Hoe houd je kind het vol?

Hoe houden jullie kleintjes het allemaal vol? Sintemaarten/Sinterklaas en straks Kerst etc?



Gerben heeft de wallen onder zijn ogen staan, is druk op de psz en ontzettend eigenwijs, zegt ook wel, ik voel me niet zo lekker, mijn buikje is niet zo lekker… als ik dan zeg dat hij dan maar lekker moet gaan slapen en dat het dan over gaat, dan is het goed… Arm kind…

Ik moet zeggen dat wij echt met Amy per dag leven ik heb dus ook nog niet verteld dat ze zondag heel veel kadootjes gaat krijgen.Sint maarten hebben wij hier niet geviert.En kerst vieren wij ook maar 1 dag en dan om 17 uur beginnen zodat ze gewoon op tijd in bed liggen.

Emma gaat bijzonder goed er door heen moet ik zeggen, is wel moe maar niet overdreven moe, beetje vlekkerige huid en wat eczeem komt al opzetten maar het is ook bijna klaar, gedrag is vrij goed…



willemijn doet nog minder fanatiek mee die is nog een beetje jong, vorige week toen sint er was bij mijn moeder zat ze bij mij op schoot en had ze wel helemaal rooie wangen.

door veel tijd voor hem te maken en mee te gaan in hoe hij zich voelt.

is hij moe; lekker op de bank met een deken en voorlzen of even tv/dvd kijken.

of we pakken het kwartet spelen, of verstoppertje of stoeien op bed,…

en even niet te vaak met vriendjes spelen.

Gaat prima, ik maak me juist eerder zorgen dat ze straks weer zo’n saaie tijd tegemoet gaan tot Pasen.

Yoni is superdruk. Het is mij soms al te veel. Eerst sint maarten, de dag erna komt sinterklaas aan. We zitten vol in het sinterklaasgebeuren, hebben onze overburen het hele huis al in de kerstsfeer :doh:

Ondertussen loopt hier een heel blij, maar overdruk kind. Buurkinderen doen vrolijk mee. Yoni kan elke avond wel om 7 uur naar bed, zo moe is ze. Maar ze geniet met volle teugen van deze tijd. En dat blije gezichtje is de moeite waard.