hoe is jullie eigen tijd?en wat doe je dan?

de vraag zegt het al, ik ben een thuismama heel leuk hoor maar zou soms wel eens wat anders doen.

werken is geen optie vanwege oppas.



dus echt iets van een hobby ofzo… :think:

Ik ben tijdelijk thuis mama geweest, in de tijd die ik zelf had.

Dus tijdens slaapjes van mn dochter:

smorgens het huishouden

smiddags boek lezen of iets creatiefs doen

savonds bankhangen en pjoeteren.



Inmiddels werk ik weer en deel ik die tijd anders in

Mijn bezigheden naast de kids zijn:



sporten, fotografie

verder heb ik een tijdje in de oudercommissie gezeten van het KDV.

lezen



en als ik écht tijd zou hebben, dan zou ik veel zwemmen.

computeren

in de avond ga ik weleens weg

in het weekend werk ik want dan is manlief thuis maar dat is ook niet elk weekend soort van oproepbasis :wink: (werk bij/met m? ouders op braderieen/jaarmarkten/beurzen meer “hobby” dus ook niet echt werk te noemen echt een uitje dat werken ok wel heel vroeg opstaan en in de avond echt gebroken zijn maar wel even lekker ertussenuit geweest :wink: )

oh en ik maak kaartjes maar heb ik ook alweer een tijd niet gedaan moet ik ook weer eens doen…

HIer ook een thuisblijf mama



Tussendoor als Jana slaapt dan ga ik t huishouden doen, en koken en dergelijke.



En savonds, meestal als de pc vrij is achter de pc. Knutselen aan websites, en veel fotograferen…

als ik hier even tijd voor mezelf heb, bv tijdens kyano zijn dutjes, ga ik de tuin in met de honden…lekker even buiten zijn,wat foto’s maken dat doe ik ook erg graag



dvdtje kijken of lezen



weggaan doe ik niet snel s’avonds of zo,ben een echte huis en tuin mus :mrgreen:

Dit is iets waar ik ook wel tegen aanloop en sorry voor de andere antwoorden, maar het huishouden doen zie ik niet als " vrije tijds verdrijf" het huishouden zie ik echt als bittere noodzaak wil alles niet in het honderd lopen, maar leuk is anders :shifty:



Helaas door de drukte in ons gezin heb ik gewoon minder " vrije" tijd dan ik zou willen of behoefte aan heb.



Maar sinds kort ben ik wel meer bewust die tijd aan het " maken"



Zo spreek ik 1x per 14 dagen s’ avonds een keer af met een vriendin en dan zorgt manlief dat hij optijd thuis is en ga ik lekker een avondje leuten en teuten bij vriendinnen. Heerlijk.



Verder laat ik tegenwoordig ongeacht de staat van mijn huis op vrijdag de boel de boel. Heb ik dan de boel niet op orde zover wenselijk, dan is dat botte pech.

Ik ga op vrijdag ochtend eerst naar de markt met Mies en ga lekker een bakkie koffie doen bij V&D en als ik thuis ben en de kinderen er weer zijn, ga ik kleding naaien.

De conseqeuntie is wel dat de kinderen vrijdag geen kindjes meer mee naar huis mogen nemen, ze mogen wel in de buurt elders spelen.

De andere dagen vind ik niks een probleem, is het hier de zoete inval. Maar die vrijdag is voor mij.



Ook ga ik zeker 1x in de week met Mies onder schooltijd lekker naar het bos. kwartiertje rijden en dan lekker even mijn hoofd leeg en wandelen.



Eigelijk heb ik gewoon de lat verlaagd. Ik kon altijd, echt altijd wel 101 klusjes verzinnen die ik nog " moest" doen van mezelf. Maar ondertussen liep ik mezelf hoe langer hoe meer voorbij en voelde alles als een zware opgaaf.

Nu ik het meer aanpak met ingeplande verplichte tijd voor mijzelf, ongeacht alles wat in mijn hoofd nog moet, merk ik dat ik de rest beter aankan en dat is ook belangrijk.



hobby’s heb ik verder ook nog wel, maar die doe ik s’ avonds als de kids op bed liggen of gewoon als de kids knutselen… ik schilder namelijk graag.