Ben gisteren met mijn zoon van 22 maanden naar het cb geweest.
Mneertje is bijna 1 kilo afgevallen en weegt nu nog 17 kilo bij 97,8 cm lengte.
Is dit nu goed in proportie?
Ze vonden het wel goed dat hij bijna 1 kilo was afgevallen(door ziek zijn en diaree).
Ik was vergeten te vragen bij het cb of hij nu goed in proportie was.
Hoe groot en zwaar waren jullie kindjes met deze leeftijd en vielen ze toen ook sneller af?
Dit is mijn mannetje.
groetjes Bianca
Fieke is morgen 22 maanden en die woog vorige week 11,8 kilo en is 83 cm dus ik zou me niet druk maken :mrgreen:
T.hije woog vorige week 14 kilo en was 93 cm
Merijn was met 22 maanden ongeveer 86cm en woog 12.7 kg ongeveer.
Hij woog onlangs 17 kilo, met bijna 4 jaar en 106,5cm. Mijn jongste woog met ruim 21 maanden 11,8kg en was 84.4cm lang.
Dus in vergelijking met mijn jongens is hij nog altijd aan de zware kant. Vooral vergeleken met Merijn dan, want die is 10cm langer en net zo zwaar.
maar als ze er bij het CB niet speciaal iets over gezegd hebben, dan zullen ze wel tevreden zijn toch?
Niet druk meer maken… als het niet goed zou zijn dan zullen ze echt wel zeggen
J.esse is ook 22 maanden en weegt 13 kilo en is 89 cm.
Hij is dus best zwaar als ik zo lees.
Ik weet eigenlijk niet wat ze met 98 cm lengte moeten wegen,ik dacht hij is nu toch meer in proportie.
Maar zo te zien komt het ook doordat hij lang is dat hij gelukkig niet overdreven dik is.
Hoorde gisteren van een vrouw dat ze mijn zoontje helemaal niet dik vind maar eerder dun hihi toen begreep ik waarom ze dat vond, haar kindje is dus ook 22 maanden en die is dus 85 cm lang bij 20 kilo zwaar,die was echt dik hihi.
Toen vond ik Mika helemaal meevallen.
groetjes Bianca
Mijn dochter was 10 kg ongeveer en 84 cm, toen ze twee was. Elk kindje groeit nu eenmaal anders.
Mijn jongste is gisteren gewogen en gemeten (en hij was precies 22 maanden op dat moment :mrgreen:): 87 cm en 12,1 kg.
Mijn oudste is met 3 jaar en bijna 9 maanden (ook gisteren gewogen en gemeten): 102 cm en 15,9 kg. Met 22 maanden was hij: 84,5 cm en 11,8 kg.
Femke is nu 22 mnd maar weegt rond de 12 kg .
maar anders zou ik eens in het groeiboekje kijken dan weet je het gemiddelde.
Maar misschien heeft hij altijd boven de gemiddelde lijn gezeten.
maar vind hem niet dik hoor.
Gewoon een gezonde jongen, heeft ook wat bij te zetten (mijn meiden zijn allebei ook (zoals ik ze noem) onze hollandse glories)
@biancamv2boys wrote:
Ben gisteren met mijn zoon van 22 maanden naar het cb geweest.
Meneertje is bijna 1 kilo afgevallen en weegt nu nog 17 kilo bij 97,8 cm lengte.
Is dit nu goed in proportie?
Op www punt groeigids punt nl kun je ook allerlei gegevens van zoontje invoeren en dan krijg je deze in een grafiek/tabel te zien.
Als ik ga kijken bij de leeftijd 22 maanden, dan is zijn gewicht op de +2,5 lijn en zijn lengte boven de +2,5 lijn. Ook al is je zoontje veel te zwaar voor zijn leeftijd en ook te lang voor zijn leeftijd, het is wel in proportie volgens mij.
Misschien een rare vraag, maar ben jij en/of je man/vriend of jullie ouders ook aan de grote kant? Zoja, dan is het waarschijnlijk gewoon familiair. Zonee, dan misschien een idee om naar de kinderarts te gaan om te bekijken of er misschien niks aan de hand is? Misschien maakt hij teveel groeihormonen aan ofzo?
mijn zoon wordt bijna 4 en weegt 15,4 kilo. bij een meter 6
maar hij zit onderaan de lijn
Mijn oudste was met 20 maanden 11.9 kilo en 86 cm en hij zit met alles op het gemiddelde.
Mijn oudste dochter was met 22 maanden 10 kilo en 80 cm. Nu, met 3 jaar, is ze 11,7 kilo en 92 cm. Maar zij is juist erg klein en licht voor haar leeftijd.