Hoe drie kleine kinderen in auto vervoeren?

Oké, aangezien mijn vorige topic ‘peuter/dreumes op 1 kamer’ hiernaartoe is verplaatst, stel ik deze vraag ook hier :angel: :



Hoe kun je het beste drie kinderen vervoeren in een auto? Wij hebben een renault19, waar dus alleen een heupgordel in het midden zit. Jayden zit in een kinderzitje waarbij je hemzelf vastmaakt met de autogordel: het zitje zelf zit dus los in de auto (stoelverhoger met leuning?) en Tyrone in een autozitje die vast in de auto zit, en waarbij hij met de gordel van het zitje zelf vast zit. (is dit wel begrijpelijk :think: )



Maar nu kom de derde eraan, en een maxicosi kan natuurlijk nooit in het midden. Ik vraag me af of Jayden’s stoel wel in het midden kan, maar dat betwijfel ik. Het is dus de optie om de maxicosi gewoon voor te zetten, maar dan kan er dus nooit iemand met ons meerijden, zelfs mijn vriend niet? Zijn er nog andere opties?

Ik zou zelf in het midden op de achterbank gaan zitten en de jongste in de cosi op de bijrijdersstoel.

dat zou idd kunnen wat madre zegt, wij hebben gekozen voor een wat luxere optie, wij hebben destijds een nieuwe2ehands :wink: auto gekocht (opel zafira)



let wel op want wij kunnen nu dus niet veel bagage mee nemen, 1 wandelwagen en dan is de auto ook echt vol! want we hebben dan 1 stoel opengeklapt in de “kattenbak” als we op vakantie gaan hebben we een dakkoffer dan ook echt wel nodig

Hallo,



In welk stoeltje zit Jayden nou? En Tyrone?



De maxicosi mag op de bijrijdersstoel, maar check of er airbags aanwezig zijn en zo ja; of je deze uit kunt zetten. Als ze niet uit kunnen, is het niet veilig de maxi-cosi op de bijrijdersstoel te zetten.

Als jullie met het hele gezin op pad willen kun je twee dingen doen:


  • 1 volwassene zit op de achterbank met de kids, de andere rijdt. De maxi-cosi (mits airbags uit) op de bijrijdersstoel. En de oudste twee kids in een kinderstoeltje op de achterbank.
  • Als er op de achterbank van de auto al twee kinderzitjes in gebruik zijn, is er vaak geen plaats meer voor een derde. In dat geval mag een kind OUDER DAN 3 JAAR! op de overgebleven zitplaats de gordel gebruiken.



    Jayden is al 3 geworden, dus die zou dan zonder zitje in de autogordel kunnen zitten. Ik zou dan persoonlijk ervoor kiezen om toch te kijken of een zittingverhoger past, ook al zou hij er volgens de richtlijnen nog niet zwaar genoeg voor zijn.

    Zo kan Jayden in het midden zitten, groep 1 stoel aan de linkerkant, maxicosi (groep 0) aan de andere kant.





    Dit zijn de officiële regels. Ik werk er elke dag mee ivm mijn bedrijf in Verkeerseducatie.

    meer info: http://www.autokinderzitjes.nl/wat_zegt_de_wet/bijzondere_gevallen_en_uitzonderingen (link is van de overheid)

Oh, dank je wel voor de link B-F!



Jayden zit nu dus in een stoel wat bestaat uit stoelverhoger met rugleuning. Tyrone zit nog in een autostoelwaar de gordel zelf in zit.



We hebben geen airbag, dus ‘de baby’ heeft tot nu toe voorin gezeten. Maar aangezien er dan weinig ruimte is voor mijn vriend (of een ander) om te zitten, vroeg ik me dus af er geen drie kinderen achterin mogen zitten…



Ik kan me trouwens níet voorstellen dat een kind in het midden, dus met heupgordel, op een stoelverhoger moet zitten? Dat lijkt mij nog gevaarlijker namelijk…



En als de baby voorin zou zitten, en Jayden alleen met stoelverhoger áchter de bestuurder gaat zitten, dan is er al meer plaats voor een derde persoon achterin, of mag dit dan niet?

Ik denk dat je gewoon even moet passen met de stoelen die je nu hebt en de maxi cosi erbij.

Bij ons passen 3 stoelen er in, maar wel in een bepaalde volgorde. Mijn kids zijn net even wat ouder dan die van jou, dus mijn oudste kan alleen op een zitverhoger zitten. Ik weet niet of dat bij jouw oudste al kan. Maar dat scheelt wel in ruimte.

Nou, mijn oudste is wel een kleintje: nu zo’n 97 cm en 14 kilo?

@miranda79 wrote:



Ik kan me trouwens níet voorstellen dat een kind in het midden, dus met heupgordel, op een stoelverhoger moet zitten? Dat lijkt mij nog gevaarlijker namelijk…


Dat ligt eraan hoe breed je kind is en hoe klein de heupgordel gemaakt kan worden. Hij moet gewoon goed bij zijn heupen vastgehouden kunnen worden door de gordel.



@miranda79 wrote:


En als de baby voorin zou zitten, en Jayden alleen met stoelverhoger áchter de bestuurder gaat zitten, dan is er al meer plaats voor een derde persoon achterin, of mag dit dan niet?


Ja dit is prima!! Heb ik ook als optie 1 genoemd in mijn bericht hierboven.

Maar heel veel mensen vinden dit niet zo gezellig :slight_smile: Volwassenen willen vaak graag naast elkaar zitten.



En zoals tan ook zegt; het is passen en meten met die stoeltjes. Gewoon eens een keer zonder kinderen proberen hoe het 't beste past/lijkt.

Wij hebben een nieuwe auto gekocht (een grotere ) een nu passen 3 kinderstoelen er met gemak in en je kan ook nog eens makkelijk de gordels vast maken :wink: Dat kon ik onze vorige auto (ford focus station) niet.

Maar helaas hebben wij het geld niet voor een nieuwe auto, dus die optie valt af :wink:



Las het nog ff over B-F, en het stond inderdaad in je eerste berichtje: ik had het verkeerd gelezen (alleen het stuk over 2 kinderzitjes, niet dat wanneer het niet past het oudste kind alleen in de gordel mag… :wink:

@miranda79 wrote:

Oh, dank je wel voor de link B-F!



Jayden zit nu dus in een stoel wat bestaat uit stoelverhoger met rugleuning. Tyrone zit nog in een autostoelwaar de gordel zelf in zit.We hebben geen airbag, dus ‘de baby’ heeft tot nu toe voorin gezeten. Maar aangezien er dan weinig ruimte is voor mijn vriend (of een ander) om te zitten, vroeg ik me dus af er geen drie kinderen achterin mogen zitten…



Ik kan me trouwens níet voorstellen dat een kind in het midden, dus met heupgordel, op een stoelverhoger moet zitten? Dat lijkt mij nog gevaarlijker namelijk…



En als de baby voorin zou zitten, en Jayden alleen met stoelverhoger áchter de bestuurder gaat zitten, dan is er al meer plaats voor een derde persoon achterin, of mag dit dan niet?




Doe je hem dan niet nog eens een extra gordel om dan?



Wij hebben ook 3 kids en ik vroeg mij dat ook af hoe wij dat in godsnaam moesten doen. Maar hier is de oudste dan wel bijna 6( toen was hij ruim 4) toen de derde geboren werd. Maar hier ging de middelste in haar autostoel en maakte haar dan ook vast met de gordel die in het midden zit. De oudste zat dan op een verhoging en de jongste in de maxicosi aan de andere kant. Nu is inmiddels de jongste uit de maxicosi gegroeid en zit nu dus ook in een autostoel, en zit hij nu in het midden. Wij hebben ook geen super grote auto maar 3 kinderzitjes achterin gaat bij ons net.

@Robijntje80 wrote:

@miranda79 wrote:
Oh, dank je wel voor de link B-F!



Jayden zit nu dus in een stoel wat bestaat uit stoelverhoger met rugleuning. Tyrone zit nog in een autostoelwaar de gordel zelf in zit.We hebben geen airbag, dus ‘de baby’ heeft tot nu toe voorin gezeten. Maar aangezien er dan weinig ruimte is voor mijn vriend (of een ander) om te zitten, vroeg ik me dus af er geen drie kinderen achterin mogen zitten…



Ik kan me trouwens níet voorstellen dat een kind in het midden, dus met heupgordel, op een stoelverhoger moet zitten? Dat lijkt mij nog gevaarlijker namelijk…



En als de baby voorin zou zitten, en Jayden alleen met stoelverhoger áchter de bestuurder gaat zitten, dan is er al meer plaats voor een derde persoon achterin, of mag dit dan niet?




Doe je hem dan niet nog eens een extra gordel om dan?



Wij hebben ook 3 kids en ik vroeg mij dat ook af hoe wij dat in godsnaam moesten doen. Maar hier is de oudste dan wel bijna 6( toen was hij ruim 4) toen de derde geboren werd. Maar hier ging de middelste in haar autostoel en maakte haar dan ook vast met de gordel die in het midden zit. De oudste zat dan op een verhoging en de jongste in de maxicosi aan de andere kant. Nu is inmiddels de jongste uit de maxicosi gegroeid en zit nu dus ook in een autostoel, en zit hij nu in het midden. Wij hebben ook geen super grote auto maar 3 kinderzitjes achterin gaat bij ons net.




Nee, dit kan en hoort ook niet: die stoel zit nl vast met de gordel van de auto, en in de stoel zelf zit een 5punts gordel…

Bij de komst van de Twins hebben wij een Citroen Xsara Picasso gekocht. De grote kinderstoel van Amy staat in het midden en aan de buitenkanten staan de MC’s. We hebben Amy bewust in het midden gedaan, omdat we dan beter bij de MC’s kunnen om vast te zetten en los te maken.

PAst allemaal prima!

En zit Amy dan alleen in de heupgordel of zit daar een andere gordel?

nee hoor! We hebben 3x een driepuntsgordel. Amy zit gewoon in een autostoel



zoekt een foto







Als je goed kijkt zie je achter stoel een gordel omhoog komen. Dat is de 3-puntsgordel voor amy om de stoel mee vast te zetten. Naast haar 2 mc’s. Als de mannen er uit zijn, kunnen er met gemak 3 van die kinderstoelen naast elkaar (als Amy er dan nog in hoeft) :thumbup:

Leuk om te zien; wij hebben binnenkort ook een Xsara Picasso.



Op dit moment rijden we met een Opel Corsa van mijn ouders en dat betekent:

2 kinderen achterin in Maxi Cosi Priori en de Maxi Cosi voorin (mama dan tussen de 2 Priori’s achterin gewurmd).

Vreselijk 8) :lol:



Vind je dat je bij de Xsara Picasso ook genoeg bergruimte hebt voor vakanties enzo?



Ik twijfelde namelijk nog over een Berlingo (die lijkt me nog praktischer), maar mijn partner vindt dat een Donald Duck auto 8) en zegt nee :roll:

mar: de ruimte is enorm! Wij hebben een grote tweelingwagen die in de kofferbak kan. Gewoon zo…hupsakee! Er in, klep dicht en dan ook nog ruimte overhouden :lol: Voelt soms net als een camper :mrgreen: