Wij hebben het de eerste keer verteld door een koffertje. Ik had een nijntje koffertje gekocht (bij schoenenreus of zoiets niet duur) en gevuld met een paar babydingen, zoals zwitsal zeep, een potje voeding, een rompertje etc.
Dat hadden we ingepakt met een briefje erop: mag ik na (datum) eens een keertje bij jullie komen logeren?
Vonden ze ERRUG leuk, al duurde het bij mijn vader wel lang voor hij het door had :mrgreen:
Bij de tweede zwangerschap gaven we een boekje aan de opa’s (het was vaderdag) over opa en oma zijn. Je hebt ook van die boeken in de winkel: Oma vertel eens, Ma vertel eens. Dan schrijft diegene allerlei herinneringen en verhalen op voor zijn of haar (klein)kind. Je zou dan de opa of oma versie kunnen geven (ipv pa of ma) en dan maar kijken of ze dat doorhebben
Bij deze derde zwangerschap deden we Brent een shirtje aan met tekst Ik ben stoer, ik word een grote broer. Maarja, dat is voor jullie nog niet van toepassing
Bij de HEMA kun je een taart bestellen (online) met een foto erop, niet duur, iets van 14 euro geloof ik en dan laat je daar een foto opdrukken van de test, kijken of ze zien wat het is! (vrienden van mij deden dit dus met een echofoto op taart, duurde ook een kwartier LOL)
Veel succes en plezier, en laat nog evenw eten hoe je het gedaan hebt uiteindelijk
Bij onze zoon hebben wij het verteld door onze Jack Russell Terrier een romper aan te doen waar we op hadden geschreven “Over ongeveer 8 maanden moet ik wat zachter blaffen want dan ligt er misschien een klein babietje te maffen”
Mn vader las het en zei " Huh? Dat beest is toch een ventje?" hahaha en toen las mn moeder het en die begon gelijk te huilen, het kwartje viel bij haar wel De romper mochten ze houden en hebben ze ingelijst op de kamer gehangen waar de kleinkindjes nu slapen als ze bij hun zijn :inlove:
Bij deze tweede zwangerschap heb ik het gewoon maar verteld, omdat mn vader net was overleden en ik een beetje bang was voor haar reactie. Ze bleef vrij koel maar vind het wel heel erg leuk! Ze zegt ook al tegen iedereen, dat niets zo speciaal blijft als voor het eerst horen dat je oma wordt. Ze reageerde ook al zo koel toen mn broer kwam vertellen dat zij ook ouders werden (en dat was 4 dagen nadat ik het mn ouders had verteld met onze hond)
Ben heel benieuwd waar je voor gaat! Veel plezier alvast! (heb denk ik op deze pc wel een foto van mn hondje met romper, zal even zoeken en zoja dan plaats ik em wel even, was geen gezicht namelijk :mrgreen: )
Mijn moeder spaart spaarpotten en toen we op bezoek waren hadden we d’r een spaarvarken gegeven waarop stond ‘voor later als ik groot ben’. Het duurde even maar die tranen in haar ogen daarna zal ik nooit meer vergeten ! :inlove:
Heb net gelezen dat de vruchtzak zo groot is als een kippenei… leuk gegeven :mrgreen:
(gekookt) kippenei half roze/half blauw verven– “neutraalâ€? kaartje met “Hallo opa/oma, mijn huis is nu zo groot als het ei, maar op 9 mei mag ik aan … wonenâ€?
Ik ben bij de eerste op bezoek geweest, en toen mijn moeder vroeg of ik koffie wilde zei ik: 'graag, maar dan wel zonder caffeïne… dat is wat beter voor de kleine :mrgreen: "
bij de eerste hebben we het er egenlijk zoo uit geploept en nubij de tweede hebben we tijden de koffie in schenken geen koekje gegeven maar beschuit met roze en blauwe muisjes
opa vroeg waarom die een beschuitje kreeg en geen koekje hij had al gegeten… maar toenik hem aan keek van halooooooo moest die lachen en waren ze super enthousiast
ik zit te denken aan een t shirt voor mezelf, met leuke tekst, oa gejat van een site op internet:
“F.B.I. funny baby inside”
“Do NOT touch the bump”
“pas op, baby aan boord ! "
Maar daar zit DE tekst nog niet bij, verzin zelf wel wat denk ik…en dan zo binnenkomen bij mijn schoonouders, pontificaal buik vooruit
Bij mijn broer verwachtten ze hun eerste kindje, ze hadden koffiebekers gekocht met 'lieve papa 'en ‘lieve mama’, met kerst stonden die op tafel, maar niemand ( ik ook niet ) hadden echt helemaal niks door…ja, ik zag het wel, maar dan denk ik, zullen wel 2e hands zijn of zo, meegekomen uit ouderlijk huis van zijn vriendin…”
Ze gingen op een gegeven moment heel erg opvallend met die bekkers zitten zwaaien. JA, toen viel het kwartje wel :lol: :lol: