Esmee krijgt nu 's morgens een fles van 180 ml waar ik pap van maak, en ze eet rond 16.30 uur warm en krijgt rond 18.30 uur nog een fles van 210 cc.
Nu ben ik van plan om die laatste fles er binnenkort af te halen, of is dat nog niet nodig? Bij ons op het CB zeggen ze namelijk dat ze die laatste fles niet meer nodig heeft.
Maar hoe haal je die laatste fles er af, ik zou graag wat horen van mama’s met wat oudere kids.
ik ga het voorlopig nog niet doen…
Allebei genieten we van die fles, knus moment als
afsluiter van de dag :inlove: Hier het cb heeft er geen
problemen mee.
Ik zou dan wel de groente hap wat later geven,
anders zou ik bang zijn dat het een gebroken nacht wordt.
Of voor het slapen gaan het toetje geven, ipv de fles.
Het toetje geven kan inderdaad ook nog, daar had ik nog niet aan gedacht.
Tot welke leeftijd wil jij dan nog die fles geven Marieke?
hmm daar heb ik nog niet over nagedacht…Ik denk tot Jochem de nachten goed gaat doorslapen. Jochem maakt opzich ook lange dagen, nu is hier de groentehap een redmiddel tot de laatste fles. Anders komt hij weer op de 4flessen uit.
Dus denk dat het nog wel 1half jaar zo blijft.
Ik blijf die fles ook voorlopig nog geven. Inderdaad zoooo lekker knus, echt een moment voor ons 2-tjes. :inlove:
Trouwens, Thom krijgt nu nog melk 's morgens en 's avonds dus ik zou zeggen, zolang zij nog melk wil, gewoon geven hoor…
Ik geef ook nog gewoon de laatste fles pas als Yeline zelf aangeeft dat ze niet meer wil dan stop ik ermee.
Thanks ladies :mrgreen: Hoeveel flessen geven jullie dan als ik vragen mag?
uhmm hier geen enkele fles meer :oops:
Lana is geen drinker iig :roll: Zij doet alles op het vaste voedsel.
's Ochtends 250cc aan pap in een bordje, 's middags 2 boterhammen, 15 uur fruit, 's avonds behoorlijk veel avondeten en een toetje.
Tussendoor… helemaal niets, want Lana wil niets. Ze wil geen fles, geen kopje, geen bekerje, helemaal niets.
Dus hier nul komma nul flessen. De laatste keer dat ze de avondfles had was de dag voordat ik begon met het avondeten. Vanaf dat moment is ze 's avonds niet meer gekomen voor de fles. Nou ja, als ze dat niet wilt is het jammer maar blijkbaar vindt ze het niet nodig. Een half uur na het avondeten (ca 18.30 uur) gaat Lana naar bed en slaapt door tot de volgende ochtend 7 a 8 uur.
Yeline krijgt nog 2 flessen op een dag.
3flessen van 230ml voeding…
jeetje debbie wat drinkt Lana weinig, of beter gezegd NIET :shock:
ze heeft dan wel plasluiers?
He Debbie goed om te horen hoe het bij jullie gaat. Jij eet dus pas om 18.30 uur warm, zie ik. Hoe laat doe je haar dan naar bedje en hoe laat wordt ze weer wakker. En wordt ze 's nachts niet meer wakker voor een flesje?
Sorry dat ik zoveel vraag maar je ziet nergens op het forum hoe andere mama’s met kids van rond 1 jaar het doen.
normaal als ik werk maken we Jochem om half6 wakker voor een fles…dan gaat de dag veder zo:
*10uur fruit en sap
*12 uur fles
*tussen door sap en koek
*16uur groente
*19.30 fles en naar bed…
op de dagen dat we thuis zijn, staat hij later op, rond 9uur en geven we geen hele potjes fruit-groente maar halve…
Dit is het schema van Max qua eten:
- 's morgens 180 cc pap
- ’ s middags boterham met 90cc pap anders wil meneer de boterham niet.
- 120 cc melk voordat hij naar bed gaat
- Rond 3 uur 2 stuks fruit
- Rond 17.00 uur warm eten
- Rond 18.30 uur 180 cc melk en dan slapen
Nee Lana drinkt pertinent niet. Heb het zelfs met een lepel geprobeerd :wall: . Wel plasluiers hoor, niet hele zware, maar toch plasluiers.
Lana ee tussen 17.30 uur en 18.00 uur warm en gaat tussen 18.30 uur en 19.00 uur naar bed. Ze slaapt dan (over het algemeen) uiterlijk om 19.30 uur en wordt 's ochtends wakker tussen 7.30 uur en 8 uur.
Wat betreft het 's nachts wakker worden… dat heb ik nog nooit mee gemaakt met Lana. Ze heeft nog nooit een nachtvoeding gehad. Vanaf nacht 3 zat ze op 6 voedingen die ik er toen met moeite in kreeg. Toen ze 3 weken was of zo zat ze al op 5 flessen. Ze heeft nooit veel gedronken.
Mateo (bijna 2 ) krijgt nog 2 flessen per dag…Hij vind het lekker… :inlove:
Luuk kreeg ook nog steeds 's ochtends een fles en 's avonds omdat ie het zo lekker vond, maar sindkort heeft hij door dat hij ook pakjes fristi etc kan drinken en wil hij dat ipv melk.
Wat fijn dat ik dit topic vond!
Ging me namelijk bijna een ontaarde moeder voelen omdat Nancy ook nog steeds de laatste fles krijgt. En zelfs heeeeel soms 1tje 's nachts (is de laatste 2,5 maand uitzonderlijk).
Ze krijgt nu 's ochtends koude melk, tussen de middag na de boterham een fles van 180 en 's avonds voor het slapengaan een fles van 180.
Het zit echt in haar slaapritueel ingebakken dus ga over een tijdje eerst maar eens proberen of ik die van tussen de middag er af krijgen.
Maaike wat geef jij bij die melk 's morgens? Maak je daar koude pap van of krijgt ze een boterham?