Hoe is het slaapgedrag van je dreumes?

Ik heb een heerlijk vrolijk tantetje hier in huis rond lopen.

Maar zij slaapt nog wel twee keer per dag. Varierend tussen een uur of twee uur per keer.

Ze staat ergens rond acht uur op (of later als ze moe is) en gaat tussen 19.00 uur en 20.00 uur weer slapen.



Ik was eigenlijk benieuwd of jullie dreumesjes ook nog twee keer slapen of maar een keer en hoe lang dan.

Hoi hoi,

Michaël is morgen 16 maanden (niet zoveel verschil met jouw kindje hé) en hij slaapt 1 keer per dag. Variërend van 1 u tot 2 1/2 u.

's morgens wordt hij meestal tussen 7.30 u en 8 u wakker.

's avonds gaat hij er tussen 20 en 20.30 u in.



Maar dit is nog maar één maand zo !!!

Tot dan werd ons ventje enkele keren per nacht wakker !

Dus euch: wij klagen hélemaal niet. Vinden het heel goed zo.





liefs

Gerda

tyg slaapt nog maar een maand of twee nog maar 1x per dag

daarvoor ook lekker nog twee slaapjes.

Anne sliep net voor haar 1e verjaardag 1 slaapje per dag, varierend van 2 tot 3.5 uur…nu van 1 tot 2.5 uur. Ze gaat om 20 uur naar bed en is tussen 7-8uur wakker.

Rond de leeftijd van jouw dochtertje sliep Mischa ook nog twee keer op een dag.

Sinds 1 á 2 maanden slaapt hij nu één keer per dag. Maar heel raar, want hij houdt zijn slaapje 's ochtends ipv 's middags. hij gaat er om een uurtje of 10 in en wordt rond twaalven weer wakker. 's Avonds gaat hij er om een uurtje of half acht in en is tussen 6 en 7 's ochtends weer wakker.

Mik slaapt van 19.00-19.30 tot 07.00-08.00



en van 12.00-12.30 tot 14.00 - 14.30

Dat lijken me vervelende slaaptijden Joy! Hij doet dus alleen korte dutjes ipv alles achter elkaar :think:



Nancy slaapt van 13.00 uur t/m 15.30 uur en gaat 's avonds om 19.30 uur weer naar bed tot de volgende ochten 7 a 8 uur. Zo doet ze het al een maand of 2. Soms wordt ze in de loop van de ochtend wel echt moe, maar als ik haar 's ochtends dan neer leg en ze gaat slapen, dan is ze de hele middag niet te genieten!

Tycho slaapt vaak van 7 uur tot een uur of 7 die dag erna…



Overdag slaapt hij vaak van een uur of 12,tot een uur of 2…dit varieert ook wel es,dan gaat hij of eerder of later voor zijn middagdut…dit heeft geen invloed op zijn slaapgedrag voor de avond…

Yuri slaapt nog 1 keer in de middag van 12-14/15 ongeveer. Wisselt nog wel eens.

Hier begint het nu langzaam van 2 naar 1 slaapje te gaan.

's Avonds gaat hij tussen 19.00 en 19.30 uur naar bed en door de week staan we om 7.30 uur op (in het weekend een uurtje later :inlove: ).

Normaal gesproken ging hij dan rond 10.30 uur weer 1 tot 1 1/2 uur naar bed en dan rond 16.30 nog een keer. Maar de laatste week slaapt hij vaak tussen 14.00 en 16.00 uur.

Hij ligt er nu trouwens ook in, maar is al drie kwartier aan het spelen… Volgens mij gaat dat middag slaapje vandaag niet gebeuren :mrgreen:



Groetjes,

Heleen

Isa slaapt van 20.00 tot 7.30/8.00 uur en 's middags van half 1 tot 3 uur/half 4.

Isabel slaapt van 19.00 tot 7.00.



Vanaf dat ze 11 mnd is doet ze 1 slaapje per dag en dan max. 1,5 uur.

Vanaf dat ze 18 mnd is slaapt ze helemaal niet meer overdag helaas :roll: .



