in bed bedoel ik :mrgreen:
heb sinds vandeweek een lakentje en een dekentje, want hij maakte zijn slaapzak zelf steeds los en dan lag ie er helemaal ingedraaid
maar hij draait en woelt zo veel
ik krijg dat lakentje en dekentje ook niet goed ingestopt
en als ie wel ingestopt zit, dan doet ie ff zijn benen omhoog en dan ligt ie weer bloot.
nu nog niet zo erg, maar als het straks kouder wordt, dan wil ik toch wel dat ie onder de deken blijft…
Wij doen bij Jayden de slaapzak verkeerd om, hoewel hij die soms ook nog uitkrijgt. En ik stop hem niet in, want hij gaat toch meteen staan en springen in bed. Pas als ik zelf naar bed ga dan stop ik hem in.
Broes is niet zo’n friemelkont en stopt zelfs altijd zijn handjes onder de lakentjes wanneer ik hem instop, wanneer ik ga kijken ligt hij wel vaak op zijn buik te slapen met zijn dekentjes ofwel helemaal van hem ofwel een stuk.
Ik doe hem dus als het koud is een warme pyama aan + zijn kousjes want hij heeft anders snel koude voetjes.
Een slaapzak gebruikt ie al heel lang niet meer.
Beweegt Tygo alleen bij het instoppen zo en ligt hij tijdens het slapen wél stil(ler?), dan zou ik net voor jij bijv. gaat slapen nog eens gaan kijken en zijn dekentjes over hem heen leggen… ik denk dat je anders niet veel kan doen…? :think:
ja dat heb ik daarnet gedaan, maar hij slaapt ook onrustig
ben al blij dat ie nu met dat kussentje met zijn hoofd aan 1 kant blijft liggen
slaapzak omdraaien had ik ook bedacht, maar dat zit dan toch helemaal tegen zijn keeltje aan?
hahahaha ziet… nee joh, binnenstebuiten!!! en het friemeltje van de rits prop je dan even naar binnen toe
werkt bij julian ook. Maar goed, die komt ook gewoon zijn bed nog lekker uit en naar onze slaapkamer gewandeld met bumba en een doekje onder zijn arm!!
Maar ik geef m vaak alleen een slaapzakje als het wat frissig is en hij idd zijn dekbedje van zich af schopt in zijn slaap.
hij gaat dan ook helemaal horizontaal op zijn kussen liggen en dan komen de dekens weer niet zo ver, haha
maar over het algemeen gaat het wel goed en ga ik idd nog even kijken voor ik zelf ga slapen
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooowwww :wall: :doh:
lekker snugger…
verkeerdom dus
binnenstebuiten
tnx :mrgreen:
@Snoesje wrote:
hahahaha ziet… nee joh, binnenstebuiten!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ondersteboven kun je ook nog proberen… :lol: :lol: :lol: (niet doen hoor… issuh grappie)
Ik heb voor Wessel een groter laken en ik stop zodanig in dat hij zelf op de flappen ligt… snappie…
Werkt redelijk goed!
@Ziet wrote:
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooowwww :wall: :doh:
lekker snugger…
verkeerdom dus
binnenstebuiten
tnx :mrgreen:
uhhhh 8) Ik bedoelde wel achterste voren :mrgreen: Maar dat hangt misschien ook van het soort slaapzak af dan, want bij Jayden zit hij wel goed. En hij slaapt op de buik, dus het ligt nog lekkerder ook! :mrgreen:
whahaha kom niet meer bij hier…
wat is het nou?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maakt dus niet uit, haha. maar binnenste buiten had ik zelf nog niet bij nagedacht, dat zou ik als eerste proberen (als Tycho nog op zijn rug ligt dus) Anders toch rits op de rug, ligt toch lekkerder als je niet óp de rits ligt. Maar dan moet je slaapzak niet te hoog zijn dat zijn kin tegen de stof of het kaartje aan komt…
kun je het ritsie van de zaak er niet goed instoppen of heeft hij dat ook door? bij de oudste heb ik tape op de slaapzak gedaan om tevoorkomen dat hij het los maakt heeft hij nu wel door of evetueel een goede veiligheidsspeld gebruiken. geen van bijde blijft onder de deken liggen. meestal sop ik ze nog even onder als ik zelf naar bed ga.
