Hoe gaan jullie de deur uit met 2 kleine kindjes?

Nou zeg, ben ik vandaag de stad in geweest om te spieken hoe andere moeders dat doen. Wat - nou, met een dreumes én baby op stap.



Het zijn van die heerlijke kindjes die goed slapen en ook nog es om en om. Tarah wakker om 7.00, weer slapen om 8.00. Dan is Kevin wakker en die gaat dutten om 12.00. Iets daarvoor is Tarah wakker en die slaapt weer om 13.00. En zo de dag door. Fantastisch, maar wanneer kan ik dan eens de deur uit? :think:



Vanochtend toch uitgeprobeerd. Kevin schoenen aan, jas aan om 10.30. Tarah naar beneden gehaald, helaas wordt ze natuurlijk wakker als ik de reiswieg op de rest van de kinderwagen monteer. Op dat moment huilen er twee kindjes (de eerste omdat hij niet mee de trap op mocht, kan ze niet allebei terugdragen (we zijn op een logeeradres met een HORRIBLE trap)).



Een boodschapje halen schiet ook voor geen meter op, want dat lieve dreumesje loopt heel braaf met z’n handje aan de kinderwagen, maar niet snel want hij ziet zoveel onderweg. Tarah slaapt niet in de kinderwagen en na een uur wakker gaat ze sowieso mopperen.



Ik wilde dus kijken hoe andere mama’s een boodschapje doen met 2 kleine kindjes, maar experiment mislukt want ik zag enkel mama’s met één kindje lekker hard van winkel naar winkel zoefen. Hebben die mama’s geen andere kindjes? Is er nog iemand thuis? Is een ander kindje uitbesteed?



Hoe doen jullie dat? Ben ik de enige die bijna panisch wordt van hele dagen binnenzitten? Manlief komt pas thuis rond kindjesbedtijd.

Hihi, ik moet stiekem wel een beetje lachen om je verhaal. Zo lekker nuchter opgeschreven… Maar ik moet ook zeggen dat ik het nog wel herken van een half jaartje geleden. Elena en Nordin schelen 20 maanden en in het begin dacht ik ook echt dat ik nooit meer de deur uit zou komen. Maar nu heb ik al zoveel meer vrijheid.



's Ochtends slaapt ze nog van 08:00 tot 10:00 en daarna sjezen we meestal naar buiten met de duokar. Dan kan ik tot de boterham op stap (12:30) en om 13:30 gaan ze meestal allebei tegelijk naar bed. Mijn dochter slaapt ook niet in de kinderwagen (helaas), maar op dit schema doen ze het beiden hartstikke goed!!



M.a.w., het komt vanzelf weer. Probeer het stukje bij beetje een beetje op te bouwen en de wandeling eerst kort te beginnen en steeds iets te verlengen.



Veel succes!!



Angel

Ik legde de jongste altijd te slapen in de kinderwagen. Dan kon ik weg wanneer ik wilde…(als ik plannen had om weg te gaan tenminste).

Of Reno doet zijn slaapje in de wagenbak (gaat dus niet in zijn bedje)

Of hij gaat mee in de draagdoek en de eigenwijze puberende peuter gaat in de buggy 8)

Reno valt bijna altijd meteen in slaap en Anique zit lekker in de wagen.

Dit doe ik af en toe en het werkt super als je niet zo heel veel tijd hebt.

@Marcella1975 wrote:



Ik wilde dus kijken hoe andere mama’s een boodschapje doen met 2 kleine kindjes, maar experiment mislukt want ik zag enkel mama’s met één kindje lekker hard van winkel naar winkel zoefen. Hebben die mama’s geen andere kindjes? Is er nog iemand thuis? Is een ander kindje uitbesteed?




Ik denk dat ouders met meer dan één kind gewoon alleen boodschappen gaan doen. Dus 's avonds of in het weekend.

Het lijkt mij ook echt niet praktisch om met kinderen van die jonge leeftijd boodschappen te gaan doen hoor, eerlijk gezegd.

Ik ben zo’n moeder met één kind, maar heb overigens zelf nooit het gevoel dat ik “zoevend” boodschappen kan doen hoor. Wel grappig hoe je dus dingen ervaart. Ligt er maar net aan in welke fase je zit.



Ik zou ook zoveel mogelijk proberen om de baby slapend mee te nemen.

Nu is dat nog redelijk goed te doen.



