Ik twijfel of Jasmijn misschien een voedselallergie zou kunnen hebben. Of misschien een overgevoeligheid daarvoor. Af en toe huilt ze tijdens het geven van de fles. Na een paar slokken is ze dan ontroostbaar. Na een minuutje gaat het dan weer, dan weer een paar slokken en zo een keer of 4. Zo blijft er vaak wat over in de fles. Het is gelukkig niet bij alle flessen. Ook wel eens dagen niet maar vaak wel 1 keer in de 1 a 2 dagen. Haar ontlasting is ook anders. We dachten eerst aan diarree maar ze heeft het nu al een week of twee dat ze dunner poept. En dan meestal maar 1 keer per dag dus dat valt dan ook weer niet onder diarree. Zijn er hier meer kindjes met een (koemelk)allergie en hoe zijn jullie daar achter gekomen.(in eerste instantie)
Britt had een koemelkallergie en huilde bijna 24/7. Tevens zat ze onder de rooie vlekken vooral in haar gezicht. iom ha op speciale voeding overgestapt en na een dag zag je al verandering. Ik heb friso allergy care gebruikt en deze is alleen bij apotheek te verkrijgen (30 euro pak).Na een maand provocatietest gedaan en daaruit bleek inderdaad kma. Toen machtiging gekregen voor de verzekering en vanaf die tiyd vergoed gekregen.
Annamarie
Miepel, Freja huilt (krijst) de laatste 2 weken ook vaak tijdens het flesje. Dan heeft ze last van krampen en zodra de krampjes weg zijn, drinkt ze rustig verder. Maar er blijft dan ook helaas wel wat over in haar fles.
Ze heeft ook dunnige ontlasting. Heel vervelend allemaal. Ik ga vanmiddag even langs de HA. Laat het je wel even weten
De ontlasting was gister weer wat dikker en ook weer wat donkerder. Misschien toch wat last gehad van krampjes tijdens het drinken. Het zal dan wel geen voedselallergie ofzo zijn want dan zou ze waarschijnlijk ook uitslag hebben en dat heeft ze niet. We wachten nog maar even af.
de klachten zullen per kind verschillen, Peter had geen koemelkallergie, maar wel intolerantie, hij reageerde er dus “iets” gevoeliger op. Hij heeft dus vanaf 8 weken tot dik 11 maanden de hypo allergene versie gekregen. Daarvan waren de moleculen voor hem al verfijnd genoeg.
Ook had hij problemen met de werking van zijn darmen, die werkten veel te traag, voedsel bleef er te lang in, hij nam veel voedingsstoffen op met gevolg veel darmkoliek en extreem groeien… Hij was 4 maand oud en droeg maat 80 en was een kop groter dan leeftijdsgenoten.
Hij zat dus ook altijd verstopt of was chronisch aan de diarree.
Bij hem werd dat beter toen we gingen bijvoeden en hij dus vezels binnen kreeg die zijn darmen stimuleerden.
Maar bovenal was ook hier het gehuil veel extremer dan normaal… 14 tot 18 uur per dag huilen…
Joost heeft kma
Hij zat ónder de vlekken Was duidelijk ongelukkig, huilde erg veel en schuurde zijn gezicht open. zijn hele lijfje zat onder de rode spikkeltjes, wat later overging in eczeemplekken. Hij had vooral ongelofelijk jeuk, hield niet van het badje kon daar absoluut niet in ontspannen ook was 1 grote huilparty.
Bij joost zat het hem dus vooral in het welbevinden en zijn huidje
Wij zijn overstapt van gewone voeding naar hypoallergeen dat was niet voldoende dus nu zitten we op de pepti en daarmee gaat het wel goed.
@Miepel wrote:
De ontlasting was gister weer wat dikker en ook weer wat donkerder. Misschien toch wat last gehad van krampjes tijdens het drinken. Het zal dan wel geen voedselallergie ofzo zijn want dan zou ze waarschijnlijk ook uitslag hebben en dat heeft ze niet. We wachten nog maar even af.
Uitslag hoeft niet hoor!
Onze dochter had älleen maar" buikpijn en een snotneus! Maar bleek zeer zwaar overgevoelig!
Pnze oudste huilde ook veel, maar had verder helemaal geen klachten. Het cb zei dat hij geen allergie kon hebben omdat hij goed groeide en verder niets mankeerde. Helaas bleek hij, na 2 jaar veel huilen, toch een allergie te hebben!
Spuugt ze ook veel? Daar kunnen ze een geirriteerde slokdarmwand van krijgen, en dat geeft pijn bij het drinken!
Je hebt hier eenvoudige middelen voor! (wel via de ha)
Succes!
Bedankt voor de reacties! Ze huilt niet veel, alleem dus af en toe tijdens de flesvoeding en ze spuugt eigenlijk nauwelijks. Dus eigenlijk is er wat dat betreft niet veel bijzonders aan de hand. Maar even een vraag aan pluutje. Hoe zijn jullie er uiteindelijk achter gekomen dat jullie twee kindjes gevoelig waren voor de voeding. Want als er niet echt duidelijk aanwijzingen zijn voor een allergie dan zal een arts er ook niet naar kijken lijkt me.
@Miepel wrote:
Bedankt voor de reacties! Ze huilt niet veel, alleem dus af en toe tijdens de flesvoeding en ze spuugt eigenlijk nauwelijks. Dus eigenlijk is er wat dat betreft niet veel bijzonders aan de hand. Maar even een vraag aan pluutje. Hoe zijn jullie er uiteindelijk achter gekomen dat jullie twee kindjes gevoelig waren voor de voeding. Want als er niet echt duidelijk aanwijzingen zijn voor een allergie dan zal een arts er ook niet naar kijken lijkt me.
Onze middelste huilde dus veel, en begon haar fles te weigeren. Liet hem op een gegeven moment bijna helemaal staan. Ik ging toen naar een vervangende ha. Hij was gelukkig heel alert, en stuurde ons diezelfde dag nog naar de kinderarts. Hier hebben wij veel geluk mee gehad!!!
Ons meiske had dus een hevige snotneus(helder slijm) en huilde veel. Ook haar ontlasting was trouwens altijd dun!
Enfin, na een lichamelijk onderzoek waar niets uitkwam, zei de arts: ga maar op de pepti-voeding over. Dit ging een dag goed, daarna begon het gehuil weer. Toen adviseerde ze telefonisch Nutramigen, en binnen 24 uur had onze dochter, inmiddels 4 maanden oud, voor het eerst een echte keutel :inlove: :thumbup:
Ze huilde niet meer, snotneus verdween binnen een week.
Voor de arts was dit zo voldoende bewijs. Provocatietest hoefden wij dus niet meeer te doen.
Onze oudste huilde alleen veel. Ook hij had diarree. Na 2 jaar diarree!!! (cb dacht dat het van de appelsap kwam, die hij nog nooit had gedronken!! :wall: :wall: ), gaf ik hem maar eens sojamelk. Daar reageerde hij zo heftig op, niet normaal. Onder de galbulten!!!
Toen de ka van mijn middelste dit verhaal hoorde zei ze dat we ervan uit konden gaan dat ook hij gevoelig wass voor koemelk. Vaak zijn die kindjes nl ook allergisch voor soja!
En we merken nu nog steeds dat als hij te veel melk drinkt, zijn darmen van slag zijn.
Wij hebben dus veel geluk gehad met die alerte ha, want die van ons adviseerde sojavoeding! :wall: En ook met de goeie ka (overigens nog in opleiding!!!)
Ik ben met Bastiaan ook bij de HA geweest vanwege mogelijke voedselallergie. Hij had veel diarree (iedere luier) en huiduitslag over zijn hele lijfje. Bij de HA zat hij de hele tijd te lachen en hij huilt eigenlijk nooit veel. Zij concludeerde dan ook, dat er geen sprake was van allergie en adviseerde slechts een andere voeding te proberen in overleg met het CB (hij krijgt Friso preventief hypo-allergeen). Van het CB kregen we het advies nutrix toe te voegen aan zijn flesje en dat hielp al snel. Geen dunne poep meer! De huiduitslag smeren we goed in en we doen altijd Balneum in zijn badje (hij vindt badderen geweldig!). Toch heeft hij weer sinds enkele dagen ontzettende diarree. Ook zijn huiduitslag (eczeem?) is wat erger. Ik twijfel nu heel erg of er toch geen sprake is van allergie of zou het tijdelijk zijn? Buikgriep of zo? Is een kindje bij een voedselallergie altijd veel aan het huilen? Of kan het ook minder erg zijn, waardoor ze toch veel vrolijk zijn? Weet iemand dit?
lars heeft ook een kma.
hij dronk wel altijd zijn fles leeg en dat waren voor ons ook de rustige momenten maar owee als de fles leeg was dan begon het krijzen weer ook had hij bulten en dikke ogen hij had geen diaree maar kon niet van zijn ontlasing afkomen.zijn overgestapt op peptie had helaas ook geen efect toen heeft hij 2 weken in het ziekenhuis geleden om te kijken wat er aan de hand was want hij huilde zon 18 uur pd.
toen zijn ze er achter gekomen van zijn kma en reflux(verborgen hij spuugde niet) pepti was geen oplossing nu heeft hij speciale voeding neocate.na een paar weken werd ons manneke een lache bekkie wat hij toen huilde lacht hij nu.
gr linda
hey is er iemand die mij kan helpen? Raad geven? tips geven?
Ik heb een dochtertje van drie maanden oud; is altijd een traag drinkertje geweest, maar bij de overschakeling van 105cc naar 135cc begon ze steevast te huilen tijdens de voedingen en wou ze gewoon haar flesje niet meer…
Na lang ‘vechten’ met de fles heeft de kinderarts besloten haar een anti reflux en hyperallergene voeding te geven…
Lukt al wat beter maar minstens 2 van 5 flesjes zijn nog altijd ‘vechten’, dan huilt ze hard, soms na 10 slokjes , soms na 3 slokjes… niets helpt dan meer en dan wilt ze gewoon niet meer drinken…
Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Alvast bedankt