Hoe geef je hoestdrank die echt niet lekker is?

Hallo,



Anne hoest zich vooral s nachts helemaal suf. Nu heb ik hoestdrank gekocht bij de apotheker. De eerste keer dronk ze het zo op, maar nu krijg ik geen druppel erin. Ze vind het echt heel vies. Is er een manier hoe ze die drank binnen krijgt? Weet iemand of ik het eventueel mag mengen met wat water/diksap?



Ik hoor het graag.

Wat wij bij Mischa deden met de antibiotoca (die vond hij trouwens niet vies hoor), was zo’n speciale dop halen bij de apotheek, waar je dan een spuit op kunt zetten. Als je dat nou eens probeert, en je spuit het snel in haar mond? Of zou ze het dan uitspugen?

@Tamma wrote:

Wat wij bij Mischa deden met de antibiotoca (die vond hij trouwens niet vies hoor), was zo’n speciale dop halen bij de apotheek, waar je dan een spuit op kunt zetten. Als je dat nou eens probeert, en je spuit het snel in haar mond? Of zou ze het dan uitspugen?




Hoihoi,



Bedankt voor je reactie. Ja, met een soort spuit spuugd ze het ook meteen uit, maar wonderbaarlijk (misschien weer eenmalig) is het net voor het slapen gaan goed gelukt door haar zelf van een lepeltje te laten happen. Ik had daar niet eerder aan gedacht en ze vind dat super. Dus met haar theeservies gespeeld en zo de hoestdrank erin gekregen. Hopenlijk werkt het morgen ook zo of is ze ervanaf :pray:

Kim wil ook niets weten van doppen en spuiten enz.



Maar als ik gewoon zonder poespas een zogenaamde slok uit de fles neem en zeg: HHHHhhhhmmmm, dan wordt Kim heel nieuwsgierig. Dan wil ze ook wat ik ook heb…de goede hoeveelheid doe ik dan op een lepel (een grote mensenlepel :wink: ) en dan wil ze ook!! Ze wil dan zelfs meer dan 1 lepel!!

fijn dat het bij jullie wel lukt want charity wil het dus echt absoluut niet het is met geen mogelijkheid erin te krijgen.

Tja…ik ben er één van het motto: zachte heelmeesters, maken stinkende wonden.

Vrees dat het gewoon doorzetten is met het spuitje. Uit eindelijk doe je met de goede motivatie en wordt ze er uit eindelijk beter van. Hoe hard het ook klinkt: niet alle dingen in het leven zijn leuk. Dus “gewoon” de houdgreep toepassen en het spuitje hanteren. Daarna natuurlijk uitgebreid troosten en eventueel “paaien” met wat lekkers. Sterkte!

ehh… niet… dat lukt mij niet…



Onlangs moest Lara antibiotica die ze vies vond. Dat kreeg ik er dus niet in. Heb het gemengd met de fles en toen dronk ze het wel. Dat mocht van de apotheek. Ze moeten dan wel ook die hele fles leegdrinken.



Loekies methode gaat me te ver en het zou ook niet werken hier. Heb bij de eerste dosis AB geprobeerd heterin te dwingen, maar dan slikt ze het gewoon niet door, ze laat het weer eruit lopen. En daarna gaat het mondje weer op slot.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden? Niet alles is leuk? Ik schrik er eigenlijk wel van… :shock: . Zolang er een enigszins kindvriendelijke manier is, ga ik haar geen trauma’s bezorgen. De strijd wordt ook met iedere volgende keer erger hè, hoeveel geweld vind je acceptabel dan?



Hoestdrank mag je normaal wel gewoon mengen met water, maar je kunt het vragen bij de apotheek. Die hebben die vraag vast al eerder gehad.

Vandaag heb ik uit nood (was het vergeten mee te nemen) bij opa en oma in de buurt een flesje bisolvon kinderen gekocht en ik las dat ik dat mocht verdunnen met wat sinasappelsap of siroop. Dus nu gaat het prima :smiley: . Maar goed liever dat ze van haar hoest verlost is.



De harde manier zoals beschreven zullen we hier ook niet toepassen.

Ik zou het niet geven, ik zou een andere hoestdrank of druppels halen. Ik heb nu dan ook een merk dat ze graag lusten, dus die houden we er zeker in.

Ik pas ook de " harde" manier toe. Medicatie moet en een andere halen is geen oplossing/mogelijkheid. Dat vertel ik ook. Ik wil geen doodziek kind dat uiteindelijk in het ziekenhuis terecht komt aan een infuus.



Een gewoon hoestdrank is niet echt noodzakelijk. tenzij je het van de huisarts krijgt. Over het algemeen geven we hier geen dingen die we niet via de huisarts krijgen. Soms iets homeopatisch maar dat smaakt lekker zoet :mrgreen:



Ik schrik juist van het feit dat jullie er in mijn ogen zo zacht mee omgaan. Geen drankje als het niet lukt… mengen met sap… Tja ieder zijn manier hoor maar ik ben het volledig met Loek eens! Overigens paaien we hier alleen met een slokje water :wink:

maar zelfs met de harde manier gaat het er hier niet in en verdunnen met sap ofzo doet ze ook niet zodra ze proeft dat er iets in zit dan drinkt ze niet meer.



zelfs als ik zelf wat pak en zeg dat het lekker is wil ze het niet.dus hier maar gewoon niet meer gegeven tja kan niks anders meer bedenken hoor.



de peneciline ging wel in ook verdund in het drinken maar dat smaakt ook wel lekker

ik verdun het gewoon met een beetje limo…

ik hou er niet van om te dwingen…dat werkt hier alleen maar averrechts…

trouwens heb er nu eentje die hij lekker vind… :mrgreen:

Ik heb zelf vroeger op jonge leeftijd een paar keer in het ziekenhuis gelegen. Daar kreeg ik de medicatie er ook niet ingepropt. Met veel geduld en haast een circus werd ervoor gezorgd dat alle kindjes hun medicijnen binnen kregen. Zo waren ze er eerder vanaf waarschijnlijk dan als ze zouden dwingen. Zo heb ik uiteindelijk ook geen moeite gekregen met het nemen van medicatie. Vandaar dat wij bij Anne zullen verdunnen of zullen spelen of wat dan ook om het ‘leuk’ te houden, want het is al erg zat om ziek te zijn. Nu gaat het hier nu maar om een hoestje, dat was bij mij niet het geval. Dus hoe dan ook, hier wordt niets geforceerd.

IK geef het gewoon niet. Hoestdrank die je gewoon bij de drogist kan halen is enkel maar een smeermiddel , zoals hierboven ook al gezegd. Helaas moeten die dingen vanzelf overgaan. Mocht hij/zij het willen oke, anders niet. Ik neem zelf ook nooit een hoestdrank overigens…

@ariel wrote:



Ik schrik juist van het feit dat jullie er in mijn ogen zo zacht mee omgaan. Geen drankje als het niet lukt… mengen met sap… Tja ieder zijn manier hoor maar ik ben het volledig met Loek eens! Overigens paaien we hier alleen met een slokje water :wink:




Ariel, jouw kinderen hebben een leeftijd waarop je ze iets vertellen kunt. Die van ons niet. Dat wordt een fysieke strijd en die verlies je. Ze slikken het gewoon niet door.

Bovendien, wat is er in hemelsnaam mis met mengen met sap? Waarom zou je iets vervelend niet een beetje aangenamer mogen maken voor een ziek kind?



Als Lara een levensreddend medicijn nodig heeft en vastbinden is de enige manier, dan zal dat helaas moeten. We hebben ook bloed bij haar laten prikken, dat gaat ook niet vrijwillig. Maar hoestdrank?? Probeer je eens voor te stellen hoe het is als je door een veel groter en sterker persoon (of 2, want in mijn eentje krijg ik het sowieso niet voor elkaar) in de houdgreep wordt genomen en ze dwingen iets smerigs je mond in… Dat doe je je kind toch niet aan als het niet absoluut noodzakelijk en onvermijdelijk is?

Omdat je een smerig sapje krijgt als je het op die manier geeft. En mijn ervaring is dat het daarna wel weer heel moeilijk was om het sapje te laten drinken.

Maar ik geef eigenlijk nooit drankjes ofzo die neit van de arts komen. Mijn kinderen moeten om gezond te blijven standaard AB slikken. ( max nu niet meer maar heeft het wel lang gemoeten) Dat gaat eigenlijk altijd goed maar soms niet en dan moet het toch! Omdat Victor simpelweg heel erg ziek gaat worden anders.



Het is niet leuk om in de houdgreep genomen te worden maar dat staat in het niet tegenover een ziekenhuisopname. En ook in het ziekenhuis passen ze soms een houdgreep toe hoor. Al is het mwar om bloed te prikken of om onderzoeken te doen.



Ach ieder doet het op zijn eigen manier. En ieder kind is ook anders. Bij mijn kinderen werkt dit goed.

Ja als het moet dan moet het. Gelukkig zijn jouw kindjes ook wat ouder, daar valt meer mee te redeneren :wink: .

Lara dronk d’r AB zo via de fles en dat ging prima; 5 ml drankje op een fles van 120 ml valt blijkbaar niet zo op.