hoe groot is de kans op suiker of schildklierafwijkingen

hoi,

ik ben bij mijn eerste ruim 30 kilo aangekomen het vloog eraan 2 kilo per week!

nu nog helemaal niks aangekomen…

nou ben ik bloed gaan prikken omdat de arts het niet vertrouwd.hij denkt aan een schildklier of glucoseafwijking in mijn bloed.(heb verder geen klachten kom alleen niet aan)

dinsdag krijg ik de uitlsag.

ik vraag me af hoe groot de kans is dat het niet goed zal zijn de uitslag?

bij mijn eerste waren alle bloedwaardes altijd goed.

Ik zou het neit weten, maar bij mijn eerste was ik meer dan 35 kilo aangekomen (ben op een gegeven moment niet meer op de weegschaal gaan staan) en bij mijn 2e begon ik pas met 20 weken wat aan te komen en in totaal bleef het bij 14 kilo…

Ik krijg een beetje een raar gevoel bij jouw verhaal. Heeft je arts je niet een beetje te bang voor niets gemaakt?

Er zijn zoveel vrouwen die in het begin weinig tot niets aankomen…

Je hoeft niet perse aan te komen he… :angel:

Ik hoop dat het bij jou gewoon allemaal goed zit. Ik ben geen arts, maar ik neem eigenlijk aan van wel.

Goed om het even te laten nakijken, maar maak je nog niet te druk. Iedere zwangerschap is anders. Ik hoor zo vaak dat vrouwen bij de eerste (veel) zwaarder en bij de 2e kwam er bijna niks aan.

Succes!!!

de uitslag is binnen!gelukkig is er niets aan de hand:

schildklier: 0.77

hb 7,4 (ff in de gaten houden)

suiker (niet nuchter) 5.6

ik ben bij de tweede 15 kilo afgevallen,ipv aankomen.

en er was verder niets aan de hand.

gelukkig niks aan de hand.

Vind het wel een beetje onprofessioneel om zulke ‘zorgen’ uit te spreken als arts.

Het is hardstikke normaal dat je bij 14 weken nog niks bent aangekomen.

De meeste vrouwen vallen zelfs af i.v.m misselijkheid en braken.

MAargoed, jij kan weer opgelucht ademhalen, gelukkig

ik ben van mij dochter over de gehele zwangerschap 2 kilo aangekomen.

en bij mijn zoon 1 kilo.

en ik had ook nergens geen last van, zoals schildklier enzo

Beter even nagekeken en opluchting dan de boel de boel laten. Het komt misschien niet vaak voor dat er een afwijking zit maar ik ben heel blij dat zwangere vrouwen zo serieus genomen worden en heel goed in de gaten worden gehouden. de dokter zal vast zijn redenen hebben gehad om dit even goed na te kijken.

@marietje: ja de reden was mijn extreme moeheid (blijkt virus) en niet aankomen in tegenstelling tot eerste zwangerschap.ook ben ik 30 kilo te zwaar, vandaar.

meiden bedankt!jullie kunnen niks aan de uitslag veranderen maar ben blij dat jullie meeleven!! :clap:

@Madre wrote:

Ik zou het neit weten, maar bij mijn eerste was ik meer dan 35 kilo aangekomen (ben op een gegeven moment niet meer op de weegschaal gaan staan) en bij mijn 2e begon ik pas met 20 weken wat aan te komen en in totaal bleef het bij 14 kilo…

Ik krijg een beetje een raar gevoel bij jouw verhaal. Heeft je arts je niet een beetje te bang voor niets gemaakt?

Er zijn zoveel vrouwen die in het begin weinig tot niets aankomen…

Je hoeft niet perse aan te komen he… :angel:

Ik hoop dat het bij jou gewoon allemaal goed zit. Ik ben geen arts, maar ik neem eigenlijk aan van wel.

Hier eigenlijk precies hetzelfde verhaal.

Nu met de derde ben ik ook enkel nog maar afgevallen, niet dat ik me daar zorgen over maak ik weeg toch nog veels te veel.