Hoe heet dat ook alweer

Ik lees hier wel eens vaker dat sommige mensen positief testen voordat ze ook maar overtijd zijn. En daarna een bloeding hebben en daarna dus ook niet meer zwanger zijn.



Mijn schoonzusje teste 4 dagen geleden positief nog voor haar ongesteldheid op de test stond 1-2 weken zwanger. 2 dagen na de test begon ze te bloeden en kwamen er stolsels mee met hevige buikpijn. Testen blijven positief aangeven, maar volgens de dokters zal ze waarschijnlijk een miskraam hebben. Gisteren op de echo was er niets te zien, maar dat was ook gebruikelijk voor zo’n korte zwangerschapsduur. Ze hebben vandaag bloed geprikt om te kijken hoe het nu echt zit



Het heeft een bepaalde naam en wil er graag wat over opzoeken, maar weet het dus niet meer…

Bestaat er nog andere woord dan vmk?

ik vermoed dat je zoekt naar het woord missed abortion, maar als ik dit verhaal lees klopt dat daar niet mee volgens mij… :think:

Zoek je misschien naar het woord; biochemische zwangerschap? Dan test je positief, is er nog geen teken van een zwangerschap te zien (geweest) en dus ook amper aantoonbaar. Vaak stijgt je hCG dan ook niet hoger dan een waarde van 50. Alles boven de 50 zeggen de medici dat je zwanger bent, daaronder noemen ze het biochemisch.



Bij een waarde van 1000-1500 willen artsen een vruchtje kunnen zien (dus niet enkel een zakje maar echt inhoud) en bij 6000 is de mijlpaal qua hormonen dat je meestal een kloppend hartje ziet. Dit zijn overigens dingen die ze veelal in Amerika hanteren want in NL kijken ze vaak enkel naar een positieve test en doen ze rond de 7-8 weken een echo en vertrouwen daarop. Ze doen hier ook amper bloedtesten. Enkel bij een MOLA zwangerschap om te zien of het daalt.

Ik dacht dus ook aan een vroege miskraam gewoon :think:

Bij mij bleven testen soms tot wel 2 weken na een MK positief aangeven!