Hoe kan ik dit voorkomen?

Hallo dames,



We zijn net terug van de wintersport. alle spullen weer gewassen. die doe ik daarna altijd weer in een koffer en weekendtas en gaat het zoldertje op.

Alhoewel alles dus schoon gewassen is, ruikt het wel muf na een jaartje in een tas of koffer. Hebben jullie nog tips om het fris te laten ruiken ook na een tijdje?

Want natuurlijk was ik het toch weer opnieuw voordat we weg gaan.

Mijn man zei al: “dan stop je het toch zo weg, was je het volgend jaar!” :shock: :wall:

Dacht het dus niet! :hand:

Zat zelf te denken aan geurzakjes of zo, maar waar koop je die?

Tips zijn welkom dus!

ik geloof dat Robijn van die geurzakjes heeft.

En bij eeeh… even denken hoor… Action kan je ook geurzakjes halen.



Of je maakt zelf van die zakjes van dun katoen. bij Action kan je van die zakjes geurdingen kopen die je in een schaal doet ter decoratie en die geven ook geuren af. Die doe je dan in de zakjes en hangt ze in de kast of legt ze in tas oid.

zwitsal geurzakjes zijn ook zooooooooooooooooooooooo lekker

Geurzakjes kun je overal kopen baby zaken, bij de supermarkt, drogist,maar ook bij babypark die heeft chique zakjes duur 6,95 geloof ik per zakje maar ruiken werkelijk heerlijk :stuck_out_tongue:



gr melanie

En mottenballen? Of bestaat dat niet meer :think:

lekker fris wassen, goed drogen, en dan in zakken doen die je vacuum kan zuigen. eventueel met zo een geurzakje erbij :thumbup:



die zakken kun je o.a. kopen bij de whekamp. en scheelt nog een hoop ruimte ook :thumbup:

de supermarkt verkoopt ze hier gewoon ik geloof van robijn :slight_smile:

deze heb ik in mijn kledingkast…



die van de action vind ik wel heeeel erg sterk qua geur…

ik gebruik kleine zeepjes (van die dngen die je in hotels krijgt, of op het toilet legt) in een keukenpapiertje gewikkeld (omdat het anders kan vlekken.

Toch wel wassen??



Ook al stop je er geurdingen bij, het heeft toch een jaar in een kist gelegen… :shifty:

je moet inderdaad wel uitkijken met vlekken bij die geurzakjes! Ik had ooit een zwitsal geurzakje bij de babykleding gedaan, die bewaar ik in curverboxen op de zolder. Maar na een jaar zaten er echt wel vlekken in de kleding waar het zakje bovenop lag.



Nu doe ik het niet meer, ik bewaar de kleding (en ook skikleding) allemaal in curverboxen, goed dichtgemaakt en ruik eigenlijk nooit muffe luchtjes.

@schoen wrote:

zwitsal geurzakjes zijn ook zooooooooooooooooooooooo lekker




Mee eens, maar om nou de hele familie naar baby te laten ruiken? :mrgreen:

@cees77 wrote:

En mottenballen? Of bestaat dat niet meer :think:




Geen idee, volgens mij weet ik geeneens hoe ze er uit zien! Ruiken die lekker dan? :think:

@Madre wrote:

Toch wel wassen??



Ook al stop je er geurdingen bij, het heeft toch een jaar in een kist gelegen… :shifty:




Tja, misschien wel. Wil het dit jaar gewoon eens anders proberen. :wink:

't is me nogal een berg namelijk. Ben net klaar met 12 wassen in 2 dagen! :shock:

@mama van Teun wrote:

je moet inderdaad wel uitkijken met vlekken bij die geurzakjes! Ik had ooit een zwitsal geurzakje bij de babykleding gedaan, die bewaar ik in curverboxen op de zolder. Maar na een jaar zaten er echt wel vlekken in de kleding waar het zakje bovenop lag.



Nu doe ik het niet meer, ik bewaar de kleding (en ook skikleding) allemaal in curverboxen, goed dichtgemaakt en ruik eigenlijk nooit muffe luchtjes.




Misschien is dat nog wel beter, die curverboxen. Even kijken of dat gaat passen naast de koffers op de zolder.

nee die ruiken niet lekker :sick: :mrgreen: een keer ruiken en die geur vergeet je nooit meer…

de marsjes bij mijn oma vroeger smaakten naar motteballen :sick: die bewaarde ze namelijk praktisch naast elkaar…



nee dat vergeet je dus echt nooit!

je hebt ook geurballen van de roxasekt, te koop bij blkker, die ruiken naar kampfer, is heel lekker hoor. Volgens mij zijn dat de vervangers van de mottebal. Want motteballen schijnen ook te helpen tegen katten in de tuin…en wij hebben deze kampferballen gekocht, nou, daar schten ze gewoon naast :roll: :thumbdown: Dus heel offtopic: waar koop je echte motteballen? :mrgreen:

Ik heb onze skikleding ook in zo’n curver box zitten (of ander merk :wink: )

En geen rare luchtjes hier.



Voor mijn zwangerschapkleding had ik zo’n zak gekocht om vacuum te zuigen. Inmiddels alweer een tijdje niet vaccuum, heb er ook nog niet alles uitgehaald (tja, het is nu geen lente/zomer :wink: ) Maar ook nog geen nare luchtjes ontdekt.



Geurzakjes. Daar ben ik niet zo van. Juist dan zou ik het nog een keer wassen (en dat terwijl ik echt dol ben op lavendel)



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@kantjeboord wrote:

@cees77 wrote:
En mottenballen? Of bestaat dat niet meer :think:




Geen idee, volgens mij weet ik geeneens hoe ze er uit zien! Ruiken die lekker dan? :think:




Die absorberen volgens mij alleen vocht en geeft geen geur af, maar het gaat er ook niet muf van ruiken.



Persoonlijk houd ik niet van die geurtjes in die zakjes.