hoe geef jij de liga?

mijn zoontje is nu 6 maanden en ik geef soms liga met wat sinaasappelsap of door de fruit.

kan ik hem al een halfje liga in de hand geven of is dit nog te vroeg?

wat maken jullie verder met liga?

brittany kreeg de liga door het fruit heen toen ze net 6 maanden was

prakken/pureren met banaan en appel deed ik. Ook kreeg Anoek

wel eens een halve liga in haar hand om op te eten.

Maar nu geef ik alleen maar soepstengel, dat is wat beter

aangezien er suiker in liga zit en daar hoeft ze nog niet

zoveel van binnen te krijgen…vind ik :wink:

Anne kreeg met 5 maanden de liga gewoon in dr handje en binnen no time was ie helemaal op. Maar goed er schijnen kindjes te zijn die zich snel verslikken, daar had Anne geen moeite mee.

met 6 maanden kreeg Lynn ook Liga in d’r handje. Ging prima.

Wel altijd opgelet dat ze goed rechtop zat.

Valentijn kreeg ook gewoon 1e stap liga door zijn fruit en groente heen toen hij dat eenmaal at :wink: In 1e stap liga zitten geen gluten en suikers, deze kun je dus als je zoontje het kan, gewoon zo een halfje in zijn handje geven. Gewoon eens kijken hoe hij ermee omgaat en er uiteraard bovenop blijven zitten, mocht hij zich toch verslikken :wink: Er zijn idd kindjes die zich verslikken, maar over het algemeen hebben die kleintjes nog een goed wurgreflex, je kindje doet zelf automatisch soort van kokhalzen als een te groot stuk achterin zijn mondje raakt en je zult dan zien dat zijn bovenlijfje vanzelf wat naar voren komt en het stukje naar voren in zijn mondje waarna hij vrolijk verder sabbelt :lol: En wat Babbel ook zegt, altijd zorgen dat je kindje goed rechtop zit!!! Succes ermee :thumbup:

Oh en Paschal, ik ben ook niet zo van de suikers hoor, maar ik zie dat jij in plaats daarvan soepstengels geeft (hier ook heel af en toe hoor) maar daar zit wel een en ander aan zout in, wat voor het 1e jaar ook afgeraden wordt om extra te geven (maar dat weet je al :wink: ) het cb raadt het hier dan ook met mate aan.

Lana krijgt haar liga in haar handjes, en als ze niet meer hoeft dan krijgt de hond het van haar :inlove:

Maar Lana kreeg haar liga vanaf een maand of 7 a 8. Ze vind het lekkerder dan die babykoekjes. Dus… goed zo Lana :thumbup: :lol:

@Kimmie1976 wrote:

Oh en Paschal, ik ben ook niet zo van de suikers hoor, maar ik zie dat jij in plaats daarvan soepstengels geeft (hier ook heel af en toe hoor) maar daar zit wel een en ander aan zout in, wat voor het 1e jaar ook afgeraden wordt om extra te geven (maar dat weet je al :wink: ) het cb raadt het hier dan ook met mate aan.

Hier wordt het niet afgeraden, ook niet met mate…vreemd allemaal hè?

Maar goed, vanaf 9 maanden mogen ze ietwat zout binnenkrijgen las ik in een aantal boeken dus maak mij er geen zorgen om. Ik denk dat ze op een dag totaal net geen hele soepstengel opeet dus valt mee :wink:

Het is iig gezonder dan de liga’s en de bambix koekjes :thumbup:

Anoek drinkt ook geen enkele diksap, limonade of wat dan ook.

Alleen water :wink:

Ja ik blijf het ook vreemd vinden van alle cb’s die beweren allemaal via 1 landelijk beleid te werken :think: Ik heb zelfs een brief liggen hier met een voedingsschema waar dit verhaal van soepstengels dus op staat :shock: :wall: Maar ben er al vaker tegenaan gelopen dat het niet echt “landelijk beleid” is wat ze voeren :naughty: Hier ook geen diksap, maar ook geen water :lol: Hij wil helemaal niks tussendoor wat drinken betreft, wel van de zomer toen het warm was, maar nu niet meer hoor :hand: Niet uit een beker, maar ook niet uit zijn fles :think: Ach, komt allemaal vanzelf wel :wink:

Sorry voor het ff off-topic gaan :oops:

Lieselotte krijgt haar Liga al vanaf 4,5 maand gewoon als een halfje. En ze is er erg kunstig in om hem helemaal te verorberen. Hoewel ze de laatste weken liever een droge boterham heeft :think:

Hoi,

Hier geen liga…

Veron snapt nog steeds niet dat hij iets uit zijn vuistjes kan eten…

Het is een raar kereltjes :lol: :mrgreen: …

Groetjes Patricia

Hier werd ook al met 5 maanden gewoon liga uit de hand gegeten.

:wink: :mrgreen:

Elise krijgt hier ook gewoon een liga in de handen en eten maar.

Het is een gesmeer maar lekker dat ze het vind. daarna krijgt ze een fles rosevice. Ze is net 6 maand.

Hier ook vanaf 6 mnd zo uit het handje.

Dat ging beter dan dat ik het haar moest voeden.

Ik heb het nooit ergens doorheen gedaan.

Hier ook gewoon uit het handje en nooit ergens doorheen gedaan.

Sorry even off-topic

@ Wendy Je hebt een PB :wink: