hoe ging het alweer dat rekensommetje?

dat rekensommetje over hoeveel voeding een baby mag hebben qua gewicht ?ik weet het echt niet meer.hellep? :oops:

Even gegoogled, want ik was zelf ook net op zoek :wink:

Je baby heeft per dag 150 ml voeding nodig per kg lichaamsgewicht. Dus als je baby 3,5 kilo weegt dan heeft hij per dag nodig: 3,5 x 150 ml = 525 ml per dag. Dit verdeel je over het aantal flesjes wat de baby per dag krijgt.

http://www.medicinfo.nl/d_sv6050

Hoeveel voeding heeft je baby nodig?
Tijdens de kraamdagen zal de kraamverzorgende de flesvoeding klaarmaken en je de afgepaste hoeveelheid geven die je baby op dat moment nodig heeft. Het maagje en de darmen van de baby zijn nog niet gewend om voeding te verwerken. In de baarmoeder kreeg de baby immers voeding via de navelstreng direct in zijn bloed en hoefde het maag-en darmstelsel dus niets te verteren. Het maagje en de darmen van de baby zullen aan voeding moeten wennen door heel voorzichtig met kleine beetjes voeding te beginnen. De opbouw van voeding gaat in principe in overleg met uw verloskundige of huisarts. Afhankelijk van het geboortegewicht krijgt uw baby 6 Ã 7 keer per 24 uur voeding. Er wordt gestart met 10 ml per voeding en dagelijks wordt elke voeding met 10 ml verhoogd.
Normaal gesproken krijgt de baby de eerste dag zeven tot acht voedingen van 10 ml per keer. Dagelijks wordt de hoeveelheid per keer met 10 ml opgevoerd en het aantal voedingen per dag wordt langzaam teruggebracht naar zes tot zeven per dag.

Aan het eind van de kraamdagen zit een gemiddelde baby op zes tot zeven voedingen van 80 ml per voeding. Afhankelijk van het gewicht van je baby is dit meestal nog niet genoeg. De voeding zal dus nog verder moeten worden opgebouwd, meestal duurt het ongeveer twee weken voordat de baby echt de voeding krijgt die hij nodig heeft. Natuurlijk is de hoeveelheid voeding die je baby nodig heeft (en kan verdragen) sterk afhankelijk van het gewicht van je baby. Je baby heeft per dag 150 ml voeding nodig per kg lichaamsgewicht. Dus als je baby 3,5 kilo weegt dan heeft hij per dag nodig: 3,5 x 150 ml = 525 ml per dag. Dit verdeel je over het aantal flesjes wat de baby per dag krijgt. Na afloop van de kraamdagen kun je onderstaand schema aanhouden om te zien hoeveel voeding je baby nodig heeft. Zo nodig kun je de hoeveelheid voeding dus opbouwen tot je baby krijgt wat in onderstaand schema staat.
De wijkverpleegkundige van het consultatiebureau kan je hierover een toelichting geven. De wijkverpleegkundige van het consultatiebureau kan je hierover een toelichting geven.

150 ml per kilo gewicht en maximaal 1 liter per dag

dank je wel… :-* :thumbup: dan krijgt de dame dus meer dan genoeg…

(eerder veel te veel) :lol:

De kinderarts gaf twee weken terug aan: Min 150ml per kilo lichaamsgewicht en maximaal 180 ml per kilo lichaamsgewicht

@Ingrid28 wrote:

De kinderarts gaf twee weken terug aan: Min 150ml per kilo lichaamsgewicht en maximaal 180 ml per kilo lichaamsgewicht

Volgens mij is het 150 ml gemiddeld.

En dan 120 ml minimaal en 180 ml maximaal.

(Nu heb ik daar ook gewoon boven gezeten, omdat mijn jongens erg hongerig bleven, ondanks voeding voor hongerige baby’s…)

@sassie1980 wrote:

@Ingrid28 wrote:

(Nu heb ik daar ook gewoon boven gezeten, omdat mijn jongens erg hongerig bleven, ondanks voeding voor hongerige baby’s…)

mijn dametje dus ook…ontdanks de voeding voor hongerige kindjes .

@merel33 wrote:

@sassie1980 wrote:
@Ingrid28 wrote:

mijn dametje dus ook…ontdanks de voeding voor hongerige kindjes .

Luc en Stan kregen met 2 weken (en ongeveer 3,5 kilo) al 7 flessen van 120+4 en met 2 maanden zelfs 6 flessen van 180+6 en heel soms nog een beetje extra…

hier 7 flessen van 150+5 schepjes…waar laat die troela het toch? :shock:

maar dan krijgt ze toch veel te veel, want je mag volgens mij niet boven de 1 liter per 24 uur zitten. Als je 7 x 150+5 geeft (= dus 165) is dat 1155cc dus ver boven de liter…(of vergis ik me nou?)

Ja, maar wil je dan elke keer een uur naar 1 (of bij mij 2) krijsende baby('s) luisteren?

Soms heb je uitzonderingen :wink:

nee daar zou ik niet graag naar luisteren inderdaad :wink:

Vroeg het me af omdat ik niet wist of dat kwaad kon als je over de liter heen gaat.

In principe is die litergrens er niet voor niets.

Er zitten dan teveel van bepaalde stoffen in waardoor met name de nieren het zwaar kunnen krijgen van een kleine.

Zou het zeker niet zelf zomaar doen en altijd even overleggen met CB/kinderarts.

ze heeft het echt nodig en dik is ze absoluut niet hoor.geef ik haar minder dan schreeuwd ze de hele dag om de fles…

Bij mij is het ook in overleg met CB en huisarts gegaan.

ik heb me vergist meiden :oops:

ze krijgt niet 7 maar 6 flesjes per dag :lol: ze slaapt s’nachts nml al door vanaf dat ze twee weken oud was :thumbup: :clap:

@merel33 wrote:

ik heb me vergist meiden :oops:

ze krijgt niet 7 maar 6 flesjes per dag :lol: ze slaapt s’nachts nml al door vanaf dat ze twee weken oud was :thumbup: :clap:

Goezo charlotte nu al doorslapen :dance: :thumbup:

Lekker hoor, geniet ervan.