hoe erg is het voor je productie als je minder kolft

Vandaag voor het eerst sinds 3 weken (vakantie) Emma weer naar t kdv gehad. Bij t wegbrengen vroegen ze me of ze al bijvoeding kreeg, heb verteld dat dat nog niet zo’n vaart liep, ze was niet zo geinteresseerd. Zij hadden wel vaak het idee dat ze honger had (ook al voor we op vakantie gingen). Nu denk ik zelf dat dat dan eerder komt doordat ik wat te weinig melk meegeef, maar ja, ik kan er gewoon niet tegenop kolven.



Een maand geleden was ze bijna 6.5 kilo en ze krijgt zo’n 6 a 7 voedingen per 24 uur, dus ik dacht dat 2 flessen a 150 a 160 cc wel ok zouden zijn (ik voed haar daar altijd nog even en ga dan weg).



Op een of andere manier dachten ze bij de opvang dat Emma elke 4 uur moest drinken, dus voor we op vakantie gingen kwam het geregeld voor dat ze haar, terwijl ze honger had (volgens hun) in slaap hebben gewiegd en als ze dan wakker werd een flesje gaven.



Vanmorgen heb ik dus gezegd dat ze best eerder de fles mag, als ze honger heeft, maar dat ik dat dan wel wil weten, want dan moet ik haar natuurlijk eerder ophalen om live te voeden (of daarheen om live te voeden).

Nou ze hebben geluisterd, want ze belden net (13.00) dat beide flessen al leeg waren, dus over 1.5 uur ofzo ga ik haar dan maar halen (jammer van t werken, maar ja, moest er toch nog even inkomen na de vakantie weer).



Maar goed… in de tussentijd heb ik maar 140 cc kunnen kolven, ook weer even inkomen denk ik (al ging het altijd al moeizaam). Zij heeft dus al 320 cc op. Ik ga wel proberen tussen de voedingen nog bij te kolven vanavond en morgen (dan ben ik vrij), zodat ik woensdag genoeg mee kan geven, maar ik vraag me nu wel heel erg af of het kwaad kan dat ik maar 140 gekolft heb nu, terwijl zij 320 gedronken heeft, voor mijn productie dus.





Als het kolven zo slecht bijft gaan, kan ik beter elke keer live gaan voeden daar (doe ik altijd als ik haar weggebracht heb), maar ze begint wat eenkennig te worden en huilt heel erg als ik haar daar achterlaat en heb weinig zin dat meerdere keren per dag te moeten doen…

Bovendien kan dit zeker niet elke keer, want ik moet ook wel eens weg voor mij werk en zit met besprekingen ed.

ik stel te moeilijke vragen geloof ik :mrgreen:



nou ja, gelukkig heb ik nog aardig wat bijgekolft toen ze sliep

Ik denk dat het wel meevalt. Ik kolf ook veel minder dan mijn kleintje drinkt. Hij krijgt flessen van 200cc, en ik kolf gemiddeld per keer 120cc, dus veel minder. Als ik bang ben dat mijn productie achteruit loopt leg ik hem op mijn vrije dagen gewoon vaker aan. Ik heb soms wel een dipje als ik een paar dagen na elkaar gewerkt heb, maar het trekt altijd wel bij voor mijn gevoel. Dus ik zou me niet teveel zorgen maken. Een kolf kan nou eenmaal niet hetzelfde als zo’n beebje. En als je in ieder geval wel kolft dan is de ‘vraag’ er in ieder geval geweest denk ik altijd maar.

:think: ik heb altijd t idee dat je minder kolft dan dat eruit zou komen als je kind live drinkt, geen idee of t klopt.



Maar geven ze Emma dan helemaal geen bijvoeding op t kdv? En jij als je niet werkt? Gewoon standaard aanbieden op dezelfde tijden en dan zal ze t misschien niet opeten maar zo leert ze eten.



Totaal geen antwoord op je vraag dit he :oops:



Maar misschien als je productie echt minder wordt dan ze wil drinken beginnen met opvolgmelk ofzo of kan dat niet ivm allergie :think: . Dan blijf je sowieso een 's morgens en 's avonds live voeden. En de momenten dat ze normaal eet afkolven en dan maar zien of je t redt.



Nou je hebt niet veel aan me dus denk dat je idd te moeilijke vragen stelt. :mrgreen:



:-* :-* :-*

:smiley:



Ja, t is maar goed dat ik niet full time kolf, want dan zou t gauw klaar zijn met de bv hier. Maar t ging nu dus om minder kolven dan ik meegegeven heb. Heb altijd in mijn hoofd dat ik dat iig moet kolven. Als het dan te weinig is geweest voor haar, haalt ze dat bij mij in en klopt t vraag aanbod gedoe nog.



Bijvoeding krijgt ze wel, maar ze hoeft niet zoveel. De eerste hap valt ze aan en dan is het haar ook wel weer genoeg. Dus voorlopig vervangt dat nog geen melkvoeding. Maar dat komt natuurlijk wel op den duur en dan zal t vanzelf beter gaan… gewoon nog even geduld.



Maar wil natuurlijk niet dat ze honger heeft tussendoor, of dat de productie terugloopt, maar zo’n vaart lijkt dat niet te lopen.



Opvolgmelk is idd geen optie, ivm kma. Hypoallergeen spul kan je hier alleen op recept krijgen en dan zal t eerst officieel aangetoond moeten zijn enzo, dus dan zijn we wsl weer wat verder. Vind dat ook niet echt een optie aangezien ik wel genoeg melk heb, maar t er gewoon niet genoeg uit krijg gekolfd.

Jammer dat ze die neusspray hier in Engeland niet kennen :frowning:





O en ik vraag me eigenlijk ook af of ze wel honger heeft als zij dat denken… toen ik r ophaalde wou ze pas na een paar uur weer drinken (daardoor heb ik toch nog genoeg gekolft). Ik denk eigenlijk dat ze misschien wel gewoon moe was, ze slaapt erg weinig op t kdv.



Maar goed, bedankt voor t meedenken

En wat femke zegt zit ook wel wat in he… er is iig vraag geweest



Straks nog even kolven en dan maar s kijken hoeveel ik mee kan geven morgen…