Laura duimt. Niet de hele dag door, eigenlijk alleen als ze moe is, maar toch had ik het idee dat haar tanden wat scheef begonnen te staan nu. Wat vanmorgen op het cb door de arts bevestigd werd. Dus, tijd om het af te gaan leren. Maar hoe?
Heeft iemand goede tips over hoe we dit aan kunnen pakken?
't Is helaas niet als met een speen die je desnoods af kunt pakken…
En verder vroeg ik me af, ze heeft nu haar melkgebit, stel dat we haar het duimen afleren voordat ze haar echte gebit krijgt, staan haar echte tanden dan waarschijnlijk wel gewoon recht, of heeft de stand van haar melktanden daar ook invloed op?
(ok, er zijn ergere dingen dan een beugel natuurlijk, maar toch)
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Oh wat sneu voor haar (heb hier 2 duimertjes :inlove: )
Maar als de tandjes scheef gaan staan zou ik ook aan de slag gaan hoor!
Je hebt van dat anti-tanden-bijt spul…ik weet niet hoe het heet, maar zodra je dat proeft wil je echt niet meer je duim in je mond doen (op uitzonderingen na natuurlijk) dus daar zou je mee kunnen beginnen.
En natuurlijk ook uitleggen waarom je dat doet. Ze is 3 jaar…dat begrijpt ze vast wel.
Ik heb zelf tot zeker 12 jaar geduimd :oops: Geen tips hier sorry maar wel een maar…
Ik vindt het persoonlijk niet nodig dat ze niet meer duimen, ik vindt dat we als maatschappij alleen “mooi” accepteren (wat mooi is vult ieder natuurlijk voor zichzelf in). En daarom ga ik al lekker recalcitrant doen als iemand zegt dat mijn zoontje beter niet duimt.
Hij heeft een beetje een overbite en door het duimen zal dit niet verbeteren, helaas.
Wat ik wel doe is niet accepteren dat hij te pas en te onpas duimt, daar ben ik al een tijd mee begonnen. Hij duimt dus alleen in bed en in de auto als hij moe is. Daarbuiten zeg ik wel, wil je naar bed want je duimt? Dan haalt hij hem er meestal snel uit. Als hij echter niet fit is ofzo dan wil hij tussendoor ook nog duimen en vindt ik hem echt nog klein dus mag dat ook.
Maar als jij er vanaf wilt zou ik er gewoon duidelijk in zijn waarom ze dit beter niet kan doen en eerst overdag afbouwen en dan de nacht.
natas
Hier ook een duimertje :inlove:
Ze duimt waneer ze er zin in heeft , Het is niet altijd af te leren ook niet met anti duimspul /pleisters / wanten etc vaak trekken ze het er in hun slaap vanaf :?
Je zou het kunnen proberen, je weet maar nooit, succes :thumbup:
Ze was net geboren en stak al haar duimpje in haar mond :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Ja, eigenlijk vind ik het ook wel een beetje zielig om haar het duimen af te leren. En stiekem vind ik het ook best schattig.
Maar ja, het zou toch jammer zijn als straks haar tanden helemaal scheef zijn daardoor.
Natas, ze hoeft van mij echt niet perfect te zijn, en ik zal ook niet ten koste van alles haar het duimen afleren, maar proberen kan altijd natuurlijk. Als ze er op een makkelijke manier vanaf komt, lijkt me dat prettiger voor haar dan scheve tanden of eventueel een beugel later.
Ok, om alles nog even erger te maken, ze is net een paar uur geleden gevallen en op haar mond terecht gekomen - voortand los.
De tandarts vertelde me (telefonisch) dat we het maar even moeten aankijken tot na het weekend. Nou, nog een reden om niet te duimen dan voorlopig …
Zelf stak ze trouwens meteen haar duim alweer in haar mond (hopelijk een goed teken dat het in elk geval geen pijn doet) maar ik vind het doodeng, die duim en dat wiebelige tandje. Hopelijk zit ie er morgen nog in (die tand dan he, niet de duim).
Als we dit weer achter de rug hebben, zien we wel weer verder met het duimen.