Hoe heet deze tv-serie?

Mijn moeder en ik hadden het vandeweek over een oude tv-serie, zo ergens in de jaren 80.



Het gaat over een huis, in dat huis zit een trap naar een deur. Achter die deur zouden geesten zitten en er was een rijmpje bij. Upstairs and downstairs, upstairs and downstairs.



Weet iemand hoe deze serie heet?

Was de naam van die serie niet Upstairs, Downstairs?



Upstairs, Downstairs is een Engelse dramaserie die op de Engelse tv werd uitgezonden van 1971 tot 1975. De serie volgt het wel en wee van de aristocratische familie Bellamy en hun bedienden. De serie begint rond 1900 en de verhaallijn eindigt in de jaren dertig.

Bedoel je, dossier Saffier en Staal?

Of in het engels, Sapphire and Steel.



Ik heb even gezocht naar een filmpje



Ik dacht ook meteen aan “upstairs, downstairs” maar hoe het nou precies zat??? :think: :think: :think:

Nee, Upstairs, Downstairs sloeg volgens mij op de aristocratie (upstairs) en hun bedienden (downstairs) en had niets met geesten te maken.

Wat Debbie noemt komt me niet zo bekend voor eigenlijk.

Ik dacht ook meteen aan sapphire and steel

gaat over kinderen die hun ouders opgezogen zijn door iets…

en aan t eind hoorde je dat rijmpje.

Zweeft er dan een gloeiende bal door het huis? En zingen de kinderen op een goed moment “Ring around the roses”?



Het komt me bekent voor wel. EN dat gaat me nu de rest van de dag bezig houden!

@Mellie wrote:

Nee, Upstairs, Downstairs sloeg volgens mij op de aristocratie (upstairs) en hun bedienden (downstairs) en had niets met geesten te maken.

Wat Debbie noemt komt me niet zo bekend voor eigenlijk.




Oh ja…



MAar nu blijft het mij dus ook bezighouden, wat was het dan wél?