Hoe hou ik mijn zieke kleuter bezig?

Th. zit dus thuis met een longontsteking.

Hij zit nu aan de antibiotica die nog tot donderdag duurt.

Omdat de koude lucht buiten hem zeer doet, hij nog erg snel moe is, zwak is en afgevallen laat ik hem de aankomende week nog niet naar school gaan.

Maar hij begint zich wel steeds meer te vervelen.

Dus welke dingen kunnen we gaan doen?



Ik heb al klei gekocht, en we hebben papier en krijtjes/potloden/verf/viltstiften genoeg. Ook gooi ik geregeld een bak blokken/duplo/houten treinspoor over de vloer om samen te spelen.

En als hij moe is mag hij even op de bank tv/dvd kijken, gewoon liggen of dan lees ik hem voor.

En ik probeer nu elke dag heel even, dik ingepakt 3 stappen buiten de deur te zetten.



Wat is nog meer leuk om te doen wanneer je ziek bent? En is niet te inspanend?

  • een spelletje? ik weet niet of hij die al heeft? memory, lotto, jakkie bah kippenkak zoiets :think:


  • samen koekjes bakken en daarna lekker op de bank samen opeten

oef dat is lastig… weet nog heel goed dat mijn broertje op 4,5 jarige leeftijd zijn been brak en weinig kon… en hoe die zich verveelde (en daardoor afentoe heeeeel vervelend was in mijn ogen van grote zus :lol: ).



Maar idd spelletjes afgewisseld met dat spelen op de grond, kleuren, tv kijken etc.



Koekjes of cake bakken is idd ook leuk en ben je ook weer even verder (helemaal als je hem zelf de eieren laat breken en je dan de schilletjes eruit kan vissen :mrgreen: )



Hoop dat hij zich snel weer beter voelt :thumbup:

Ja ik zou zeggen wat hij anders ook leuk vind.

Hij merkt het zelf wel wanneer hij er te moe van wordt.

En ik zou even lekker niet moeilijk doen over veel TV, dekens op de bank enz. Lekker hangen :wink: .

Door school iets laten maken en hem deze week elke dag iets laten uitpakken?



Koekjes bakken

Mijn kinderen willen heel de dag voorgelezen worden; een nieuw luistercd’tje biedt dan uitkomst :mrgreen:

Oh en ik weet niet of het voor ieder kind werkt, maar ik heb knullen die dol zijn op boeken van de natuur, fotoboeken enzo.

Bij de witte boekenhandel heb je vaak voor een paar euro hele mooie boeken; kindernatuurgidsjes maar ze hebben nu ook een serie van hele dikke boeken met heeeel veel foto’s in een thema, bijv jonge dieren, reptielen, bergen. Daar zijn ze uuuren zoet mee, af en toe vragen ze dan mam, hoe heet dit dier, of waar is dit ofzo.

Gekke dingen doen…al je dekens pakken en een tent bouwen midden in de woonkamer…eventueel lunchen/picknicken midden in de kamer en daarna hem laten rusten met een stapel kussens op de grond (in de tent). DVD aan en zo heb jij ook 1 uur je handen vrij om daarna weer iets te verzinnen…

Oooh wat een gaaf idee van die tent/picknick :mrgreen: :thumbup: !

Dat ga ik morgen eens proberen! Vinden ze vast wel leuk 8) .



En misschien maar even langs de bieb ( :oops: hmms moet nog wat boeken terug brengen :shifty: ) voor mooie kijk boeken (een goedkope boekhandel hebben ze hier niet).

En een luisterboek -ook maar even bij de bieb kijken- ik heb er hier 1 liggen van Knofje maar die is voor mijn dochter haar 3e verjaardag.



Door school iets laten maken… ik heb begrepen dat de helft van de klas ziek is.

Koekjes bakken is ook leuk (zeker in combinatie met picknicken in onze hut!).



Th heeft zelf ook iets bedacht, hij heeft van klei een piano gemaakt en speelt dan mee met pianomuziek. :inlove:



Het gaat vandaag trouwens erg goed! :dance:

Hij hoest niet meer zoveel en eet als een bouwvakker! :thumbup:

En? Tent gemaakt??

Nee…

hij is mij gaan helpen met het schoonmaken en herinrichten van mijn vensterbanken. En 's middags is hij nog samen met de hulp glas gaan weg brengen naar de glasbak. Hij heeft het hele stuk zelf gelopen vertelde hij trots, maar had nu wel een kopje thee met wat lekkers verdient. :lol:

En toen was de energie ook op voor die dag.



En morgen mag hij bij ballet komen kijken.

Heerlijk om weer langzaam in de mensenwereld te komen!



Denk dat de tent donderdag komt aangezien hij nog niet fit genoeg is om een hele halve dag (van 7.30 t/m 14.30u) van huis te zijn/op school te zijn.

En donderdag moeten we weer naar de dokter.





Zelfs mijn buurvrouw hoorde hem vorige week hoesten 's nachts. :shock: