het is hier vandaag nog niet droog geweest!
@Gab wrote:
ik heb gisteren al mijn binnenplanten buiten gezet
en ze staan ernog steeds,
gaat het stof eraf,
en krijgen ze weer lekker vers water![]()
Goed idee zal ik ook eens gaan doen :thumbup:
Ach, het kan nu maar vallen allemaal, dan zijn er we er weer even klaar mee en komt de binnenboel ook nog eens aan de beurt en rennen we niet zo langs elkaar heen. Gisterenavond met de kids spellen gespeeld en vanmiddag een flinke lading cakejes gebakken.
Ben ik nou de enige die niet in de stress schiet van 1 ‘slecht’ weekje?
Komt allemaal goed, na al die mooie weken moest het er een keer van komen natuurlijk.
Ik heb vertrouwen.
schiet hier ook absoluut niet van in de stress hoor… vind het hooguit niet fijn om zo elke keer naar school etc te lopen.
4e keer sjompenat vond ik gewoon net even wat minder worden zeg maar .
Als de voorspellingen uitkomen dan komen daar ook nog heel veel keertjes bij…
Maar ach, de natuur staat nog steeds in de min als het om water gaat, dus laat maar vallen, wij lopen er wel doorheen.
@annemarie69 wrote:
herfst :evil:
Nou idd :evil: Net even op de fiets geweest en had het gewoon koud toen ik tegen de wind en regen moest fietsen!
Lange termijn voorspellingen komen zelden uit. Ik kijk niet verder dan deze week. Volgende week zien we wel weer.
Hier ook nog 2 weken school. Overleven we wel. Daarna zien we wel verder. Kan me toch echt herinneren dat we in enkele jaren nog zeer goede na-zomers hebben gehad,dus zelfs al gaat het nu even niets meer worden, herfst is het bij lange na nog niet.
Grappig trouwens. Vanmiddag stond mijn man even buiten en stond te klagen dat het koud was. Moest hem er even aan herinneren dat na een strenge winter iedereen helemaal vrolijk en blij raakt van een dagje 16 graden,maar o wee als het in de zomer een dagje rond de 16 graden is. Dan is het ineens ijskoud. Grappig als je er even goed over nadenkt.
er schijnt een oud weerspreuk te zijn dat het weer voor de langste dag bepalend is voor het weer de komende zes weken! En idd, dit keer klopt het ook, het was toen erg wisselvallig, dus we hebben nu ookwisselvallige weken.
Zo was vorig jaar een spreuk, klaver wat groeit in droogte gaat dood in nattigheid. En dat klopte ook. Het was in juni/juli droog en warm en augustus klets nat!
Ik vind ze leuk, die oude spreuken!
Ik was in ieder geval heel blij dat het vanmiddag hier droog was tijdens Stan’s partijtje.
Zondag hebben we zijn verjaardag heerlijk buiten kunnen vieren, gelukkig.
Nu duim ik dat het zaterdag mee valt met het weer. Ik organizeer het wijkfeest in samenwerking met een braderie in het winkelcentrum. Wij kunnen naar binnen met ons feest, maar als er op de braderie geen mensen afkomen door de regen, dan hebben wij voor niets ons best gedaan. :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbdown:
het is hier niet droog geweest vandaag
@konijn wrote:
er schijnt een oud weerspreuk te zijn dat het weer voor de langste dag bepalend is voor het weer de komende zes weken! En idd, dit keer klopt het ook, het was toen erg wisselvallig, dus we hebben nu ookwisselvallige weken.
Zo was vorig jaar een spreuk, klaver wat groeit in droogte gaat dood in nattigheid. En dat klopte ook. Het was in juni/juli droog en warm en augustus klets nat!
Ik vind ze leuk, die oude spreuken!
cool, gaan wij gewoon weer krijgen op onze vakantie.
Toch een voordeel aan laat zijn :lol: (en laat op vakantie gaan).
Nou, ik weet het niet mamamarije… ik zie het namelijk op 20 juli nog geen stralend weer worden. Dat is het begin van de hondsdagen. Als het begin van de hondsdagen mooi is dan blijft dat ook zo de 6 weken daarna… Niet mooi houd dus in 6 weken niet mooi. Okee, er zal best eens een stranddag tussen zitten maar geen stabiel zomerweer.
1 of 2 van deze regendagen vind ik wel erg gezellig. Boekje, thee, spelletjes, strijkgoed wegwerken… Maar dan heb ik het in de zomer ook wel weer gehad met regen.
Maar goed, misschien moeten we dan toch maar alvast in de kamer gaan verven enzo.
wij in noord oosten ontspringen de wind en de vele neerslag :dance:
zag net op de buienradar dat het westen het zwaaar krijgen
Nou hier is het licht regenweer.
Ben benieuwd wat vandaag de dag nog gaat brengen!
Buienradar kijk ik niet meer zo op. Klopt zo vaak niet!
Bijvoorbeeld; hij geeft aan dat het droog is, en dan regent het kei hard.
Of juist andersom :eh:
Dus dat vind ik niet meer zo geweldig, dat buienradar gebeuren haha
wanneer komt de zomer terug
het is grijs en grauw
het motregent maar amper wind
Moeten straks boodschappen doen, maar we gaan maar lopen.
Het lijkt wel herfst zo stormt het…
En we moeten, want heb geen eten in huis :oops:
ik ga nooit meer hard roepen ik wil ook noodweer,
maar hier alles stormweer klaargemaakt
Hier ook storm en als we op buiënradar kijken komt er nog veeeeeeeeeeeeeeeeel meer maar dan ook noodweer :? :shifty: :thumbdown:
krijgen we storm ja? (en vriend is op de motor naar het werk, heb het daar dan echt niet op he)
Pff, wie heeft dit weer besteld?
En er komt nog veeeel meer regen en wind aan, maar zie hier ook staan ‘noodweer’ :shock: dan maak ik ook even mn tuin storm-klaar zo :mrgreen:
Gelukkig zien de weersvoorspellingen voor Vaals er voor zaterdag wel goed uit.
Wij moeten daar dan namelijk de tent opzetten :shifty: .
Als het regent al de tent al staat vind ik echt niet zo erg, maar tijdens het opzetten van de tent wil ik het wel graag droog hebben, haha.