Ik heb een pad of kikker in huis :shock:
Hij kwam net binnen gewandeld (ik snap niet hoe hij onder het vliegengordijn door is gekomen :? )
En hij sprong meteen onder de verwarmingsombouw en nu zie ik hem niet meer…
We hebben ze wel vaker in de tuin en heel soms in huis maar deze heeft zich verstopt :mrgreen:
Weet iemand hoe ik hem kan ‘lokken’? Ik kan moeilijk een vlieg nadoen of zo :lol:
@mar27 wrote:
Ik heb een pad of kikker in huis :shock:
Hij kwam net binnen gewandeld (ik snap niet hoe hij onder het vliegengordijn door is gekomen :? )
En hij sprong meteen onder de verwarmingsombouw en nu zie ik hem niet meer…
We hebben ze wel vaker in de tuin en heel soms in huis maar deze heeft zich verstopt :mrgreen:
Weet iemand hoe ik hem kan ‘lokken’? Ik kan moeilijk een vlieg nadoen of zo :lol:
Een sexy vrouwtjes kikker uitnodigen

Hihi geintje. Ik weet wel dat als het hondje van mijn schoonouders er zou zijn, dat die kikker er dan niet lang meer zou zitten. (is een Jack Russell)
Ow en schiet me nog te binnen. Misschien kun je hem met een lange stok ofzo er onder uit purren.
Die hond kan er echt niet bij hoor, hahaha
Met een stok heb ik al geprobeerd maar hij blijft gewoon zitten :doh:
Ik wil ook niet te hardhandig zijn want dat vindt ik zielig.
Een pad/kikker is iets anders dan een spin he :mrgreen:
kóóóóóóóóm dan kikker kikker kikkertje
:mrgreen:
vroeger ging ik in de tuin van en vriendinnetje wel eens kikkers/padden vangen met een rode ballon.
in onopgeblazen toestand, aan een touwtje aan een “hengel”
die beestje vlogen daar echt in een razend tempo op af, al bleven z niet echt hangen, want die ballon was glad…
wellicht dat een rood stokje stof functioneler is???
kan je de ombouw niet even weghalen en de pad of kikker gewoon oppakken en buiten zetten? :think:
@kaboutertje wrote:
:mrgreen:
Ja dat is het , zo moet het 8)
haha lastig probleempje
Het is nu ochtend, heb je hem nog weggekregen? En more important natuurlijk: hoe?
Bedankt voor de tips :mrgreen:
Ik heb hem niet meer weg gekregen en kon hem vanochtend niet meer vinden :lol:
Ik ben benieuwd waar ik hem tegen ga komen als ik zo ga stofzuigen.
Daar zal ie wel van schrikken en dan kan ik hem buiten zetten.
Merel33 dat was op zich wel een goede tip maar de radiator ombouw zit vast gekit dus die kan ik niet zo maar losmaken.
je verkleden tot een knappe prinses… en dan zeggen dat je hem graag wilt kussen :lol: :lol: :lol:
Ik denk eigenlijk dat je hem niet echt kan lokken… :think: :lol:
Misschien een dode vlieg ervoor leggen…maja…dan moet je de hele dag ervoor blijven zitten om te kijken of hij eronder uit komt hahah.
Ik denk dat je het beste hem kan laten zitten en wachten tot je hem door de kamer ziet springen en dan de achtervolging inzetten :lol:
Volgens mij kun je hem alleen buiten krijgen, door hem op te pakken en buiten neer te zetten. Ze zijn niet zo meewerkend volgens mij.
@colle wrote:
je verkleden tot een knappe prinses… en dan zeggen dat je hem graag wilt kussen :lol: :lol: :lol:
:lol:
poele poele poele… kom dan…
hoop dat je hem snel vind of dat die weg naar buiten alweer heeft gevonden genoeg tips :mrgreen: