Hoe bewaren jullie knutselwerkjes van de kids die jullie willen bewaren, maar niet plat zijn? Tekeningen e.d. bewaar ik in een doos, maar hoe kan ik bijzondere knutselwerkjes van Lotte bewaren? Hebben jullie tips, ideeën???
Groetjes,
Viratine
Tja, je kan niet alles bewaren, ook al zitten er soms echt hele leuke werkstukjes bij. Bij ons mogen ze een tijdje staan om door iedereen bekeken en geprezen te worden. Kleine dingen gaan in een bewaardoos.
Grote dingen maak ik een paar mooie foto’s van, zo kan je later toch nog eens zien wat een mooi kunstwerkje je kind gemaakt had.
Kunstwerkje laat ik ‘verdwijnen’, wanneer kind er zelf geen interesse meer in heeft en niet thuis is. Anders is het tranen met tuiten. Mocht kindlief er naar vragen, dan heeft mama het zo goed opgeborgen op zolder dat ze er ook niet zo makkelijk bij kan. Meestal heeft kindlief er dan vrede mee en vraagt er niet meer naar :oops:
hier gaat het idd ook over het algemeen een keer op de foto met de maker en als het een tijd gestaan heeft is het toch enkeltje kliko :shifty:
Ook met tekeningen/ververij etc… kan niet alles bewaren, zeker niet met straks 4 kids. Dan groeien we het huis lichtelijk uit voor ze van de basisschool zijn. Ik schift nu echt op de bijzondere dingen (1e keer bepaald iets, extreem netjes/gaaf, bijzondere gelegenheid etc) en ook daar belandt de rest van bij het oud papier… vond het in het begin heeeeeel moeilijk… maar uiteindelijk houden ze straks 1 map over met knutsels en van de oudste komen er nu ook dingen bij als 1e schrijfschriftje etc. Ga ik ook niet allemaal bewaren, maar die eerste schrijfoefeningen etc zo leuk… die kwam ik toevallig laatst van mezelf tegen :thumbup:
Ohh ik ben echt zo erg… ik bewaar nog net niet iedere tekening die ze op school hebben gemaakt… :oops: En nu heb ik echt zoiets van… waar moet ik ermee naartoe!
Knutsels overleven het sowieso nooit lang hier… vaak zijn ze al stuk voordat ze thuis zijn… mijn oudste is er nooit echt zuinig op.
Ik moet echt wat meer gaan opruimen en uitzoeken…
Ik wil eigenlijk twee (straks drie) curver bakken hebben waar ik alles in kan bewaren wat ik wil bewaren en hopen dat ik daar genoeg aan heb!
Ik heb een grote doos (niet heel hoog, zo een voor op de kast van ikea) voor kleine knutsels en drie tekenmappen (ieder 1) van de kleuterklas (en daarvoor), en drie van de tijd daarna.
Ik vind dat wel genoeg, maak wel vaak een foto.
hier maken we foto’s van de knutselkunsten, die drukken we eens per half jaar af per fotoalbum en dan gaat het origineel de kliko in.
Ik kan echt niet alles lijflijk bewaren.
Het mag heus wel even staan of hangen, maar t houd es op.
Hun eerste schrijfoefenschriften bewaar ik wel.
En vader/moederdag cadeautjes ook.
Maar de rest is klik, foto, afdrukken als we een album ervan kunnen maken en klaar.
werkt prima :thumbup:
Oh dan ben ik erg … :oops:
Alle knutselwerkjes van Lucas heb ik nog, alles van de peuterklas tot nu het derde kleuter. Tekeningen, schilderijtjes, werkblaadjes alles zit in een grote bananedoos (gewoon gehaald bij de fruitwinkel).
Dan heb ik nog een bananedoos met al zijn hoedjes en kroontjes die hij heeft gemaakt in de kleuterklas (en jongens … wat maken ze daar veel en leuke hoedjes). :mrgreen:
En nog een bananedoos voor de werkjes die driedimensioneel zijn en klein zodat ze in de doos kunnen.
De grotere werkjes bewaar ik ook. Zo heeft hij op een stuk boomstam een kerstboompje gemaakt met t-lichtje en nog van die kerstdingen. Dat heb ik mooi ingepakt in een plastieken zak en staat op zolder.
Ik vind het gewoon zo mooi om te bekijken en te houden. En omdat ik zelf in het kleuteronderwijs sta kan ik er ook nog vaak ideetjes uit halen.
Oh ja en al die dozen en werkjes krijgt hij dan netje smee de dag dat hij gaat trouwen en verhuizen. :mrgreen:
Heel af en toe bewaren we eens iets, dat gaat in een doos op zolder, maar het meeste gaat na dat het een tijd heeft gehangen de container in…ik kan echt niet alles bewaren.