Soms valt ze in de auto in slaap en dan slaapt ze 30 min. Ze moet wel altijd even naar bed, meestal gaat ze spelen dan en als we heel veel geluk hebben slaapt ze 1 uurtje, maar meestal niet?



Niet veel dus.



Groetjes Alex

Lukas slaapt sinds twee maanden (toen hij dus 14 maanden was) alleen nog 's middags. Meestal wel een aardige tuk van 2 tot 2,5 uur.



Ik heb hem er in het begin wel doorheen getrokken 's morgens. Ik merkte namelijk dat hij zowel 's morgens als 's middags zijn slaapje in kortte tot ongeveer een uur en helemaal niet uitgerust was. Nu slaapt hij nog net zoveel, maar in één stuk en is beter uitgerust. Duurde ongeveer een maand voordat hij eraan gewend was. Meestal ging ik een stuk met hem lopen 's ochtends, zodat hij wel een rust moment had op het tijdstip waarop hij eerder sliep.



Hij gaat rond 19:00 uur naar bed en is meestal tussen 6:00 en 7:00 weer wakker.



In totaal slaapt hij ongeveer 13,5 tot 14 uur nu.



Maar elk kind is weer anders. De kleine van een vriendin van mij bleef tot 2,5 jaar twee slaapjes per dag doen en gjng van die twee slaapjes in een keer naar nul slaapjes.

Peter is met 1 jaar en 2 weken overgegaan naar 1 slaapje per dag. Inderdaad wat Mutti zegt, hij sliep hazeslaapjes zonder dan echt uitgerust te zijn. Dus idd erdoor getrokken door dan juist nog even te gaan wandelen of te fietsen of even in de tuin spelen ofzo.



Hij slaap nu van 19.00 tot 7.45 uur en van 12.30 tot 15.00 uur.



Gaat heel prima en zijn zusje heeft redelijk hetzelfde ritme en die is 13 maand ouder. Zij slaapt van 20.00 uur tot 7.45 en dan van 12.30 tot 14.00 uur.



Heel makkelijk zo :thumbup: Maaaar Aniek heeft er veel langer 2 gehad hoor, die ging nog 2x slapen toen ze al 19 maand was… ergens rond 21 maand werd dat er pas 1

Stan sliep tot 18 maanden nog twee keer, en sindsdien 1 keer (meestal uurtje of 2, van 12.00/12.30 tot 14.00/14.30 uur). Wel even zo’n rare tussentijd gehad, dat ie het soms toch niet de hele ochtend redde, en dan toch maar eerder naar bed, en dan 's middags nog een keer. Hing ook heel erg af van hoe laat hij wakker werd. Maar nu eigenlijk altijd 1 keer, tenzij hij ziek is.

Yeline slaapt nog veel.



Ze slaapt van 19 uur tot 09:30/10:00 uur

van 12:30 tot 14:00 uur

van 15:30 tot 17:30 uur

en dan vanaf 19:00 uur weer

:shock: Yeline slaapt echt nog veel!

Esmee slaapt van 18.45 tot plm. 07.00-07.30 uur.

Dan slaapt ze nog van 12.30 - 14.30 uur en that’s it.

Yep vanochtend was het zelfs 10:30 uur en toen moest ik haar zelfs nog wakker maken :shock:

wow wat slaapt zij veel!!



milan ligt savonds rond 7 uur op bed… de volgende ochtend 7 uur gaat hij er weer uit… maar hij is dan snachts ook zeker nog 3/4 keer wakker geweest… verder slaapt hij overdag hooguit 2 uur… vaak maar 1 uur…

Jemig, Yeline is echt een lekker slaapkopje nog!!!



Sari-Fay slaapt van ongeveer 20.30 (we gaan om 19.00/19.30 naar bed, maar dan wil ze niet) tot ongeveer 07.30 uur. Tot voor kort was dat 5.30/06.00 uur



Dan van 11 tot 12 en van 15.30 tot 17.00 uur.

Merk dat als ze overdag slecht slaapt, het 's nachts ook slecht gaat…



Maar dat ze doorslaapt is pas 2 nachten, dus we zijn er nog niet…