hoe heet dat ook al weer?

Over iets meer dan twee maanden zal J. Zijn eerste kinderfeestje gaan geven. Omdat de kinderen, vind ik nog vrij jong zijn, en ik het eigenlijk nog niet nodig vind om perse iets buiten de deur te doen (lijkt tegenwoordig wel een gewoonte) wil ik thuis gewoon met ze knutselen.

Nu zat ik er aan te denken om t-shits te gaan versieren met textielverf en van die applicaties die je er op kunt strijken. Maar heet dat nou ook applicaties of heeft dat ook een andere naam?

Ik weet dat er een poosje geleden een vergelijkbaar topic is geweest maar kan dat even niet zo 123 vinden.[/quote]

hoe oud is je zoon?

hier beginnen ze pas met feestjes in groep 3 (gelukkig)

maar ik dacht ook dat het applicaties heet!

wel een leuk idee tshirts schilderen.

Ja, applicaties. En wat ook leuk is: transferpapier. Dan kun je plaatjes printen van internet en die overstrijken (wel even van de voren oefenen met je strijkijzer op een oud t-shirt, dat je weet hoe heet 'm precies moet instellen en zo :wink: )

Ik heb leuke applicaties voor weinig gevonden bij action, maar dat was al een poosje terug… weet niet of ze die nog hebben.

Hahhaah! Ik zie op de foto dat ze hier dus strijkemblemen heten! :lol:

Dus: applicaties OF strijkemblemen! :mrgreen:

Transferpapier is echt leuk!

Dan kunnen de kinderen zelf een ‘held’ kiezen van internet. Jij print het in de tijd dat ze kleuren en daarna kan het op het shirt!!

(Papier is oa te koop bij Hema)

Je moet wel een inktjet-printer hebben, een laserprinter kan helaas niet. En ook mijn tip is, oefen vooraf even om teleurstellingen te voorkomen :wink:

Je kunt ook flock folie doen. Bestel je via internet, snijd of knipt een afbeelding eruit en strijk het op het shirtje.

Bedankt voor jullie meedenken en ideeën. Transferpapier gaat niet lukken helaas. Ik heb geen pc/lapt en geen printer. Dus dat valt helaas af, maar zou ik natuurlijk wel een keer met jason bij opa en oma kunnen doen.

Flock folie is ook een leuk idee! Nog even tijd om na te denken maar heb zeker wat aan jullie tips :wink:

Helemaal leuk is de kinderen een kunstwerk te laten maken, dat in kleur te scannen en dat dan weer te printen op transferpapier. Ik zie dat je geen printer hebt, maar kan je niet een buurvrouw vragen de tekeningen te scannen en te printen op het transferpapier?