Hoe eten met de pot mee hoe pureeren?

Ik mag Kevin met de pot mee laten eten als we gewoon groente, aardappelen en vlees eten.

Maar hoe pureer ik dat? Ik heb zo’n mixer maar het wordt wel erg prut net hapjes van 4 maand. En als ik wat minder lang mix dat zitten er nogal grote stukken in.

Dit zelfde probleem heb ik ook met vers fruit maken. Het wordt een beetje erg prut en waterachtig. ( Sinasappel, peren, bananen, appel e.d… )

Wat voor mixer gebruiken jullie hiervoor? En hoe doen jullie dat??

Ik gebruik de Quickshef van tpprware.

Werkt echt prima…

eerst de helft met de staafmixer en de helft prakken en dan door elkaar doen, dan heb je ongeveer dezelfde substantie als uit potjes. Dus smeuig met stukjes.

Dan steeds meer alleen gaan prakken en alleen het vlees nog pureren indien nodig en zo bouw je de mixer af(hier is hij al vanaf maand 10 niet meer in gebruik)

natas

Prakken…dat doe ik al vanaf een maand of 8. Alleen vlees gaat door de mixer/hakker-hoe-moet-ik-het-noemen-ding.

Hoi

ik deed het altijd met zo’n puree stamper. Lekker makkelijk, snel klaar en toch geen grote stukken.

Fruit snijd ik gewoon in stukjes en appel kook ik meestal even 5 minuutjes. En als je fruit wel pureert, kun je er wat liga door doen, dan wordt het dikker.

Groetjes,

Heleen

Als ik Kevin gewoon zijn fruit in stukjes geef slikt hij het in 1 x door.

Ik heb hem sinaasappelstukjes gegeven ( in stukjes ) hij slikt het zo door zonder te "kouwen "

En als ik het probeer te pureren dan is het sinaasappelsap.

Ik heb een staafmixer, maar ook zo’n bakje met mes erin waar je boven helft van de staafmixer op kan zetten, dan wordt het wat grover.

Nu prak ik het, zeker met aardappel, die snij ik al in stukje voor in de pan en dan prak ik de groente en vlees met aardappel door elkaar heen.

Merk ook aan merel dat uit de hand eten ‘leuker’ is dan prut van de lepel :roll: Maarja ben weer een zeikerd dat dan alles onder zit :oops:

Hoop dat er een handigheid tussen de antwoorden zit wat voor jullie werkt :wink:

hier prakken we alles gewoon.

alleen maceronie of rijst soms wel even in de staafmixer.

Hier wordt ook alles geprakt. Zelfs vlees krijgt ze al in kleine stukjes, maar Amy kouwt ook echt op alles, dus dat zit wel goed.

Eerst zette ik de staafmixer er op.Dan werd het inderdaad dun, maar dan verkruimelde ik er nog wel eens een liga door, dan werd het een stuk dikker. Appel kookte ik vaak van te voren tot een prutje. Dan werd het ook niet zo snel bruin en was het makkelijk in te vriezen (net als peer)

Aardappel, groente prakken en macaroni/rijst ed even kort met de staafmixer!

Mag je ook al zout geven??