Hoe gourmetten jullie?

Hier dus ieder jaar weer dezelfde discussie met de schoonfamilie over hoe je hoort te gourmetten en ik krijg geen gelijk terwijl het zo in onze gebruiksaanwijzing staat:



Pannetje onder de plaat is racletten

Pannetje op de plaat is gourmetten

Vlees op de plaat is gewoon grillen



Mijn schoonfam. gooit het op de plaat en vinden dat gedoe met die pannetjes maar niks en ik zit dus altijd als enige stug met een pannetje te gourmetten, met als gevolg dat zij na een uur helemaal vol zitten en ik lekker op mijn gemakje nog zit te eten en nog lang niet vol ben maar uiteindelijk maar stop omdat iedereen zit te kijken hoe ik eet (en ongeduldig wordt).



Hoe doen jullie het?

O dat klinkt ongezellig Suus. Hier ook met een pannetje hoor! En inderdaad, mijn vader vindt dat ook wel eens te lang duren, maar op de plaat gooien mag niet van mij hoor :naughty: . Heeeel soms mag ie wel even twee pannetje gebruiken :mrgreen: .

En eronder is inderdaad voor racletten :thumbup:

O dat klinkt ongezellig Suus. Hier ook met een pannetje hoor! En inderdaad, mijn vader vindt dat ook wel eens te lang duren, maar op de plaat gooien mag niet van mij hoor :naughty: . Heeeel soms mag ie wel even twee pannetje gebruiken :mrgreen: .

En eronder is inderdaad voor racletten :thumbup:

Hier ook zonder pannetje…Ik vind het echt te lang duren met pannetje…Ik doe er groente in en doe het onder het gourmetstel, maar het vlees gaat er gewoon zonder pan bovenop… :thumbup:

wij gebruiken altijd de table chef (dus bakken op een bakplaat) is nog gezonder ook omdat je geen boter o.id. hoeft te gebruiken.

Sommige dingen in het pannetje, zoals een pizzaatje of groenten. Maar vlees doen wij altijd er bovenop. Ik vind dat ook lekkerder :?

Vlees los er bovenop. Ik wist niet eens dat de pan ook bovenop kon! :shock: :oops:

Wij hebben er ook nog een steen bij… (wat moet ik daar mee)

Half steen, half plaat en er onder de pannetjes!

Ik zet hem straks om half vijf aan!

Groetjes

ik gebruik de pannetjes eigenlijk zelden… ik bak echt op de plaat… als je met de pannetjes gaat beginnen zit je al vol aan brood en kruidenboter eer je vlees klaar is… Wat dat betreft is het veel leuker om weer ouderwets te gourmetten, met een pannetje en een spiritus-vlammetje eronder…nostalgie



Zit te twijfelen of ik niet weer zo’n stelletje aan ga schaffen, had toch ook wel wat!!!

eerste reactie: wat maakt het uit? :mrgreen: :wink:



tweede reactie: ‘vroeger’ gingen we gourmetten met een pannetje op een vlammetje. Volgens mijn bescheiden mening is dát gourmetten. 8) Nu hebben wij zelf zo’n elektrische plaat, en dat vinden wij ideaal. Wij noemen het wel gourmetten, maar eigenlijk is het gewoon … ehh bakken. (wij hebben ook een elektrische bbq)



derde reactie: ik dacht dat racletten iets anders was :think:

met een pannetje!

vanavond lekker met zijn 4tjes… nou ja Xander zit er voor spek en bonen bij :mrgreen:

Met een pannetje (en dan boven op de plaat)!

Geeft de minste rotzooi en ik vind het leuker om zelf te kiezen wat ik eet en zo komt het niet allemaal door elkaar. :think:

Wij hebben half steen/half plaat, en daaronder kunnen pannetjes.



Ik leg het vlees altijd bovenop, en de pannetjes onderop (daar zit ook de vorm waar je het pannetje precies in kunt zetten.)

Daar doe ik dan groente in.



Ik wist niet eens dat de pannetjes ook bovenop konden… :think:

@Anneke wrote:

Wij hebben half steen/half plaat, en daaronder kunnen pannetjes.



Ik leg het vlees altijd bovenop, en de pannetjes onderop (daar zit ook de vorm waar je het pannetje precies in kunt zetten.)

Daar doe ik dan groente in.



Wij hebben er ook nog een steen bij... (wat moet ik daar mee)
Half steen, half plaat en er onder de pannetjes!
Ik zet hem straks om half vijf aan!


Hey Anneke,
Ik heb diezelfde waarschijnlijk (merk: Pr*nc*ss).
Wat voor verschil zit er tussen de steen en de plaat voor jou?
Doe je daar ander vlees op?
Over een uurtje ongeveer zet ik em aan..

Wij gebruiken altijd de pannetjes, bovenop. Grillen op de plaat hebben we nooit gedaan, alleen de laatste paar keren hebben we op het laatst wel eens de plaat gebruikten. Racletten is volgens mij met (raclette)kaas, daarom zet je het pannetje ook onderop, zodat de kaas over je vlees/groenten heen smelt. Ik lust geen kaas en gebruik de raclette om de bovenkant van mijn omeletje te laten stollen.



Bij ons apparaat zit een verwarmingelement onder de bakplaat. De pannetjes die we onderop zetten, worden dus alleen van bovenaf verwarmd. Dat lijkt me niet zo geschikt om vlees te bakken, vandaar dat ik mijn pannetje bovenop zet. Kan best dat dit per type verschillend is :think: ?

Grappige discussie. Wij gourmetten ook op de snelle manier :wink: . Vlees bovenop. Groente, gebakken eitjes, pannekoekjes in de pannetjes onderin. Nog een uurtje, dan gaan we ook gourmetten. Jammie, heb ik zin in!

@Renee74 wrote:

Ik lust geen kaas en gebruik de raclette om de bovenkant van mijn omeletje te laten stollen.




Een omeletje…

Wat gooi je dan nog meer door het ei?

En doe je dat dan in een kopje en iedereen mag dan daaruit wat in het pannetje schenken?

Ik heb eieren en wil er wel wat mee doen :slight_smile:



Het apparaat staat aan, vijf uur beginnen we !!

Gezellig met z’n tweetjes…

Ja, in een kopje, of als je meerdere eieren hebt in een kommetje en dan een sauslepel erbij.



Ik eet mijn omeletjes met alleen champignons; mijn man doet er vanalles in, zoals ui, paprika, champignons en op het laatst kaas erover heen en onder de raclette. Gewoon wat je zelf lekker vindt dus :drool: .



Smakelijk eten!

Super, bedankt.



Eet smakelijk allemaal, we gaan zo starten !!



Liefs Anita

wij gooien ook bovenop vlees

en in de pannetjes groente en aardappeltjes



en als we met zijn tweeen zijn gooien we alles er bovenop



we hebben het net weer op, heeerlijk!!!