Zou niet weten waar ik dat op den duur moet laten hoor.
wat een herkenbaar probleem,… ik zou willen dat ik zo dapper was om alles weg te gooien,… natuurlijk is er wel eens iets in de container verdwenen, maar er wordt toch ook nog wel veel bewaard. Tik die ik van mijn moeder heb mee gekregen, want al mijn dingetjes zijn er ook nog :oops: en wat doe je er daadwerkelijk mee??? helemaal NIETS, je kijkt er 1 keertje naar, vind het mooi leuk en schattig, geeft je een fijn gevoel, maar dan verdwijnt het weer terug in de stoffige doos,…
Heb mij altijd voorgenomen dit niet zo te doen met mijn kindjes,… maar ja,…
De werkjes staan hier op het dressoir,… om bewonderd te worden, dan nog dingen aan de wand op een speciaal prikbord. De platte werkjes gaan in een tekenmap (Action) en de 3d dingen in een plastic bak met deksel.
Alles gaat wel op de foto wat ik weggooi!
Kan mij wel voorstellen dat bij meerdere kinderen en als ze al een tijdje kunstwerken maken, dat je andere grenzen trekt hoor :mrgreen: Die grenzen komen er hier ook aan,…
@kaboutertje wrote:
want al mijn dingetjes zijn er ook nog :oops: en wat doe je er daadwerkelijk mee??? helemaal NIETS, je kijkt er 1 keertje naar, vind het mooi leuk en schattig, geeft je een fijn gevoel, maar dan verdwijnt het weer terug in de stoffige doos,…
Mijn moeder had van ons ook wel dingen bewaard en van sommige dingen meeeeer dan genoeg.
En ja dat kreeg ik mee toen ik een huis had dat groot genoeg was. Vond en vind het heel leuk dat er dingen bewaard zijn gebleven en afentoe kom je dat weer tegen en is dat gewoon ontzettend leuk.
Maaaaaar toen wij 2 jaar terug de zolder gingen verbouwen heb ik wel uitgedund hoor! Er is van mij nu 1 IKEA kartonnen doos met spulletjes van school. Van psz plakwerkjes tot verslagen (die ik bijzonder genoeg vind om te bewaren) en rapporten van de middelbare school.
1 doos is nog eens leuk om door te kijken :mrgreen:
(waar ik en mijn broers erg blij mee waren was dat de rapporten van mijn vader bewaard waren gebleven… hebben we een hele leuke sinterklaas aan overgehouden :o )
Maar ik probeer het hier dus direct maar vast in 1 goede doos te houden… scheelt de kinderen later uitzoeken (heb 1 grote vouwdoos met allemaal eerste dingetjes en tzt kan daar dan de werkjesmap bij in idem voor rapporten etc).
Foto’s maken en origineel weggooien. Ik kan echt niet alles bewaren. Het leukste
zou ik wel bewaren
@Ilse81 wrote:
Oh dan ben ik erg … :oops:
Alle knutselwerkjes van Lucas heb ik nog, alles van de peuterklas tot nu het derde kleuter. Tekeningen, schilderijtjes, werkblaadjes alles zit in een grote bananedoos (gewoon gehaald bij de fruitwinkel).
Dan heb ik nog een bananedoos met al zijn hoedjes en kroontjes die hij heeft gemaakt in de kleuterklas (en jongens … wat maken ze daar veel en leuke hoedjes). :mrgreen:
En nog een bananedoos voor de werkjes die driedimensioneel zijn en klein zodat ze in de doos kunnen.
De grotere werkjes bewaar ik ook. Zo heeft hij op een stuk boomstam een kerstboompje gemaakt met t-lichtje en nog van die kerstdingen. Dat heb ik mooi ingepakt in een plastieken zak en staat op zolder.
Ik vind het gewoon zo mooi om te bekijken en te houden. En omdat ik zelf in het kleuteronderwijs sta kan ik er ook nog vaak ideetjes uit halen.![]()
wahahahha… geweldig… je hebt gelijk een hele zolder vol!
Hier heb ik ook leuke dozen van ikea voor boven op de kast.
Ik heb memoborden waar ik de knutsels aan hang, of aan de ijskast en na een tijdje gaan ze de doos in. Simpele knutsels en krastekeningen bewaar ik ook niet altijd… zoals kleurplaten die gekrast zijn in 1 kleur :mrgreen: maar eigen tekeningetjes wel…
julian heeft laatst leuk een piratenschip getekent met aadje piraatje en allemaal wolkjes uit zijn billen… bleken dat scheetjes te zijn! humor…
in mijn nieuwe huisje heb ik een ouderwets theekastje om op te hangen… ik zat te denken om daar bijzondere 3d knutsels in te bewaren. Als een soort vitrine in een museum :mrgreen: