Hoi allemaal.
Ik heb het even helemaal gehad… tenminste… op dit moment even.
Nadat ze er bij mij achterkwamen dat mijn schildklier niet goed was en ik daarom geen eisprong had, heb ik medicijnen gekregen en is mijn cyclus op orde.
Ik heb nu (even uit m’n hoofd) 4 normale cyclussen gehad, maar ben niet zwanger geraakt.
Nu zou het natuurlijk ook wel heel snel zijn als ik al zwanger was geweest, maar afgelopen vrijdag kwamen de Russen weer op visite.
Ik baalde er zó van, ik had er zó op gehoopt…
Ik heb me nu voorgenomen om er niet zoveel meer mee bezig te zijn…
Maar hoe doe je dat???
Heeft iemand tips voor mij?
Donderdag ga ik weer naar de gyn.
Daar ben ik al een hele tijd niet geweest.
De laatste keer dat ik er was moest ik nog naar de internist i.v.m. de schildklier.
Die laatste keer was mijn cyclus dus ook nog niet goed en ze stelde toen voor om de volgende keer weer Clomid voor te schrijven (dit had ik al eerder gehad en ben ook zwanger geweest)
Ik had toen zoiets van, ik wil eerst kijken wat de internist doet en dat kom ik dan wel eens weer.
Ik ben benieuwd wat ze gaat zeggen.
Misschien hoef ik voorlopig wel helemaal niet meer te komen…
Naja, het is een beetje een warrig verhaal, maar ik hoop dat jullie me nog kunnen volgen.
Liefs Esther
misschien een stomme tip, maar uh, kan me voorstellen dat veel op dit forum rondhangen het ‘minder ermee bezig zijn’ niet echt helpt…
Verder in ieder geval sterkte!
Zoveel ‘hang ik hier al niet meer rond’ hoor…
ja, en verderrrr… ik heb hiervoor ook 2 miskramen gehad… enne, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed zeg ik maar.
Ik kon het in ieder geval niet uit me hoofd zetten… sorry dat ik je niet kan helpen.
sterkte meid!
snoesje
Hoi Esther,
Ik denk dat er geen manier is om er minder mee bezig te zijn we willen het allemaal te graag. Overal zijn confrontaties en tuurlijk kan je afleiding zoeken door bezig te zijn met iets ofzo maar dat kan of helpt ook niet altijd . Bij mij lukt een afleiding niet echt moet ik zeggen ik wil gewoon graag een kindje en dat krijg ik er niet uit.
gr marientje
Ik zou het ook niet weten. Je staat er mee op en je gaat ermee naar bed. Alles wat er gebeurt doet je denken zijn aan zwanger worden/ zijn.
Juist door het er proberen niet mee bezig te zijn ben je er bijna nog meer bezig. Ik probeer nu maar te denken het is zo en ermee bezig zijn hoort er blijkbaar bij.
Ik moet wel zeggen dat ik sommige topics niet lees hier op het forum, of heel minimaal kom. zoals zwanger zijn en zwanger worden. Wel natuurlijk als zwanger worden olanger duurt.
hey lieverd,
Ik heb gisteren toevallig ook zo iets ergens neer gezet, of eigenlijk kreeg ik de opmerking er inder mee bezig te zijn is beter… heel cliche .
maar ow zo moeilijk.
Ik heb geen tips voor je, weet je wat het gekke is, toen ik zelf hier net kwa, he en mensen vroegen het gaf ik zo wat tips, en nu nu ik zelf er heel anders voor sta ik nu pas begrijp wat mensen toen destijds vroegen?
Nee het helpt niks hier wegblijven, meet tv kijken lezen wandelen puzzelen, weet je je gedachtengaan dan pas denken,
ik heb geen tips maar ik hoop dat iemand ze ms toch heeft en het je kan helpen,
ik lees mee wantben zelf erg aagje,
liefs eneenkus van mij :-*
ik ben bewust niet meer op het kOK forum geweest.
gestopt met de pil en niet meer aan gedacht. ten minste dat proberen. wist ook nooit wanneer ik ongesteld moest worden. dat was elke maand weer een verrassing maar daar door was ik wel ongemerkt nu zwanger.
misschien een tip… dan is de teleurstelling elke maand ook wat minder.
dat lijkt me beter dan zo’n ticker met de ovulatie datum etc… daar word je volgens mij alleen maar gestresst van. net zoals temperaturen enzo.
de buitenwereld helpt ook wel… of juist niet… ze gaan nu (nu 3 maanden na m’n miskraam) weer vragen hoe het gaat. en of wel al weer ‘bezig’ zijn. dat is dus niet bevorderlijk. dus voor iedereen die het wil weten… ben ik gewoon weer aan de pil :liar: des te groter is straks de verrassing als ik ga vertellen dat ik zwanger ben
maar goed. ik ben dus nu na 3 maanden al weer zwanger… ik heb dus makkelijk praten. ik weet niet hoe ik me zou gaan voelen als het langer zou gaan duren. denk dat je dan onbewust je er toch wel weer heel erg mee bezig gaat houden. vooral als je andere zwangere mensen ziet enzo
Es, je kunt er niet ‘minder’ mee bezig zijn. Wat je wel kunt doen is er ‘anders’ mee bezig zijn.
Eens in de zoveel tijd een ikke dagje inplannen. Alleen maar leuks voor jezelf doen en je eens lekker afleiden.
Hoe je dat het beste kunt doen is natuurlijk per persoon verschillend.
Verder denk ik dat ik weinig voor je kan doen op dat vlak. Hooguit hopen dat het niet al te lang voor jullie zal duren!
Hoi lieverds
Bedankt voor jullie antwoorden.
Het vreemde is dat er vaak wordt gezegd dat als je er heel erg mee bezig bent het juist niet lukt…
Ik weet zelf ook nooit van tevoren wanneer mijn ei komt.
Ik voel hem wel wanneer hij er is, dus daarna weet ik pas wanneer mijn NOD is.
Dat van een Ikke dag inplannen vind ik wel een heel leuk idee!
Ga ik ook maar doen denk ik.
Snoesje, wat een GEWELDIGE foto heb je bij je naam staan!!!
Super!
Liefs Esther :-*
hoi juffie esther,
heb je van de internist al uitslag dat je schildklier goed werkt?
want dat moet eerst zo zijn.(ik heb nl ook een trage schildklier,maar ook diabetes en daarom rood licht nog).
als je dat hebt en je gaat naar de gyn gaan de onderzoeken als het goed is gewoon door en het er niet zo mee bezig zijn, helaas kan ik je daar na 6 jaar bezig zijn nog steeds geen antwoord opgeven.ook ik probeer afleiding te zoeken en de ene keer helpt het en de andere keer niet.
iig heel veel succes.
groetjes annie
Hoi Annue
De laatste keer vertelde de internist dat de schildklier nu precies goed is.
Ik slik per dag 1 tabletje Thyrax (de blauwe)
Valt voor jou ook niet mee zie ik…
Sterkte meid!!!
Liefs Esther :-*
dank je wel.
ik slik 1 tablet thyrax(de witte).dus iets meer dan jou,maar volgens de internist is het nu op het randje goed.
maar ik beweeg me nu meer dus ik hoop dat de uitslag dan nog wat beter is en de rest is afwachten hoe het gaat.
ik wens je sterkte met alles en vlug het gewenste resultaat!!!
groetjes annie
Hoi esther
Nou meid je hoort het, het is heel moeilijk om je gedachtegang las te laten en er neit meer aan te denken.
Ikzelf heb ook echt geen tip voor je want ik zit in het zelfde schuitje zoals vele van ons hier.
Maar ik ben nu wel zover dat ik momenten heb dat ik het wel los kan laten maar ook niet altijd.
We zijn nu haast 7 jaar bezig alles al gehad met 1 keer zwangerschap en een miskraam na 6 weken en verder nooit meer gelukt.
Wel is het zo dat ik mij na zoveel jaar eindelijk wat lekkerder in mijn vel gaat voelen en het los aan het laten bent.
Ik denk er niet zoveel meer aan als vroegen toen moest en zou ik zwanger raken maar dat heb ik nu niet meer.
Het is wel zo dat als ik soms mensen hoor over dat khun kinderen een hinder zijn in huin leven dan kan ik mij wel heel erg boos maken.
Volgend de dokter zijn wij super vruchtbaar maar waarom het niet wil lukken weten ze ook niet, maar ik geef de moed niet op dat niet, maar heb nu wel andere bezigheden waardoot ik er niet zoveel meer aan denkt tot er wat gebeurd zoals in het nieuws ofwat dan ook dan maak ik mij weer kwaad.
Maar goec alles heeft een rede zeggen ze en iedereen zijn tijd komt wel zodra je er klaar voor bent, en dat bepaald de hogere macht.
Wij wensen iedereen die graag zwanger willen worden heel veel succes.
en meiden vergeet niet: ONZE TIJD KOMT AL DUURT HET LANG :-* .
Groetjes Shirley
Hallo
Dat is erg moeilijk en mischien heb je makkelijke maar soms ook moeilijke periodes…
Het is en blijft lastig zelf als je met iemand in gesprek bent dan denk je eraan…
Je kunt afleiding zoeken en dan ben je het even kwijt maar het komt weer terug en eigenlijk is dat heel logisch…
suc6
liefs van mij
Hey Esther,
Als ik antwoord op je vraag zou kunnen geven dan had ik al heeeeel wat mensen kunnen helpen net als jij vraag ik me namelijk ook altijd af hoe je dat toch doet!
Wij zijn bijna 1 jaar bezig en dan hebben we ook nog de “pech” in die 11 maanden ongeveer 13 keer !!! blij nieuws van vrienden en collega’s te hebben moeten incasseren, vaak allemaal waren zij letterlijk en figuurlijk in 1 wip zwanger :shock: dat maakt het extra pijnlijk (sorry voor het zelfmedelijden )
Veel mensen zeggen ook: het zit tussen je oren en je moet er gewoon niet zoveel mee bezig zijn, nou ik kan je melden dat ik die 2 zinnetjes niet meer kan horen :wall: alsof ik zelf niet weet dat ik er gewoon niet zoveel mee bezig moet zijn duh…
Ik heb al vanalles geprobeerd, ben met ene cursus Spaans begonnen op school, heb het heel druk op mijn werk, doe heeeeel veel leuke dingen met mijn vriend en geniet van ons zorgeloze leventje met zn twee :thumbup:
Het stomme is ook dat het wel lijkt alsof ik alleen maar babies en zwangere vrouwen zie, in tijdschriften, op tv, in het dagelijks leven, soms is het net alsof ze me achtervolgen maar goed dat zal wel zo zijn omdat je er zelf mee bezig bent, en het je nu ineens opvalt.
Persoonlijk heb ik het zwanger worden even op een laag pitje gezet, ik moet 28 nov voor de 1e keer naar de gyn. en aangezien ik verwacht dat onderzoeken etc. wel even de tijd kosten, schuif ik het zwanger willen worden maar even door naar het nieuwe jaar. Niet dat ik ondertussen niet mijn best blijf doen hoor
Conclusie: ik kan je helaas niet helpen maar wil je wel laten weten dat je zeker niet alleen bent in deze situatie :!:
Die mensen die maar roepen dat je er niet zoveel mee bezig moet zijn weten volgends mij echt niet hoe het voelt om je wens niet in vervulling te zien gaan. Die mensen hebben vaak al kinderen of zijn er zelf helemaal niet mee bezig!!! Heel irritant vind ik dat :evil:
Ikzelf heb de temperatuurlijsten de deur uit gedaan en ben gestart met een nieuwe baan die mij aandacht dik nodig had!!! Maar ik ben er nog steeds mee bezig, heb het wel meer naar de achtergrond kunnen schuiven maar dat is vooral omdat ik mezelf er verdriet mee deed door iedere keer zoveel hoop te hebben! Ik was tijdens mijn menstruatie dan echt helemaal kapot ervan! dat is gelukkig niet meer zo!
