Hoi dames, de titel zegt het al, is er een manier op je borsten het beste op de borstvoeding voor te bereiden, of zijn dit allemaal fabeltjes?..
wat voor mij echt iets opgeleverd heeft tijdens mijn 2e zw.schap is het volgen van 3 bijeenkomsten bij een contactpersoon van de VBN.
Ik heb daar zoveel gehoord en geleerd (ook wat er fout ging bij de oudste kon ik na tijd zo benoemen) en voelde me toen heel erg zeker: dit gaan we doen!
En we hebben het gedaan, hij en ik :thumbup: En ook de 3e heeft tot voor kort gedronken. En als het aan mij ligt… de 4e straks ook geruime tijd borstvoeding.
Verder heb ik niet zoveel bijzonders gedaan.
Je lijf hoef je verder niet voor te bereiden (dus dingen als je tepels ‘harden’ door ze met een rulle handdoeken te drogen/ bewerken zijn idd praatjes… lijkt me nog pijnlijk ook bovendien ).
Oh ja ik had een wiegkaartje in de zhuistas. Mocht het weer een zhuisbevalling + opname worden dan zou dat kaartje in de wieg bij de kleine komen met daarop de mededeling dat hij/zij alleen melk van mama te drinken zou krijgen en graag bij honger naar mama gebracht wilde worden :inlove: Gelukkig niet nodig gehad, we waren snel weer thuis :thumbup:
@loesje101 wrote:
Hoi dames, de titel zegt het al, is er een manier op je borsten het beste op de borstvoeding voor te bereiden, of zijn dit allemaal fabeltjes?..
Kun je aangeven wat je precies hebt gehoord of gelezen? Dan kan specifieke informatie wellicht een antwoord zijn op je vraag
Aan de hand van het onderwerp van je bericht vermoed ik dat je vast iets zult hebben aan de volgende topics:
KoK-Borsten voorbereiden?
KoK-Eerste keer bv en welke kolf
thanx dames heb al veel nuttige info gelezen. ging idd over tepels harden en dat soort zaken… :?
Ga zeker naar een voorlichting over BV, dat zal me een eind op weg helpen!