Sterkte! :hug:

Uhmmm, ik heb áltijd met de kids samen boodschappen gedaan, alleen nu moet ik ff kijken hoe ik dat ga doen met drié kleine kids… Want de twee jongsten zitten in de wagen, en dan heb ik geen plek meer voor boodschappen… De middelste kan ook lopen, maar het is nogal een bult die we hier op moeten dan, en om dan twee kinderen aan de hand, én de wagen te hebben, lukt ook niet echt :mrgreen:



Dus tot nu toe is het lastig met 3 kids, en zal ik wanneer mijn vriend maandag weer aan het werk gaat, toch maar 's avonds de boodschappen halen denk ik…



Met 2 kleine kids heb ik nooit een probleem gevonden: we hebben een duo wagen, dus de eerste tijd ging de oudste op de heenweg in de wagen, en op de terugweg lagen daar de boodschappen en mocht hij gaan lopen.

Met slapen heb ik ook nooit problemen gehad, dat deed de kleine wel in de wagen of in de draagdoek (ik heb dus ook veel gelopen met de kleine in de doek, boodschappentas in de ene hand en andere hand Jayden.)



En hier was het ritme van Jayden wat we hebben aangehouden, dus 9 uur opstaan en ontbijt, 12 00 brood en naar bed, 15.00 fruit en 18.00warm eten. Tyrone kreeg bv op verzoek, en als ik plannen had om weg te gaan, legde ik hem dus ‘in de startblokken’. Ook heb ik hem regelmatig wakker gemaakt als we ergens heen gingen. Nouja, niet wakker gemaakt, maar nooit zo uit de wieg geplukt maar altijd praten dan terwijl je hem optilt, zijn jasje aandoet, en in de doek of wagen zet. 9vd10 keer sliep ie gewoon verder hoor.



Dus hoop dat jij ook heel snel je ritme weer terug hent, en lekker met beide kids naar buiten kunt!

Ik las de titel en wat direct bij me opkwam was: “met wapperende haren” :mrgreen:



Want dat is meestal wel het geval.

Hoe goed ik het ook plan, het is nog steeds best een opgave om hier het hele spul de deur uit te krijgen (meestal 2 kids & hond)



Maar toegegeven, we (de kids en ik en zelfs de hond!) zijn er wel handiger in geworden.

Wij zijn met 3 kleine kids en toendertijd met 2 kleine kids (ze schelen 12,5 mnd) heel makkelijk geworden.

Hebben toen gekozen om Albert.nl 1x in de week te laten komen voor de grote boodschappen zodat ik alleen maar voor de verse boodschappen het huis uit hoefde.

Vond en vind het ideaal dat ze hier de boodschappen gewoon aan huis bezorgen.

Ik heb ook altijd lopend boodschappen gedaan met 2 kinderen. Mijn jongste sliep ook niet in de kinderwagenbak en mijn oudste wilde niet in de duowagen. Vrij snel ben ik overgegaan op de kinderwagen voor mijn jongste en de oudste moest de kinderwagen vasthouden. Gaat inderdaad langzaam :lol: , maar steeds een stukje beter.



Hoe ouder ze worden, hoe makkelijker het hier wordt. Heel soms ga ik een stukje wandelen met beide jongens. En zoooo schattig, want dan lopen Ruben en Quinten hand in hand :inlove: . Naar de winkel durf ik nog niet met beide lopend. Dan doe ik Quinten in de winkelwagen en Ruben loopt zelf.

Bij mij zit er tussen de kinderen wel 3 en 4 jaar maar wat ik deed was de kleinste in de draagdoek (uit de auto meteen overgooien). Ik had/heb zo’n lang stretchding (ben even de naam kwijt) en dan heb je dus echt 2 armen vrij voor overige zaken, volgens mij kun je daar een handstand mee doen, dan vallen ze er nog niet uit. Oudste mik je dan in de buggy waardoor je meteen iets hebt om je tassen aan te hangen :mrgreen:

tricot-slen? ik heb die ook, en echt een ideaal ding!

Het is toch een kwestie van doen !

Ik wist voordat ik 2 kindjes had ook niet hoe ik moest doen, maarja nu is het zover en het valt allemaal wel mee !

Voor kleine boodschappen gaat het best wel en gewoon beetje leuk winkelen ook. Alleen grote boodschappen doe ik inderdaad ’s avonds lekker alleen !

De oudste is bijna 3 en de jongste 8 maanden dus nu is het eigenlijk zelfs nog makkelijk. (met 1 lopend kind)

Nu zit ik met de vraag hoe ik het moet regelen als de jongste ook gaat lopen !? Kan ik achter 2 kids aanrennen !?!

Dan zal je denk ik vaker de wagen nog mee hebben Kawa: niet op alle plekken is het handig om twéé loslopende kids te hebben :mrgreen: . Hoewel, je oudste is al een stuk ouder, dus dat scheelt. Ik doen hier wel de boodschappen met twee loslopende kids, maar heb de wagen ook bij me (duo, de baby ligt er dus ook in), dus als het niet gaat, gaat ie gewoon de wagen weer in!

Ik ga regelmatig met 3 kids op stap.

De mannen in de tweelingwagen en de kleine meid loopt er naast.