Ik heb ook wel eens gezegd tegen mensen om te proberen er niet mee bezig te zijn terwijl ik van mezelf weet dat het toch automatisch gaat.
Maar juist OMDAT ik weet hoe erg het is om iedere maand weer ongi te worden zei ik die dingen(ja ook tegen jou Bianca)
Maar met er niet teveel me bezig zijn bedoelde ik meer dat tempen alleen klussen op vruchtbare dagen etc…Dat breekt je op den duur op denk ik.
dus ik denk niet dat mensen dat zeggen als ze niet weten hoe het is…
het enige wat je kan doen; is tijd voor jezelf nemen of maken.
een beetje afleiding zoeken.
ieg doorgaan met de dagelijkse dingen, ook al heb je daar totaaaaal geen zin in.
je bent er toch wel mee bezig, dat valt niet te voorkomen.
maar doorgaan moet je wel.
Hoi Esther,
Misschien ken je me nog? Of misschien ook niet? Maar ik kom hier inmiddels ook al 1½ jaar op het forum dan weer met pos. nieuws en daarna meestal weer met neg. nieuws…
Ik heb voor mij een manier gevonden om er ‘niet teveel mee bezig te zijn’. Ik heb voor mezelf een plan B gemaakt. Plan B houdt in: wat ga ik doen als het niet lukt? Welk (persoonlijk) doel zou ik willen bereiken?
In mijn geval is dat dus iets wat ik al jaren heb gewild, maar waar nooit iets van kwam en dat is serieus iets met mijn creativeteit gaan doen.
Inmiddels heb ik mijn eigen webwinkeltje waar ik mijn handgemaakte sieraden verkoop en ik heb het er maar druk mee :lol:
Dit is iets wat ik ook heel erg leuk vind en waardoor ik mijn gedachte heb kunnen verzetten.
Iets waar ik nooit aan begonnen was als zwanger worden makkelijk was gelukt, want dit kost geld en tijd, iets wat ik niet zou hebben als ik een kindje zou hebben.
Ik heb ook mijn man geadviseerd een plan B te maken voor zichzelf, zodat ook hij voor zichzelf een ander doel maakt waar je mee bezig kan zijn. Iets om naar uit te kijken, iets om voor te gaan.
En je zal er altijd wel mee bezig blijven, want als je zwanger wilt worden, ben je er mee bezig. Je kan er niet ‘niet mee bezig zijn’. Dat is alleen zo als je per ongeluk zwanger bent geworden.
Dat kreeg ik dus veel naar mijn hoofd geslingerd… Ja, je moet er ook niet zo mee bezig zijn, dan lukt het helemaal niet :doh: Wat een flauwe kul zeg! Iemand die net stopt met anticonceptie is er toch ook mee bezig? En de meeste worden dan toch ook gewoon zwanger? Natuurlijk ben je er mee bezig… vooral rond je eisprong en als je weer ongesteld moet worden. En omat je zwanger wilt worden hou je toch precies bij wanneer je NOD zou zijn enz. enz.
Maar goed… ik zeg niet dat het bij iedereen zal werken, want iedereen is anders, maar zoek voor jezelf nog een ander doel waar je je helemaal op toe zou kunnen leggen. Dan heb je voor jezelf nog its achter de hand en val je niet in zo’n gat als het echt helemaal nooit wil lukken.
Sterkte en suces!