ik zal over een paar weken geopereerd worden en zal dan zeker een week in het ziekenhuis liggen.
ze weet wel dat ik ‘ziek’ ben en dat ik regelmatig naar de dokter ga. ik heb al een beetje verteld dat de dokter gaat proberen mama beter te maken.
als we precies weten wanneer ik opgenomen wordt wil ik het wat concreter voor haar kunnen maken omdat het wel een vreemde periode zal gaan worden. de kinderen zullen in de tijd dat ik in het ziekenhuis lig opgevangen gaan worden door de grootouders. nu passen zij wel vaker op maar een hele week is wel wat anders, vooral omdat ik normaal wel veel thuis ben bij de kinderen.
dus heeft iemand tips hoe we elize een beetje kunnen voorbereiden op het feit dat mama een week niet thuis is en daarna nog moet revalideren?
Nu zijn mijn kindjes wel wat ouder dan die van jou maar ik ben afgelopen december geopereerd en had een aftelkalender voor ze gemaakt.
Zo konden ze iedere dag afstrepen voor mamma naar het ziekenhuis moest en daar bleef slapen. Ik heb 't gewoon niet te zwaar proberen te maken en als ze vragen hadden beantwoord zo goed als ik kon. Ze bleven wel thuis bij pappa en gingen gewoon naar kdv/school ed. Alleen kwamen ze dan 's avonds nog bij mamma op bezoek in het zkhs. En ze vonden het allebei prima zo.
Ik had 't idee, dat zolang wij er geen ‘big fuzz’ over maken, de kinderen het ook wel ok oppakken.
Tuurlijk hebben ze 't er nog wel eens over dat mamma in het zkhs was, dat heeft echt wel indruk gemaakt maar een probleem hebben ze er niet van gemaakt.
Succes met je operatie!
allereerst heel veel beterschap en succes…
toch zijn je kindjes wel erg jong,
om het echt te beseffen nu dan…
ik sluit me helemaal aan bij Pimpernella,
en idd niet te veel zorgen over maken…
:hug:
bedankt voor jullie reacties.
ik weet wel dat ik het een beetje luchtig moet houden, maar Elize krijgt toch meer mee dan we denken.
tja, en geen zorgen maken, makkelijk gezegd, als moeder maak je je altijd zorgen om je kinderen. ze zullen zeker wel in goede handen maar toch
het is een nogal moeilijke periode voor ons en daar krijgt ze natuurlijk ook wel wat van mee.
het idee van de aftel kalender is een goede :thumbup:
gaat ze al naar een psz?
ze hebben daar ook leuke biebboekjes, of miss dat een leidster wat kan opvangen…
en natuurlijk merken ze veel meer op dan wij denken…
En misschien wat visueel (met tekeningen en plaatjes) te werken…
Soort verhaaltje van maken…??