ja dat heeft ie ook door
hij slaapt trouwens op zijn zij,
dus het maakt niet uit of die rits voor of achter zit
ik ga het weleens binenstebuiten proberen :thumbup:
Hier ook zo’n woelwater. Yoran trekt ook z’n slaapzak uit, zelfs als je het lipje naar binnen stopt. Denk dat het houdini ook gaat lukken als ik hem actherstevoren doe :mrgreen:
Hij heeft nu wel een dekbedovertrek, maar daar bouwt ie alleen maar tenten mee. Doe denk ik van de winter ook maar warme pyjama aan en dan zien we wel waar het schip strandt. Hij past straks geen slaapzakken meer, dus dan moeten wel wel aan een dekbed of deken…
Dus helaas geen tips, maar ga wel dit topic in de gaten houden
:-*
Hier wil Kian sinds kort geen slaapzak meer, nou ja dan maar niet, het is gelukkig zomer (je vraagt je af in welk land dan maar ja zo heet dit jaargetijde nu eenmaal :mrgreen: ) dus niet zo koud.
Hij heeft een dekbedje maar ligt inderdaad vaak boven de deken (vooral als hij niet gelijk gaat slapen maar eerst nog gaat liggen spelen in bed). Ik doe het dekbed altijd over hem heen als ik naar bed ga en ik moet zeggen dat hij er dan meestal 's ochtends nog netjes onder ligt.
Maar anders inderdaad van de winter een dikke pyama en sokken en eventueel de verwarming een klein stukje open op de slaapkamer zodat het niet ijskoud wordt.
Wat ik altijd doe (vooral in de winter) is een gewoon 1 persoonslaken pakken, en die dan over de breedte van het bed onderstoppen. Snappie nog hoe ik het bedoel?? :mrgreen:
Werkt hier perfect, ligt er altijd onder hierdoor.
@Anja wrote:
Wat ik altijd doe (vooral in de winter) is een gewoon 1 persoonslaken pakken, en die dan over de breedte van het bed onderstoppen. Snappie nog hoe ik het bedoel?? :mrgreen:
Werkt hier perfect, ligt er altijd onder hierdoor.
Zoiets is ook handig.
Ik moet zeggen dat Isabel meestal wel stil ligt de laatste tijd. “Vroeger” (pff alsof ze al zo oud is) kroop ze altijd helemaal naar het hoofdeind in haar slaap en bleef daar dan liggen. Toen maakte ik me ook altijd zorgen hoe dat nou in de winter moest… maar dat heeft zich toen min of meer vanzelf opgelost.
Succes!
er is nog hoop dus
goed idee anja!
Ik doe ook het dekbedje over de breedte instoppen…werkt :thumbup:
nou ff update:
ik heb vanmiddag de slaapzak binnenstebuiten gedaan
wordt ie wakker, ik kom binnen
wijst ie naar de rits (die dus aan de binnenkant zat)
en hij zegt: “oh oh… kpot!”
hihi :lol:
Nou Maaike krijgt de slaapzak ook uit; ook als hij achterstevoren of binnenstebuiten zit . Dus maar uit gelaten. Moet toch een keer.
Na 2 dagen bang te zijn geweest voor de deken (combisleeper gewend) vind ze het super.
Ze gaat de ene keer heel braaf slapen maar de andere keer gaat ze ook staan springen op bed. Er weer heen gaan wordt ze wakker van.
Maar wat blijkt; als ze het echt koud krijgt stopt ze zichzelf weer in :mrgreen: .
We gingen wel slapen dat ze de dekens af had en we dachten we merken het wel…en dan kom je 's ochtends kijken en dan ligt ze onder de dekens tot haar nek :mrgreen: .
Ik leg haar nu wel heel hoog met de dekens ook hoog; dat helpt ook :thumbup: .