Nu woon ik in een dorp, dus dat is heel anders dan een drukke stad in.

Vind het altijd nog een redelijk onderneming, maar tot nu toe is het altijd goed gegaan. Alleen is het soms wel lastig in de supermarkt, met de brede wagen kom ik er amper langs, alle 68+ers (en dat zijn er veel ineens :shock: ) voelen zich genoodszaakt om zich tegen de tweeling aan te bemoeien en Amy kiest soms net een pad waar ik niet door kan.

Wij hebben een kiddy board op de kinderwagen. En dat is echt ideaal. Kan de oudste op staan!

Hier schelen de jongens 20 maanden, maar de oudste liep pas met 19 maanden. Dus ik heb een duowagen van phil en teds, de kids zitten boven elkaar. Toen de jongste een baby was lag hij onderin de wagen en de oudste boven. Inmiddels kunnen ze er allebei in zitten. Ik vind het ideaal zo. In de wagen is ook genoeg ruimte voor de kleine boodschap. Grote boodschappen deed/doe ik ook wel eens met twee kids. Eerst met een babybjorn en de oudste in het winkelwagentje. Inmiddels met twee in de winkelwagen of 1 lopend. Je wordt er vanzelf handig in. Trouwens, hier is het wijkwinkelcentrum maar 5 minuten lopen, dat scheelt ook!



Maar goed. echt winkelen voor kleding lukt me niet meer, dat wilde nog wel met 1 (geduldig rustig ventje) maar dat kan ik nu vergeten, die tweede is niet zo geduldig en rustig namelijk :wink:

ohja dit vraag ik me ookal tijden af…

onze dochter is straks 16 maand als ons andere babymeisje wordt geboren…

Ik kan nu nog vanalles doen, en nu vooral omdat esmee geen middagslaapje meer doet… dus relaxed winkelen, de stad in…

maar… ben erg benieuwd hoe dat straks gaat…

esmee is erg makkelijk… ze is altijd vrolijk ook als we lang de stad ingaan om wat kleding te shoppen… en als baby nam ik haar overal mee naar toe…

Hihi, ja okee daar had ik even niet aan gedacht dat “het wel weer komt”. En ik in het begin toen Kevin kleiner was ook amper de deur uit kwam.



Zoals in ander topic beschreven doe ik nu met Kevin een stukje door de straat op en neer lopen als Tarah slaapt. Wekelijkse supermarktboodschappen het liefst als papa thuis is, anders kunnen ze allebei mee (wel met auto naar supermarkt en Kevin in stoeltje van de winkelkar en Tarah in maxicosi op de randen ervan (en dan de boodschappen er langs zien te proppen, krijgt wel leuke reacties van medewinkelaars :roll:).



En kleine boodschapjes (die ik het liefst ook snél doe) schrijf ik nu ook gewoon op en doe ik op 'n moment dat papa nog thuis is - hij hoeft 's ochtends niet heel vroeg te beginnen.



En dan bij gelegenheid wel eens met kinderwagen en lopende dreumes, maar dat is dan enkel wandelen om het wandelen. Wat niet vaak voorkomt omdat ze praktisch heel de dag om de beurt slapen.



Wil wel voor zo’n board gaan kijken. Voor als Tarah langer wakker blijft, over een paar weekjes of maanden.

Lang leve de duowagens!!!

Dubbele boodschappennetjs,dus die dient meteen als boodschappenkar!



Toen Jo het aankon kreeg hij de leiding over de (kinder)boodschappenkar…en de ander in de buggy dus…allemaal geen probleem…



Toen Eli jonger was ook wel eens de draagdoek…Maar Jo is nooit een wegloper geweest dus dat ging altijd vanzelf…Eli is wel een enorm ongeleid projectiel…

Vorige week als testje beide kids een eigen boodschappenkar gegeven…nou…dat doen we voorlopig niet meer…uit ballorigheid renden ze samen weg…



Ervaring rijker, illusie armer…

Maar zijn nog steeds zeeeeeeer blij met de duowagen! (los daarvan hebben we wel 2 enkele buggy’s voor als we eens willen spliten,maar Jo is ruim 3,5,dus die hoeft niet zo nodig meer in de buggy).





Anders…1 kind in het zitje van de boodschappenkar en 1 lopend of in de boodschappenkar zelf! Tussen de boodschappen…maar dat is alleen als ik de buggy vergeet of spontaan een boodschap doe als ik er toch langsrij…

Klotsende oksels, werkelijk waar.



Heb dat gewoon afgezworen, boodschappen en de kids gaan hier gewoon niet samen.Ik ga 's avonds of in het weekend.Soms doe ik een wandelingetje doe en ff een winkel inschiet zitten ze in de duo.



Maar hier, nope geen boodschappen met de kids.