is het ff wennen als het koud het, het matras is dan keihard en soms vergeten we dan nog wel eens als we het bed inspringen. Boinkkkkkkkkk :wall: :wink:

uitproberen :mrgreen:

wij moeten ook nieuwe en gaan voor traagschuim

googkle maar eens, kost was maar dan heb je ook wat.

het vormt naar je lichaam.

ja, traagschuim heb ik ook gezien. leek me wel wat. of ‘gewoon’ koudschuim (nog wat goedkoper :wink: )



proefliggen in een winkel schijnt niet zo heel veel te zeggen, pas als je er langer (weken) op ligt weet je of het matras bij je past.

en om nou weken in een winkel te gaan liggen :lol:

@elisaatje wrote:

ja, traagschuim heb ik ook gezien. leek me wel wat. of ‘gewoon’ koudschuim (nog wat goedkoper :wink: )



proefliggen in een winkel schijnt niet zo heel veel te zeggen, pas als je er langer (weken) op ligt weet je of het matras bij je past.

en om nou weken in een winkel te gaan liggen :lol:




Hahahaha, je trekt er wel de aandacht mee.

Maar sommige zaken zeggen ook dat je een x periode een matras thuis uit mag proberen. gewoon even vragen.

Enne niet uitzoeken als je moe bent! Dan ligt alles lekker!

@elisaatje wrote:

ja, traagschuim heb ik ook gezien. leek me wel wat. of ‘gewoon’ koudschuim (nog wat goedkoper :wink: )



proefliggen in een winkel schijnt niet zo heel veel te zeggen, pas als je er langer (weken) op ligt weet je of het matras bij je past.

en om nou weken in een winkel te gaan liggen :lol:




Om het laatste hebben wij ook hier een probleem mee. Net als de vraag: hoe weet je of het matras niet binnen de kortste keren (bijv binnen een jaar) doorzakt of wat :think: