Hoe ging de overgang van bv naar kv

Vraag lijkt me duidelijk, hoe ging bij de bv mama’s de overgang naar kv? Ging dat vlekkeloos of toch veel last met krampjes etc?

Ik ga nu per week (of mischien langer) een van de voedingen overdag vervangen voor kv, en zo afbouwen. Ik gebruik Kruidvat Extra Care.

Ben benieuwd naar ervaringen! (ook zonder overgang op kruidvat merk)

Nou ik ben hier nu dus ook naar de overgang :wink:

Hier krijgt Quinten Friso Hypoallergeen, en dat 2 om 2 ( 2 flessen bv en 2 flessen kv )

Dus wil graag even meekijken in dit topic :wink:

Nou we zitten echt in hetzelfde schuitje he Suus!

Ik heb voor Kruidvat Extra Care gekozen omdat het ook hypo-allergeen schijnt te zijn + voor kindjes die makkelijk spugen + het was vriendelijk voor de portomonnee…! :smiley:

Hoop dat er mama’s reageren!

@Affie wrote:

Nou we zitten echt in hetzelfde schuitje he Suus!

Ik heb voor Kruidvat Extra Care gekozen omdat het ook hypo-allergeen schijnt te zijn + voor kindjes die makkelijk spugen + het was vriendelijk voor de portomonnee…! :smiley:

Hoop dat er mama’s reageren!

Ja ik denk dat we inderdaad erg in het zelfde schuitje zitten :wink:

En hoop op ( goede ) reacties!

Stijn was 5 en een halve maand toen ik van fulltime kolven overging naar fv.

Ik heb eerst een halve fles gemengd met een halve bv gegeven en dat ging prima.

Daarna dus een paar dagen een hele fles, en zo tot ik op 50/50 zat en mijn voorraad opgemaakt tegen het eind van de voorraad ben ik de andere voeding ook gaan vervangen zodat er nog 1 fles overwas met bv. die heeft hij tot de 9 maanden nog gehad. Hij heeft nooit krampjes of verstoppingen of last ervan gehad.

Stijn kreeg overigens gewone kv. vanaf een half jaar hoeft preventief hypoallergene melk niet meer. Je kunt als er dan geen allergie is ook gewone nr 2 geven.

De kindjes krijgen immers ook gewone toetjes straks en allerhande anderen bijvoedingshapjes.

Hier ook overgestapt op Kruidvat extra care. Eerste 2 weken 1 voeding per week vervangen en daarna hield bij mij de bv bijna helemaal op dus ging het overstappen in versneld tempo.

Weinig tot geen kramp hier. Ging eigenlijk allemaal heel vlotjes. En nog steeds doet ie het prima op Kruidvat voeding :thumbup:

Ik ben inmiddels teruggekrabbelt wb afbouwen :shifty: ik geef nu 1 fles NAAST de gewone bv voedingen, zodat hij gevulder gaat slapen en hopelijk dan ook maar 1x 's nachts komt…

(vandaag toen het tijd was voor een fles kv moest ik spontaan janken, wilde zo graag zelf voeden… dus ook zelf gedaan, toch nog niet helemaal klaar mee!)

:hug: ah Affie, zo herkenbaar, ik heb ook zo moeten huilen :cry:

Vooral toen de huisarts tegen mij zei dat ik nu echt moest gaan stoppen, ik was er zelf eigenlijk nog niet aan toe.

Maar langzaam aan wende het. Hoewel ik nu af en toe nog steeds zo iets heb van ik leg haar aan (en ik ben al twee maanden gestopt :wink: )

Ik ben ook begonnen met de extra care van kruidvat. Eerst mengen met de afgekolfde melk en zo langzaam opgebouwd. Gelukkig heeft Sanna nergens last van gehad!

Succes meid en je hoeft niet helmaal te stoppen toch? Sanna heeft denk ik zo’n 6 weken half/half gehad. Zo kon ik er rustig aan wennen.

:-*