Hoe grote kans op zwangerschap?

Hai ladies.



Eigenlijk schaam ik me rot, maar goed ik wil dan toch even vragen hoe jullie hier tegenaan kijken. Heb het er al met mijn moeder en goede vriendin over gehad…



Mijn man en ik, tevens de vader van mijn zoontje zijn nu al een paar maanden uit elkaar.

Onlangs leerde ik een alleenstaande vader kennen, we zijn paar keer samen weggeweest en ik heb afgelopen weekend bij hem gelogeerd.

Maar hij twijfelde teveel achteraf, zijn vrouw is 3 jaar geleden overleden en hij zit dus nog steeds met zichzelf flink in de knoop, dus het was kort maar krachtig maar we zijn er alweer mee gestopt.



Jullie voelen de bui al hangen denk ik. Afgelopen weekend zijn we dus letterlijk en figuurlijk met elkaar naar bed geweest. En ja…onveilig (zonder condoom en ik ben niet aan de pil o.i.d.).

Hij heeft zich laten testen op soa afgelopen november na zijn laatste relatie en heeft sindsdien geen seks meer gehad. (Ik geloof hem wel op dat gebied)



Maar nu maak ik me vreselijk veel zorgen. Niet over soa, maar wel over zwangerschap…

Ik ben 24 januari ongesteld geweest en dat duurde tot de vrijdag erna, dus de 31ste. En we hebben dus zaterdagavond seks gehad. Dus eigenlijk op de 8e dag ongeveer van mijn cyclus. Die middag is hij zeg maar klaargekomen zonder gemeenschap. En s avonds hebben we wel gemeenschap gehad en dus de tweede zaadlozing was in mij. Zondagochtend hebben we wat gevreeën maar dat was zonder zaadlozing



Poehh lang verhaal. Laat ik ten eerste zeggen dat ik ontzettend baal van mezelf. Ik heb echt gefaald hierin. Zo ben ik normaal nooit! ik ben altijd zo secuur met dit soort dingen, echt geen onveilige seks zomaar…mja daar heb ik nu niets meer aan :wall:



Wat denken jullie…de combi van seks kort na de menstruatie en het feit dat hij al eerder een zaadlozing heeft gehad die dag…dan is de kans op zwangerschap toch nagenoeg nihil?



Ik voel me stom stommer stomst. Niemand hoeft me meer te zeggen dat ik (en hij natuurlijk) dom zijn geweest. 100% zekerheid heb ik pas eind van deze cyclus…als ik iets over tijd ben ga ik al testen. :wall: :wall: :wall:



Wat denken jullie? alvast bedankt voor de reacties…

Hoe lang is je cyclus normaal?



Je kunt helaas niet stellen dat de kans op een zwangerschap nihil is, tenzij je heel erg laat een eisprong hebt. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen, maar uitzonderingen tot een week komen ook voor. Als je een week na de vrijpartij je eisprong hebt, kun je nog steeds zwanger worden als de zaadcellen lang overleven.



Het maakt niet zoveel uit dat hij eerder een zaadlozing heeft gehad. Stel dat zijn zaadkwaliteit super is, dan zullen er bij een tweede zaadlozing meer dan genoeg zaadcellen over blijven om zwanger van te worden.



Waarom heb je eigenlijk niet de morning-afterpil gehaald? Als je daar zondag of maandag mee begonnen was, was er niks aan de hand geweest.

Helaas is het daar nu al te laat voor…



Er zit dus niks anders op dan afwachten, helaas. Succes!

Bedankt voor je reactie.



mijn cyclus is vaak een week of 4 a 5. Vorige cyclus was ik een dag voor 4 weken ongesteld maar meestal is het minstens 4 weken.



morning afterpil…het was inderdaad een optie geweest maar ik ben gewoon zwaar tegen zoiets…net als abortus zonder medische reden.





Ik zal gaan afwachten dan maar. Zit niks anders op.

Ik verlies sinds zondag regelmatig bruine afscheiding / heel licht roze…kan dit van mn eisprong zijn (lijkt me wel erg lang voor een eisprong een paar dagen afscheiding…of zou het een vroege innesteling kunnen zijn…



dit soort tussentijdse afscheiding heb ik normaal dus nooooit…



Ik word gek langzamerhand pffffff :wall:



Iemand enig idee? :frowning:

Het enige wat wij kunnen doen is jouw steun bieden waar nodig.



Wij weten immers niet of dit een verlate eisprong is.



Dat dit slopend is kan ik me erg goed voorstellen.



Hopenlijk heb je een beetje afleiding.



Knuffel!

Die onzekerheid lijkt me inderdaad echt slopend! Weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wilde je topic ook niet verlaten zonder reactie… Sterkte met afwachten! :-*

Zoals je het omschrijft is de kans op zwangerschap inderdaad niet erg groot.

Maar je kunt nu toch niets anders meer doen dan afwachten want voor een aftermorningpil is het al te laat.



Ik zou jezelf niet zo druk maken, je komt er snel genoeg achter en hoe minder je jezelf druk maakt, hoe eerder je echte duidelijkheid hebt (alleen door je gestress zou een ongesteldheid al uit kunnen blijven).

Als je normaal een cyclus hebt van 28 dagen dan zou je dus 21 februari ongesteld moeten worden.



Het is niet alsof je nu druk maken iets aan de situatie zou gaan veranderen, je kunt vooraf niets, je kunt het niet ongedaan maken, je kunt nu niets anders doen dan wanneer je het zeker weet.

Dus maak jezelf niet zo gek, ga er gewoon vanuit dat het allemaal wel los zal lopen, dan ben je er snel genoeg achter.

Even een update:

Ik had zwangerschapstesten gedaan en waren beiden negatief en ben sinds vorige week vrijdag/zaterdag ongesteld geworden. Was iets later dan gepland haha maar gelukkig dus niet zwanger!!



Ben een uitzondering dat ik dit zeg op dit forum, haha :lol:

fijn voor je meis! een hele geruststelling, of niet? :-*