Wij hebben gisteren een verjaardag gehad, en daar zijn behoorlijk wat gesprekken geweest tussen andere volwassenen, Milou is supereerlijk, en zal vast wel iets ervan zeggen op school omdat ze sommige dingen grappig vond en er om moest lachen.
Er zijn ook dingen die niet verder mogen worden verteld, vertrouwelijke informatie (van mijn werk)
Ik zat erover te denken dit gewoon tegen Milou te zeggen, dat ze die dingen niet op school mag vertellen. Het werkveld gaat namelijk over o.a. scholensystemen in onze woonplaats en mag dus niet openbaar worden nog. Vinden jullie dat dan raar als ik dat doe? Ik doe dat dus eigenlijk niet, want het lijkt een beetje op liegen in mijn opinie. maar in dit geval moet het eigenlijk echt wel.
of zou ik er op kunnen gokken dat ze het gewoon vergeten is en er beter geen aandacht op vestigen.
Lastig! Denk dat ze toch geen echte details kan onthouden en het is nog maar de vraag of ze er nog aan denkt. Hoe meer je een kind met een “geheim” opzadeld, hoe sneller ze het vertellen! Tenminste als ik tegen c. zeg (kadootje voor papa) “niet vertellen aan papa he!” dan als hij thuiskomt vertelt ze prompt wat het is, maar dat dat geheim is! :roll:
Dus IK zou de gok wagen om het gewoon te negeren.
Kleine potje hebben grote oren dus als er dingen zijn waarvan we liever hebben dat de kinderen ze niet door vertellen dan bespreken we dat niet in het bijzijn van de kinderen.
@baukje wrote:
Kleine potje hebben grote oren dus als er dingen zijn waarvan we liever hebben dat de kinderen ze niet door vertellen dan bespreken we dat niet in het bijzijn van de kinderen.
Ja, dat snap ik!! Dacht dat wel uit mijn topic te lezen was dat ik het niet zo gepland heb. Ik vraag nou juist advies omdat ik onverwacht in deze situatie ben terecht gekomen.
Als het bij mij thuis was geweest, was het ook niet ter sprake gekomen. Ze kwam binnenlopen terwijl ze al in bed had moeten liggen.
Er was verder alleen mijn man in de ruimte, en toen hoorde ze iets wat niet voor haar oren bestemd is.
Iemand nog verder tips. Hoop dat ze er morgen niet over begint. Als ze niets zegt, zeg ik denk ik ook niets, net als jij Sarina, Milou verklapt dingen als kadootjes enzo wel, maar als ze zelf een dagje vrij heeft, en met oma meegaat, terwijl yannick naar het dagverblijf gaat, kan ze dat wel verborgen houden, omdat ze het zielig vindt,(terwijl hij het juist super vindt op het KDV)
Vandaar mijn twijfel
moeilijk esther, ik heb het ook eens met daphne gehad, maar dan beginnen ze er juist over, heb ik het idee…
beter niets zeggen, en hopen dat er te veel andere dingen op school gebeuren waardoor ze e rniet aandenkt???
Thankx heleen :thumbup:
Ze heeft vandaag uitnodigingen mogen uitdelen, dus daar ging het hele gesprek over in de kring, en is verder niets meer aan bod gekomen.
gelukkig! Negeren is toch het beste blijkt!
gelukkig voor je ik denk ook negeren en niet meer over hebben
Inmiddels is het niet meer onder de aandacht.
Maar blijf wel op mijn hoede, want vandaag zei ze ineens iets wat ze drie weken geleden op de radio gehoord heeft.
Radioprogamma van Eddy Zoey op 3fm, nou dat was toen ook de laaste keer dat we dat station opzetten. Gewoon niet leuk meer, maar dat betekend wel dat dingen die haar bezighouden op haar harde schijf blijven, hoop dat dat niet bij mijn gesprek het geval is.