Hoe doen jullie dat?

Ik weet ik heb last van n luxe probleem :mrgreen: , maar ik wil toch graag weten hoe jullie dat doen en of

wat jullie me aanraden :wink:



Fieke is 's nachts n hele makkelijke slaper en ze krijgt n haar laatste voeding om 20.00/20.30 en ligt

daarna eigenlijk gelijk weer op bed.

Doordeweeks moet ik 5 ochtenden werken en moet ik Fieke echt wakker maken om 06.30.

Als ik dat niet doe dan kom ik in tijdnood, maar ze wordt zelfs niet eens wakker van de wekker

en ze igt zelfs bij ons op de kamer :inlove:

We zitten dan lekker in n ritme van de voedingen door heel de dag, maar nu komt t weekend.

Om haar in t ritme te houden zou ik haar dan wakker moeten maken om 06.30 of haar lekker

laten liggen en maar zien hoe dat de dag verloopt ?



Alvast bedankt voor jullie reacties :-*



Liefs Viola

als je nou 8 uur had gezegd zou ik zeggen wakker maken, maar ja 06.30 is wel heeeeeeel erg vroeg he dus ik zou haar nog lekker 1,5 uur laten liggen en proberen in hetzelfde schema te komen door voedingen of slaapjes iets op te schuiven.

kan je haar niet een voeding gegeven om half 7 en dan weer in bed leggen dat ze gaat slapen???



Doen wij altijd bij mischa

Ik zou me hetvolgende afvragen:

Als je haar laat liggen, hoe laat wordt ze dan uizichzelf wakker?

In hoeverre kom je dan in de knoop met het schema dat ze doordeweeks heeft?



Als ze nl. een uurtje later uit zichzelf wakker wordt, zou ik haar gewoon lekker laten liggen en een heel klein beetje schuiven zodat ik 'savonds toch weer goed op schema zou lopen… wordt ze echter pas om 10 uur of zo uitzichzelf wakker, dan zou ik toch kiezen voor een voeding om 6:30 en terugleggen in haar bedje om nog even te slapen.

Als ik Fieke laat liggen dan slaapt ze tot ongeveer 08.00/08.30 dus in t weekend erg

lekker, maar dat resulteert in overdag bijna niet slapen, omdat ze natuurlijk al zoveel heeft

geslapen :wink:

Ze krijgt volledige bv en ze eet nu om 06.30/ 10.00/ 13.00/ 15.30/ 18.00/ 20.30 en dat kan

soms n half uur schelen.

Ik heb bij zo’n dingen eigenlijk altijd alleen maar aan mezelf gedacht en dus altijd meegeslapen met de kinderen… zij zijn mijn wekker … :shifty:

Ik zou na 5 dagen vroeg op te moeten gestaan hebben echt niet nóg eens 2 dagen vroeg op staan, dus ik zou lekker meeslapen, dat ritme komt wel goed … :shifty: :-* :wink:

Ik zou haar ook lekker laten liggen hoor!



Hier is het zo dat ik Jesse op de dagen dat ik werk om 7.15 uur wakker maak, hem aankleed en wegbreng naar de oppas (of mijn moeder of het KDV) en daar krijgt hij rond 8 / 8.30 uur z’n flesje.



Op de dagen dat ik niet werk, laat ik hem gewoon liggen en hoor wel hoe laat hij wakker wordt (meestal tussen 8 en 8.30 uur, maar het is ook wel eens 9 uur). Het schema wordt dan inderdaad iets later, maar ik merk wel dat dit zich in de loop van de dag wel inhaalt (bijvoorbeeld flesje iets eerder).



Heerlijk he, een kindje dat doorslaapt! Geniet er van!



Groetjes,

Willy

@tante polla wrote:

Als ik Fieke laat liggen dan slaapt ze tot ongeveer 08.00/08.30 dus in t weekend erg

lekker, maar dat resulteert in overdag bijna niet slapen, omdat ze natuurlijk al zoveel heeft

geslapen :wink:

Ze krijgt volledige bv en ze eet nu om 06.30/ 10.00/ 13.00/ 15.30/ 18.00/ 20.30 en dat kan

soms n half uur schelen.


In dat geval zou ik haar denk ik lekker laten liggen en zelf even genieten van een extra uurtje slaap. Dan lekker op bed nog BV en de voedingen zeg maar rond 08.30/11.00/13.30/16.00/18.30 en 20.30 doen.

Ook wat slapen betreft dan alles wat opschuiven. Ze krijgt waarschijnlijk nu toch ook een iets ander slaapritme (gezien haar leeftijd :wink: , sprongetje op komst) dus wat dat betreft zal ze de boel binnenkort toch ook zelf wel wat om gaan gooien. Tenminste, dat is wat Lotte ging doen rond die leeftijd. Tot 4,5 mnd. sliep zij ook 'sochtends nog echt wel een uur ofzo maar dat veranderde daarna en nu slaapt ze rond 12-en een uur (soms 1,5 en soms ook 2) en dan zo rond 4-en gaat ze nog voor een half uurtje haar bedje in.