Hoe kan dat nou?

Hallo dames,



Ik heb een vraag.

Zijn er dames die dat ook mee hebben gemaakt of gewoon weten.

Mijn ventje heeft geen gemakkelijk start gehad.

22 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat hij te moe was om te drinken.

Daarna toen ik hem naar huis mocht nemen, werd ie erg onrustig.

Dus we dachten dat het de overgang was van ziekenhuis naar huis was.

Maar dat was het niet, reflux speelde mee.

Medicijnen voor gekregen en ging dezelfde dag meteen goed en kreeg een heel ander kindje.

Daarna kwamen we achten dat ie eczeem heeft en eindelijk worden we nu door gestuurd naar de dermateloog.

Maarrrrrr…

Hij spuugt soms heel zijn fruit uit en had me kinderarts gebeld.

Reflux speelde blijkbaar weer op, omdat ja hij groeid en dus zijn medicijnen moest opgehoogt worden.

Maar nu heeft hij dat nu 2 dagen en we moeten tot zo ie zo tot maandag geen fruit geven (ivm met zuren en zijn maagje moet laten rusten en de medicijnen zijn werk laten doen).

Maar nu heet hij gister heel zijn avondmaaltijd eruit gegooit en nu weet ik niet meer hoe of wat.

Vandaag ging het goed, maar ben steeds zo bang om hem iets te geven he.

Want je ziet het ook niet aankomen dat hij moet spugen en komt echt ineens met golven eruit en gelukkig blijft hij erg rustig daar onder.

Deze mama van binnen niet, alle alarm bellen gaan af en voel me erg ongelukkig onder.

Toch groei hij onwijs goed en geef hem nog steeds borstvoeding en dat gaat ook erg goed.

Kan het geen buikgriep zijn?

Kwakje nee hij is niet ziek en anders moet hij echt alles eruit werken en ook zit hij niet aan de dunnen.

Heeft hij het alleen bij fruit? Want dan zou ik dat een tijdje achterwege laten en alleen groente geven.

@ikaa wrote:

Kwakje nee hij is niet ziek en anders moet hij echt alles eruit werken en ook zit hij niet aan de dunnen.




BV houden ze vaak als ze ziek zijn wel binnen…en diarree hoeft bij ziek zijn ook niet…heb je al contact gehad met de kinderarts?

Cees ja we zijn even een paar dagen mee aan het stoppen met fruit.

Even zijn maag tot rust komen.



Mandala, ja die had ik gebeld en ze belde donderdag terug.

We moesten zijn medicijnen ophogen.

Denk dat we woensdag weer voorzichtig gaan proberen.

4 juli moeten we naar de dermateloog en 12 juli naar onze ka.

Ben benieuwd, want hij heeft ook nog steeds die kokhalsreflex, erg irritant moet ik jullie wel zeggen.

Zitten er stukjes in het fruit? Kan hij daarop reageren? Maar als zijn huid reageert, dan kan het ook een allergie zijn. Voor bijvoorbeeld steenfruit.

Het lijkt me idd niet fijn om je kindje zo mee te maken, ik kan me voorstellen dat je nu huiverig bent om verder te gaan met het aanbieden van vast voedsel :hug:

Kan het misschien zijn dat de hoeveelheden simpelweg nog wat te groot zijn voor zijn maagje? Zeker met reflux is het aan te raden om kleinere porties aan te bieden. Als een kindje zelf wat met grotere stukken vast voedsel kan experimenteren (ook wel Rapleymethode genoemd), lopen de hoeveelheden die hij binnenkrijgt niet direct zo hard op.



De kokhalsreflex die je noemt is bij de ene baby meer aanwezig dan bij het andere kindje, maar zal zich over het algemeen wat meer naar achteren verplaatsen naarmate hij ouder wordt en vaker dingen in zijn mond doet (speelgoed, maar ook vast voedsel).



Trouwens mooi om te lezen dat je zoontje het goed doet op jouw melk, zo te horen komt hij niets tekort :thumbup: