Hoe duidelijk maken wat je wel/niet wil tijdens bevalling?

Het is nu zeker dat ik in het zkh moet gaan bevallen vanwege een waarschijnlijk te krap bekken. Nou is er bij Jim e.e.a. gebeurt en dat wil ik bij een tweede bevalling absoluut niet meer op die manier. Eén van de belangrijkste punten is dat Jim om 16.30 uur geboren is en pas de volgende ochtend 11.30 uur door de ka bekeken is. Hij bleek zijn sleutelbeen gebroken te hebben en heeft een nacht lang op dat armpje geslapen en dus heel veel pijn gehad en gehuild :cry: . Ik wil dus dat er bij deze bevalling gewoon een ka komt om mijn kind te bekijken. Alleen sta ik niet onder controle bij een gyn maar gewoon bij een vk. Grote kans dat die er niet bij is in het zkh (volgens mij dragen ze je dan toch over aan de vk van het zkh?), ik heb wel aangegeven naar welk zkh ik wil, maar als er geen plek is moet ik naar een ander zkh hier in de buurt. Maar ik wil wel van te voren duidelijk hebben wat dus mijn wensen zijn, hoe doe ik dat?

alles opschrijven, doorspreken en in je dossier laten zetten.



wat je ook zou kunnen overwegen is een doula inschakelen voor bij de geboorte. Google maar eens. Zij zal zelf niet kunnen nakijken of een sleutelbeentje gebroken is, maar ze is er vooral om zaken rondom de bevalling te coachen en regelen. Daar heb je zelf toch geen tijd/energie voor en zij wel.

Maar als ik het met mijn vk bespreek komt het dan ook bij de gyn/vk in het zkh terecht die mijn bevalling gaat begeleiden? Ik wil het bij de volgende controle (eind van de maand) met mijn vk gaan bespreken, maar zoals gezegd, er zijn hier zo 4 ziekenhuizen in de buurt en als er bij de één geen plek is moet ik naar de ander dus kan het ook niet vast doorgespeeld worden…

Ik denk dat het sowieso in je dossier komt te staan, nu weet ik natuurlijk niet of deze mee gaat naar het zkh. Maar ik zat er aan te denken, misschien is het wel een idee om alles op papier te zetten en dit in je zkh koffertje mee te nemen. Zodat het niet uitmaakt naar welk zkh je moet, je altijd op papier hebt wat jou wensen zijn. Ik zou dit dan geven aan de zuster die de bevalling begeleid.

Het is maar een idee.

Het probleem is inderdaad de vele ziekenhuizen.



veel suc6

Ik heb een bevallingsplan geschreven. Deze is doorgenomen met de Vk en is het daar opgeschreven, maar ik hield het bevallingsplan wel bij me. Toen ik uitiendleijk naar het ziekenhuis moest i.v.m. langdurig gebroken vliezen heb ik ze het plan overhandigd. ZIj hebben er naar gekeken, kopietje gemaakt en met mij besproken wat wel haalbaar was en wat niet…



Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen.



Evt. wil ik je het plan ook wel mailen (moet wel ff zoeken waar het is :shifty: )

Ik heb ook een bevallingsplan geschreven. Die is besproken met de vk en zit ook in mijn ziekenhuistas.



Liefs Moirah

Ik wil je allereerst veel succes wensen straks met de bevalling :-*

Ik ben ook bevallen met n bevallingsplan en vond t erg prettig dat iedereen dus op de hoogte

was van wat ik graag wilde.

Fieke zou ook direct na gekeken worden door de ka, door overlijden broer, maar dit is

dus ook pas de volgende morgen gedaan omdat er niet 1 beschikbaar was en t was erg druk op

de kinderafdeling dus was t niet mogelijk.

Ik weet natuurlijk niet hoe dat t nu gaat bij jou, maar hou t iig in je achterhoofd dat dat

nu weer zo kan zijn, maar maak t iig kenbaar wat er gebeurt is en dat je dat niet wil :wink: