Hoe doen jullie huis fris voor baby en katten?

Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Wij hebben in huis overal vloerbedekking. In de huiskamer best hoogpolig, in de gangen laag. We hebben veel knaagdieren gehad en dat was prima te combineren, die paar keer per week dat die losliepen.

Maar inmiddels hebben we als erfenis van mijn schoonmoeder twee dikke rooie katers gekregen. We hebben toendertijd beloofd voor ze te zorgen omdat we de enige kandidaten waren van haar kinderen die dat netjes zouden kunnen (qua aan het eind van de maand geld over hebben, regelmaat in huis, veel ruimte buiten voor ze).

M’n man en ik vinden het nu na een paar maanden allebei gewoon vies (en we zijn geen het-moet-brandschoon-zijn-freaks volgens mij :wink:) zoveel haren er overal blijven hangen door de combi kat & vloerbedekking. Stofzuigen doen we al 1 tot 2 keer per dag (net of het niks helpt), ze zijn zo lief om regelmatig een drol onder het bureau neer te leggen of zo’n kotsdingetje.

Verder zijn ze overwegend zindelijk. Hun bak en eten en drinken staan in de berging (zeil! gelukkig :lol:). Dit omdat de kattenbak zo stinkt (terwijl die dagelijks wordt ververst!) dat ik er letterlijk akelig van word (dat zal het sterke ruikvermogen zijn als je zwanger bent).

Hoe doen jullie dat met katten? Wat ligt er op jullie vloer? Hoe vaak en hoe maken jullie dat schoon? Is dat netjes genoeg om een kruipende baby erover heen te laten gaan? Iemand ideetjes zonder dat we meteen een andere vloer moeten doen door het hele huis?

Hier vaak dat zijn kleertjes onder de kattenharen zitten en aan zijn handjes :evil:.

Enkel in de berging en buiten laten werkt ook niet echt omdat ze dan de hele buurt bij elkaar miauwen.

Zucht… het is dat mijn schoonmoeder zo’n lief mens was en we op zich graag voor haar troetelkatten willen zorgen. Maar als we eerlijk zijn… waarom hebben we het beloofd :silenced:

tja…

lijkt erop dat ze nog niet helemaal gewend zijn…omdat ze nog weleens wat laten slingeren onder het buro…

en hoogpolig tapijt…is echt funest…

wij hadden eerst ook tapijt, maar hebben dat er heel snel uitgehaald en nu dus laminaat.

ook vrienden van ons hadden tapijt en die bleven ook zuigen, maar werd nooit goed schoon…

dus tja…kan jullie alleen maar een gladde vloer aanraden…

en over dat zindelijk zijn… ze piesen niet in de kamer? ze doen het over het algemeen wel in de kattenbak of buiten?

en dat ie stinkt…dan zou je eens ander grit kunnen proberen…je weet wel dat als je zwanger bent de kattenbak niet mag verschonen he…

ik heb anders geen oplossing voor je helaas…

Ik zou laminaat nemen, niet alleen handig voor de katten (hier 2, moet er niet aan denken om vloerbedekking te hebben) maar ook voor jullie kindje!

Geen vloerbedekking!!!

Hadden wij in het verleden ook. Maar gat wat was dat vies met katten erbij :sick: .

Gewoon kiezen voor laminaat, parket of in ieder geval een gladde vloer.

Is met kleine kinderen ook wel erg handig en hygienisch hoor. Mijn zoontje is nu 2 maar moet je kijken wat die allemaal morst op de grond. Nog los van de kat, moet ik er niet aan denken om weer tapijt te hebben :wink: .

Vloerbedekking en huisdieren kan gewoon niet. Hier ligt er laminaat, en wordt er elke dag gestofzuigd, en soms doe ik 's avonds ook nog even de swiffer over de vloer halen als ik dat nodig vind. Als de katten ergens een kadootje :roll: laten liggen wordt er met Dettol gedweild, is het weer heerlijk schoon :thumbup:

Ik laat Joas alleen op de bank liggen op een kleedje, omdat hij idd anders onder de kattenharen zit. Wippertje staat snachts of als we weg zijn ondersteboven in de box, omdat ze daar anders in gaan liggen.

Je moet denk ik een tandje harder gaan in het huishouden als je huisdieren hebt, maar goed… dat hoort er nu eenmaal bij.

Wij hebben ook 2 katten, ik stofzuig iedere dag. Tapijt zou ik echt niet voor kiezen, niet als katten hebt, maar ook niet met een baby… Als je zo’n kind krijgt als Juul, die de hele dag door terug geeft, dan wordt het een ranzige zuur ruikende boel… Geef mij maar parket of laminaat.

Wij hebben ook laminaat. Dat kun je makkelijk schoonhouden als je huisdieren hebt. Onze katten mogen trouwens niet boven komen, dat scheelt ook veel extra schoonmaakwerk. Het boxkleed haal ik uit de box als ik langere tijd niet beneden ben, anders gaan ze erin liggen. Ik heb een speelgoed zak aan de box hangen waar het kleed in gaat. Het wippertje is boven mits Seth erin zit. En als ik het beneden wat langer nodig heb, maar Seth zit er niet in, dan gaat het op zijn kant tussen de box en de muur. Als Seth gaat kruipen ga ik denk ik elke ochtend even dweilen. Ik baal trouwens enorm van de gordijnen. Daar lopen ze steeds langs en daar blijven zoveel haren aan zitten. Ik was daarom zeker 1 keer per maand de gordijnen.

Liefs Moirah

vrees dat niemand je echt kan helpen met DE tip omdat die katten haren zich vast zetten aan het tapijt. Dus zuigen helpt je eigenlijk niet.

Wij hadden 2 katten en laminaat. Elke dag stofzuigen en om de dag dweilen met Dettol omdat ik het vies vond als mischa door alles heen kroop.

Heb je er al aan gedacht om je katten om de dag te borstelen, dat scheelt al veel haren en ze krijgen er een gezondere vacht van.

Wij hebben 1 kat, en die laat al heel wat haren overal achter. Op de tafel, op de bank, op de vloerbedekking.

Stofzuigen doen wij iedere dag en ik sop iedere week het huis grondig, dat moet gewoon met een kat in huis.

Voor de bank heb ik een speciaal borsteltje van de blokker dat haren van stof afborstelt. Kan ik je aanraden, dan haal je die er zo af.

Qua kattenbak; als hij stinkt moet je ander (vaak duurder) grit nemen wat niet stinkt. Wij hebben dat van Biocat, te koop bij de dierenwinkel. Kost 12 euro voor 20 kg, wel prijzig dus, maar je ruikt haast niks.

En vaak verschonen, zeker om de paar dagen.

Hier ook haren aan de gordijnen als onze kat er langs loopt in de vensterbank. Die haal ik ook met dat borsteltje weg.

hoi

ik heb 3 katten, en heb op mijn vloer laminaat.

je kan bijv. iedere dag de katten borstelen zodat ze minder verharen op je vloer. ik heb ook een speciale cat&dog stofzuiger van miele daar zit een speciale turbo borstel voor vloerbedekking bij.

En voor haren op de kleding heb je van die plakrollers die goed werken.

heeeele verstandige tip mocht je je katten natvoer ( uit blik ) geven. Stop daarmee, daar gaat de poep zo enorm van stinken!!! Plus het is onnodig, uit brokjes moeten ze gewoon voldoende voeding kunnen halen. Wij hebben 5 katten, ook hier wordt dagelijks de stofzuiger er doorheen gehaald. Nu scheelt het wel dat de katten bij ons overdag in de tuin kunnen. 's Nachts zitten ze bij ons in de bijkeuken, anders breken ze de boel af vrees ik. Misschien dat je dat ook kan proberen, om ze 's nachts in de berging te doen!? Ik denk dat dat ook al en hoop haar zou schelen!!! Succes ermee

Je kat elke dag kammen is helemaal niet goed, er komen dan alleen nog maar meer haren!

Hier ook houten vloer en laminaat boven…

Ideaal met 2 kids en 2 katten…

Laminaat en houten vloer zou je makkelijker ff kunnen swifferen…dat is sneller en minder intensief dan 2 x per dag die stofzxuiger erover.

Joas morst natuurlijk van alles en Elias kruipt ook rond…moet er niet aan denken om dat uit vloerbedekking te moeten gaan halen. En dan heb ik het eens over wat katten uitvreten!

Ik heb m’n katten al lang…en ze blijven tot hun dood,maar hebben net een vreselijke periode achter de rug waarin ik (tegen verwachting in) op het punt van weggeven stond!

Door de laatste bevalling en verhuizing was 1 kat (wisten niet welke tot kort geleden) zodanig van slag en gestressed dat niets van de kids meer veilig was…

Alles werd dagelijks ondergepist!

Anyway…veel weggegooid, veel kokend gewassen, veel verstopt en weggegooid…maar het is dan eindelijk helemaal over! Beesten zijn weer helemaal op hun gemak!

Bereid je maar vast voor…misschien krijgen je katten er na de geboorte ook last van…ze vertonen nu al ietwat raar gedrag…

Ik zou (niet alleen voor de katten) een harde vloer zeker overwegen…als je die kans hebt…

Moet er wel bijzeggen dat sinds we uit de flat zijn en een tuin hebben het een stuk schoner en makkelijker is met katten…ze komen niet meer op de slaapkamers en zijn veel buiten sinds een paar weken…dat SCHEEEEELT! Dus zuig 1 keer per dag tot hooguit 1 keer per 2 dagen de woonkamer…boven hoeft het niet zo vaak meer…anders volstaat een swiffer of dweil ook wel tussendoor…