hoe hoog is het percentage goed, bij geslachtsbepaling.

Wij hebben vorige week een echo gehad, en mijn man wou ook graag het geslacht weten. De echoscopist, kreeg het niet goed in beeld, dacht dat het een jongetjes was, maar kon het ons niet laten zien. Nou is mijn vraag, hoe betrouwbaar is haar uitspraak? Kan ik al wat blauws gaan kopen?

zou er mee oppassen, zeker als het je 12-weken echo was. bij een latere echo krijgen jullie misschien meer duidelijkheid. maar ik ken meerdere vrouwen waarbij het geslacht met zgn zekerheid was vastgesteld en bij de geboorte bleek het toch anders te zijn. en in jouw geval kreeg ze het niet eens goed in beeld!

Psies, hangt er ook wel vanaf met welke termijn de echo is bepaald.



Bij mijn eerste zwangerschap hadden we met 26wk de pretecho (toen kreeg je nog geen standaard 20wk echo), en toen zag ik eerder dan de echoscopiste dat het een meisje was.

Maar dat is bij die termijn dan ook wel vet duidelijk te zien, zelfs in 2d.

hier ook pas na de 20 wk een zekerheid gekregen…



bij de eerste was er nog geen 20 wk echo… toen een pretecho met 27 wk… dat was dudielijk



deze bij de 20 wk een duidelijk beeld maar met 34 wk een groeiecho toen even laten kijken en weer een duidelijk beeld



dus ach das nou jammer… misschien toch maar voor die vervelende pretecho :mrgreen:

inderdaad :slight_smile:

heb die echo gehad toen ik op een dag na 20 weken was.



Met 30 weken krijg ik nog weer een echo, groeiecho schijnt normaal te zijn tegenwoordig? dus dan vragen we het nog maar een keer.

Als de echoscopiste al zegt dat ze het niet zeker weet, maar denkt een jongetje, zou ik me nog niet teveel uitleven op het blauw. Zou bij de 30 weken het nog eens vragen dan zien ze het misschien duidelijker.



wij hadden bij ruim 18 weken een echo met, " o overduidelijk een meisje" toen met 20 weken een " volgens mij een meisje, maar kan het niet zeker zien" nou toen begon ik natuurlijk weer te twijfelen en met 26 weken hebben we het nog eens gevraagd, of we de roze verf konden gaan kopen en dat was weer een hele duidelijke ja. bij 20 weken lag ze gewoon een beetje scheef en met haar beentjes bij elkaar. Nu is inmiddels ons huis al roze aan het worden :mrgreen:

volgens mij zijn alle kids tot ongeveer 15/16 weken een meisje en het geslacht is wel bepaald natuurlijk maar word rond de 18e tot 20 weken pas duidelijk of er een een pielie tussen hangt of een mutsje haha

heb hier met 20 weken het geslacht gezien en met 26 weken met de 3d echo en met 28 weken weer dus als ze het nu nog fout heeft nou dan ,hihi (dan heb ik pech)

90% is goed…



maar 10% is fout…



dat is nog best veel fout… vind ik :wink:



succes… en anders… kies in een later stadium nog eens voor een pretecho?

of 3d echo?



succes :-*

Ik had 100% zekerheid :mrgreen: met 12 week al

karin, door een bloedtest?



10% fout is idd nog best veel. We wachten de volgende echo nog maar even af. Heb al wel een hele leuke blauw/groen/oranje omslagdoek gekocht met bijpassende monddoekjes. Die kon ik toch niet laten liggen :inlove: .

@chrissie wrote:

karin, door een bloedtest?



10% fout is idd nog best veel. We wachten de volgende echo nog maar even af. Heb al wel een hele leuke blauw/groen/oranje omslagdoek gekocht met bijpassende monddoekjes. Die kon ik toch niet laten liggen :inlove: .






Vlokkentest :wink:

je kan ook naar een pretecho bureau gaan voor geslachtsbepaling kost maar 25euro (in utrecht dan)



zo wist ik met 17 weken dat ik een meisje kreeg

en met de 20weken echo werd het nog eens bevestigd…