Hoe hard moeten de banden opgepompt?

Heb zojuist vriendlief gevraagd de banden van de Quinny Buzz op te pompen. Nu vind ik dat ze te zacht zijn en volgens hem zijn ze goed… Zucht.

Ik kan ze met wat kracht induwen, dat lijkt mij te zacht, hoe zit dat bij jullie?

Hier geen buzz maar wel een kinderwagen met luchtbanden zeg maar. Volgens mij is het beter voor het comfort zeg maar om ze niet TE hard te hebben. Dus beetje te vergelijken met fietsbanden zeg maar met kracht idd ietsje in te drukken. Voorkomt geloof ik ook potentiele klapbanden. :thumbup:

*en een tipje, bij luchtbanden kunnen natuurlijk lekjes ontstaan…op de meest onpraktische momenten, dus hier gaan we zo’n spuitbus aanschaffen met van die gel erin! Lekker band, bus leegspuiten, oppompen en voila je kunt weer een tijd verder zonder de band te hoeven vervangen mits het een klein gaatje is, voor info; fietsenmaker :wink: *

Als de banden te zacht zijn, duw je jezelf n ongeluk en als ze te hard zijnstuitert je kind uit zn bakkie.

Leg 5kg aardappels in de kinderwagen en kijk hoe t loopt. Alsje er prima mee uit de voeten kan, is dat prima. (hier ook luchtbanden)

Bedankt voor de tip Rhi!

@Rhiannon wrote:

*en een tipje, bij luchtbanden kunnen natuurlijk lekjes ontstaan…op de meest onpraktische momenten, dus hier gaan we zo’n spuitbus aanschaffen met van die gel erin! Lekker band, bus leegspuiten, oppompen en voila je kunt weer een tijd verder zonder de band te hoeven vervangen mits het een klein gaatje is, voor info; fietsenmaker :wink: *

He Rhi, is dat hetzelfde spul als wat je kan gebruiken bij een autoband? Dat heb ik nl. 1 keer moeten gebruiken en het werkte niet echt zoals het zou moeten. En een rotspul dat het was! :shifty: Band werd daarna hard en moest geheel vervangen worden. Kostte ons dus en de dure fles en een nieuwe band ;).

op de band staat wel aangegeven hoeveel erin mag.

Wij hebben een mutsy single spoke met luchtwielen en daar staat op dat er 28 psi in mag, dat is omgerekend 1,93 bar.

We hebben ze dus na ontvangst 1 keer opgepompt bij de benzinepomp omdat je daar het altijd bar kan instellen.

Pomp je ze te hard op, dan knalt zo je band van de velg. Hebben wij es gehad met onze bugaboo :shifty:

Eenmaal aangevoeld hoe hard hij mag zijn, pompen we hem nu handmatig zo op. Gaat prima. :thumbup:

Bedankt!

Ja ik weet hoeveel bar erin mag, zal eens vragen aan vriendlief om bij de benzinepomp te kijken. Verder heeft 'ie ze nu inderdaad op mijn aanraden (jaja :roll:) wat harder opgepompt.

@Jippo wrote:

Heb zojuist vriendlief gevraagd de banden van de Quinny Buzz op te pompen. Nu vind ik dat ze te zacht zijn en volgens hem zijn ze goed… Zucht.

Ik kan ze met wat kracht induwen, dat lijkt mij te zacht, hoe zit dat bij jullie?

:lol: :lol: :lol: Hier precies hetzelfde!!!

Hij zegt “er komt toch niet zoveel gewicht op dus hoeft niet zo hard.” Niet veel gewicht? Ow nou dan let maar op tot ik dat mandje volgeladen heb met boodschappen :lol:

(maar daar mag ook niet meer dan 3 kilo in dus tja, misschien heeft ie gelijk? :eh: )

Die van ons zijn eens te hard opgepompt door de fietsenmaker…laat in de avond hoorden we ineens een knal in de gang,doodeng…en we konden niets vinden…tot ik de volg dag met de buggy weg wou…klapband…hahaha…

Argh Nomi dat lijkt me idd schrikken zeg! :shock: En het kost je ook nog eens een nieuwe band.

Nanien het is niet die voor autobanden maar voor fietsbanden. :thumbup: Soms werkt het bij autobanden al niet meer als het gat zeg maar te groot is.

Ik had eerder een fiets met banden die standaard voorbehandeld waren en serieus nog noooit een probleem mee gehad. 1 keer een lekker band doordat er iets dwars doorheen was gegaan maar das logisch. Deze fiets heb ik regelmatig last mee dat ze langzaamaan leeglopen bv. :wall:

Maar ik denk idd ook dat en je kindje in de bak en dan nog 1 zak met 5 kilo aardappelen net zou kunnen voor een klein stukje gni gni. Ik ga het er niet op wagen vermoed ik :angel: