Hoe eet jullie dreumes dingen als spaghetti en bami??

Hier is het echt een drama wanneer we spaghetti of bami eten. Amy wil graag prikken en dat kan dan niet. Dus mijn vraag; hoe eten jullie kindjes bami of spaghetti, met de handjes of met een lepel???

tja, ze befgint met haar handen (doet ze vaak als ze veel terk heeft) en daarna zotzooit ze een beetje aan met lepel en vork… met de lepel gaat er dan nog het meeste naar binnen, maar het blijft vooral handenwerk…



maar daar moet ik bij zeggen dat ze nog veel met haar handen eet, behalve als het gewoonweg niet kan (met toetjes enzo)

of wij helpen, of ze probeert het zelf met een lepel, lukt dat niet dan zijn handen echt een uitkomst!

Ik snijd het altijd wel wat in kleinere sliertjes en dan eet ze het met een lepel prima op. Ik moet wel zeggen dat Jasmijn al erg goed zelf kan eten. (we mogen haar niet helpen :roll: ).

Wat ook helpt…wat stukjes kaas door de pasta, dan klont het een beetje en dat hapt heel makkelijk weg.

Kaylee begint met de lepel en gaat als t niet snel genoeg gaat over op haar handjes. :inlove:

In kleine stukjes gesneden en dan eet Tygo het met een lepel.



Met zijn handen eten doet hij niet, daar krijgt hij vieze handen van :mrgreen:

Met een lepel, vork of handjes. Ik leg zowel een lepel als een vork neer. Dan kan ze zelf kiezen waarmee ze gaat eten. Lukt dat niet, of als het niet snel genoeg gaat, pakt ze het met haar andere handje, maar de lepel of vork neerleggen doet ze niet, ze blijft het stug proberen :inlove:

@Debbie & Lana wrote:

Met een lepel, vork of handjes. Ik leg zowel een lepel als een vork neer. Dan kan ze zelf kiezen waarmee ze gaat eten. Lukt dat niet, of als het niet snel genoeg gaat, pakt ze het met haar andere handje, maar de lepel of vork neerleggen doet ze niet, ze blijft het stug proberen :inlove:




Hiet net zo. :inlove:

@Debbie & Lana wrote:

Met een lepel, vork of handjes. Ik leg zowel een lepel als een vork neer. Dan kan ze zelf kiezen waarmee ze gaat eten. Lukt dat niet, of als het niet snel genoeg gaat, pakt ze het met haar andere handje, maar de lepel of vork neerleggen doet ze niet, ze blijft het stug proberen :inlove:




Hier ook zo. Maar meestal raakt ze zo gefrustreerd dat het eten zo langzaam gaat met een lepel of vork dat ze met haar handen verder gaat.

Het liefst eten ze het allebei nog met de handen. Anyk kon al jong goed met een vork en lepel eten, maar deze dingen heerlijk met de handen. Dat geklieder is het leukste van de hele bami/spaghetti. :mrgreen:

Anoek begint met een vork of lepel maar dat wordt al gauw

gewoon met dr handen. Ze vind dat echt TE lekker om te laten staan !!

klein gesneden met een vorkje…en uiteindelijk half vork half handje…(al mag dat niet van papa)

Leonie eet alles met haar handen. De laatste tijd vindt ze het wel interessant als zij ook een vork in handen heeft (anders jat ze die van ons), maar ook dan eet ze meestal met haar handen. Ze prikt het soms wel, maar dan pakt ze het met haar hand over en stopt het in haar mond :lol: Misschien komt dit ook doordat wij haar nooit gevoerd hebben? Ze eet vanaf dat ze 6 maanden is zelf met haar handen (Rapley).

gesneden en met een vorkje of een lepel

hij wil geen vieze handen krijgen :mrgreen:

Je zit idd net in de leeftijd dat ze zelf willen eten.

Bij ons hielp het als wij het op de lepel schepten, de lepel weer in het bord legden en dan pakten de kinderen de lepel en brachten deze naar hun mond. Op den duur gaan ze zelf proberen te scheppen. Wel heel klein snijden of hakken in de hakmolen (dat deden wij dan).

Niels eet alleen brood, pap, koekjes, friet en pizza als hij het zelf moet doen.

Hij eet heel netjes en wil geen vieze handen en mond :wall: dus ik help hem voorlopig maar. Ik heb van mijn moeder begrepen dat ik het ook pas zelf wilde zodra ik helemaal zonder knoeien kon eten (dit is zodra de motorische beweging vanuit de pols komt en niet meer vanuit de schouder of elleboog



ik snap trouwens niet waarom mijn moeder mij dan nu niet meer komt voeren want zonder knoeien lukt nog niet altijd :oops: :wink:

Succes!



Natas