Hoe ging dat ook alweer?

De mannen zijn nu 8 maanden en we zijn net begonnen met een paar stukjes brood.

Quin vind het wel te pruimen, maar Ryan eet het niet.

Die vind het maar gek denk ik. Zijn zuigreflex kwam ook pas op gang toen hij 1,5 maand was, dus misschien heeft hij gewoon meer tijd nodig met de overstap naar vast.

Potjes/fruit/vers eten ze in principe wel met smaak op. (afhankelijk van hun bui :mrgreen: )

Maar… de mannen zitten nog op 4 flessen.

Opzich geen ramp, maar ik zit er toch over te denken om een fles te laten vervallen. Ze drinken nu ong 880cc aan opvolgmelk en daarnaast nog groente, fruit en nu wat brood.

Het lijkt me toch wel wat veel en vooral bij Quin merken we dat hij weer flessen laat staan.

Maar hoe ging dat ook alweer? Is het handig de fles af te bouwen? Kan ik hem in 1x vervangen door een tussendoortje met wat sap?

Het probleem is dat Ryan nog niks doet met een tussendoortje. Hij stopt het overal, behalve in zijn mond :wink:

Het “schema” is nu als volgt:

06:30 fles

09:30 fruithap en sap

11:30 fles en een beetje brood

15:00 fles

17:00/18:00 avondeten

19:30 fles

Ik gaat dus om de fles van 15:00. Ik weet ook dat het avondeten en de laatste fles kort op elkaar zitten, maar ze drinken hem gewoon op.

Zal eens het scheme van mijn dochter neerzetten die ook 8 maanden is.

08:30 een Fles 200 cc Op volgmelk

10:00 Fruithapje vers of half potje

12:30 Boterham met wat Yoghurt

16:30 Potje groenten of vers eten

20:15 Fles 220 cc Opvolgmelk

Om 11:30 krijgt hij een Flesje met brood.

Tussen de fruithap en je brood zit maar 2 uur.

Zou daar 3 uur van maken.

Dus om 12:30 Een fles 100cc opvolgmelk + brood.

De fles van 15:00 weglaten moet makkelijk kunnen.

Als hij dan trek heeft geef je wat sap of een soepstengel of rijswafeltje of wat dan ook.

Dan rond 17:00 Avondeten.

en rond 19:30 a 20:00 de laatste fles 200cc opvolgmelk met Nutrix.

En als hij niets met een tussendoortje doet dan voer je het hem toch, en na een tijdje heeft hij echt wel door hey dat is best lekker en ik kan het zelf ook wel.

En uiteindelijk als ze de boterham goed eten laat je die fles ook weg en geef je wat yoghurt. en uiteindelijk een bekertje normale koude melk als ze een jaar zijn.

Ze hebben maar rond de 300 cc opvolgmelk per dag nodig.

En 4 flessen vind ik nog erg veel met 8 maanden.

Kan makkelijk 1 weg.

En als ze daaraan zijn gewend nog 1 eraf :slight_smile:

Thanks!

De kids zijn wel bijna 2 maanden te vroeg geboren, dus vandaar dat ze langer op 4 flessen zitten.

Maar het is wel een idee om de fruithap wat eerder te doen denk ik :think:

En voeren van het koekje is ook wel een goeie :thumbup:

Lijkt op ons schema. Alleen de fles van 3 uur is bij ons diksap en een koekje of liga of brood dat over is van tussen de middag.

De warme maaltijd is alleen 1 uurtje eerder met een toetje, omdat hij dat niet volhoudt tot 6 uur.

Wat je eventueel zou kunnen doen is om 3 uur bakje yoghurt of iets dergelijks geven.

Is dat een optie??