hoe hoog zat jullie baarmoeder bij 29 weken?

Even een vraagje. Ik ben vandaag naar de vk geweest en die vind dat mijn baarmoeder veel te groot is voor de duur van de zwangerschap. Hij komt nl al helemaal tot mijn ribben. Ze vermoeden dat het een heel groot kindje is. Het rare is dat ze bij de twintig weken echo en bij de controle van 26 weken zeiden dat ik maar een klein bescheiden buikje had en dat ik niet erg hard groeide voor een vierde kindje. Zelf voel ik ook dat het kindje nu echt bovenin zit. Het is nog niet gedraaid en ligt echt met het hoofdje in mijn ribben. Maar mijn buik is van de buitenkant helemaal niet extreem groot of zo.

Wie heeft hier ervaring mee? Hoe groot of hoog zat jullie baarmoeder bij 29 weken zwangerschap?

Geen idee meis, de gyn heeft het niet opgemeten maar wel al hoog hoor.

Heeft je gyn je niet doorverwezen voor een groeiecho en gtt als ze het vermoeden heeft dat het kindje zo groot is?

Dit soort verhalen hoor ik steeds vaker om mij heen. VK praten al snel over

‘te groot kind’. En in 9 van de 10 gevallen is er gewoon niks aan de hand.

Mijn bm zat ook hoog, vorige zs ook. Zo groeit blijkbaar mijn bm. Nu is i overigens

flink gezakt, wat bij de eerste nooit gebeurde.

Een dochter van een collega had het ook, hoge bm dus een echo want…

Niks aan de hand. Het onderste deel van de buik lijkt wel ‘leeg’.

Mijn gyn heeft nooit wat gezegd over mijn buik, de grootte ervan, gewicht etc. Hij heeft

vorige week ook pas voor het eerst echt gevoeld hoe het kind erbij lag.

Als ik het vergelijk met een zwangere vriendin die een week verder is en loopt bij de vk,

lijkt het wel of vk zich om alles veel drukker maken.

Zou mij ook niet te druk maken.

Het blijft schatten. Wat zegt JOUW gevoel? Dat zegt in mijn gevallen het meeste nl. Ik dacht twee keer dat het een flinkerd zou zijn en dat klopte in beide gevallen tegen de mening van de vk in dat het een 6 ponder zou zijn :roll:

Baarmoeder liep bij de tweede iets voor maar dat is normaal bij een tweede. Zat dus met 29 weken ook al hoog.

Volgens vk een klein, gem. kindje. Ben met 36.5 wk bevallen van bijna een 8 ponder…niets kleintje dus. VK was blij dat ik niet over de 40 ben gelopen :wink:

Vraag gewoon een echo aan dan weet je vast iets meer. Succes!

Zelf ben ik ook zwanger van de 4e en volgens mij zat ie bij 29 weken ook gezellig tegen mijn ribben te schoppen…

Bij een volgende zwangerschap gaan ze toch later naar beneden en dalen ze vaak pas in tijdens de bevalling, wel logisch dat ze wat hoger zitten toch :think:

Volgens mij is het bij 30 weken ““normaal”” dat het tot boven zit dus een weekje eerder lijkt mij heel normaal, we zijn tenslotte niet allemaal het zelfde!

Bij mij hebben ze het steeds voer een klein kindje terwijl ik pas nog een echo heb gehad en alles gewoon binnen de curves zat. Bij de andere 3 was dat ook en die waren gewoon 7,8, en 7 pond dus volgens mij is dat schatten van d ebuitenkant gewoon onzin, succes.

Ik weet zelf eigenlijk niet wat ik moet denken. Het kindje zit hoog, dat voel ik zelf ook gewoon goed. Heb id gebeld voor en groei echo en heb die over 2 weken. Dus we zullen het wel horen. Het rare is dat bij de 20 weken echo er juist een heel klein mensje te zien was. Het enige wat binnen de curves viel waren de beentjes, de rest was allemaal te klein. Misschien wordt het wel een heel lang kindje…

Bij mij was de 20 wkn ook keurig gemiddeld. Pas rond de 28 weken gaan die van mij ineens mega hard groeien :mrgreen:

Ben benieuwd over 2 weken!

Janet hier zit de bm ook zo tussen mn ribben geprakt, terwijl ze de ene keer in het zh voelen dat ie net boven de navel zit (klein baarmoedertje hè…) en de andere keer verbaast zijn over hoe hoog dat ding zit. Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk si van hoe het kindje op dat moment in je buik ligt en of je een volle blaas hebt (dan ligt het echt hoger bij mij!).

Komt vast helemaal goed meid :hug:

Het kan evt. ook nog een mogelijkheid zijn dat je baarmoeder wel flink hoog is, maar smal van vorm. Dat is bij mij nl. zo. Ik lig schijnbaar nu al erg voor op schema, maar die is dan ook idd hoog en smal. Gewoon navragen en als je het vervelend vindt/ wat onzeker bent erover, idd vragen of je echo kan krijgen. Zo te lezen hierboven zitten ze er nogal eens naast.

Ik ben zelf trouwens maar 1.60, misschien dat ze dan ook sneller bovenin zitten als bij iemand met een lang bovenlijf? In ieder geval zat Lucy bij mij toen ook al bovenin met haar hoofd tegen mijn ribben en o.a. door de vorm van mijn baarmoeder kon ze met 34 weken al niet meer draaien of handmatig gedraaid worden, zo klem lag ze toen al.

Hi,

Ook hier lag ons ukje al rond jouw termijn erg hoog. De vk heeft mij toen laten testen op zw.suiker (prikken, glucosedrankje drinken en na 2 u nogmaals prikken). Er zit namelijk een kansje in dat je beebje extra snel groeit als je suiker te hoog is.

Bij mij was dit gelukkig niet het geval, en merken we nu dat er inderdaad onderin nog ruimte over is. Een echo wees ook uit dat ons ukje mooi op schema ligt.

Misschien iets om te bespreken? Succes!