Even tips/adviezen van mama’s die al gewend zijn om 's ochtends meerdere kids naar het kdv te brengen…
Op het moment gaan onze kids 2 middagen per week naar het kdv, mijn man is dan 's ochtends thuis en zorgt ervoor dat de kids om 12.00 uur op het kdv zijn.
Nu heb ik een nieuwe baan gevonden en moet ik o.a. op dinsdagochtend werken en gaan de kids ook op dinsdagochtend naar het kdv toe.
Ik vraag me alleen af hoe ik het 's ochtends voor elkaar ga krijgen om 3 kids gereed te maken voor het kdv en zelf ook klaar te zijn om gelijk door te gaan naar werk?
Normaal gesproken zet ik mijn wekker 30 minuten vantevoren, dan heb ik genoeg tijd voor: tanden poetsen, beetje mascara opdoen, haren borstelen, aankleden, ontbijten, boterhammetje smeren en tas voor werk inpakken.
Straks moet ik Pete verschonen en aankleden en meehelpen met zijn pap. Luc en Stan verschonen en aankleden en een fles geven. Hoe kan ik dat het beste gaan aanpakken?
Ik moet om 08.00 beginnen, ongeveer 10 minuten vantevoren aanwezig zijn.
Ik kan de kids vanaf 07.30 naar het kdv brengen, dit is op de route naar mijn nieuwe baan.
Vanaf thuis is het 5 minuten lopen naar het kdv, daarna is het nog 5 minuten lopen naar mijn werk.
Hier gaat de wekker om 06:00. Hubbie gaat naar de jongens om de 1e aan te kleden.
Ik kleed mezelf aan, ben altijd sneller klaar dan hubbie (ja, eerlijk :lol: )
Amy is dan ook wakker geworden, sleept haar kleren die ze aan moet mee naar de jongens en kleed zichzelf grotendeels aan. Als ik klaar ben, help ik haar verder (als het nodig is) en anders pak ik een jongen om verder aan te kleden.
Al met al zijn we ongeveer:
6:20 beneden. Dan gaat hub zich aankleden, maak ik een broodje voor Amy en geef de mannen om en om een fles.
Dan prop ik een broodje naar binnen, hub laat de hond uit en om :
07:00 gaan we beginnen met alle jassen, schoenen, Amy plassen en de auto in.
Om 07:15 zit het spul in de auto en breng ik ze weg.
Als ik daar ben (ongeveer 07:30, vaak eerder, want het is redelijk dichtbij)
gooi ik de mannen in de duobuggy en Amy loopt zelf mee.
Ik blijf vaak nog een tijdje zittten op het kdv, want eer ik alle mannen weer uitgeladen heb en Amy nog effe 1 op 1 aandacht heb kunnen geven, zijn we zo een half uur verder.
Ik werk een dorp verderop, dus ik ben meestal rond 08:10 op het werk. Tijd zat om rustig een bakkie te doen en bij te komen van de ochtend
Het gebeurd ook wel eens dat hubbie heel vroeg weg moet voor bv een training en dan moet ik dus alles alleen doen. Je wil niet weten hoe vroeg mijn wekken dan staat
Ik ben er al een tijdje uit, maar toen ik nog 2 kids moest wegbrengen stond ik inderdaad ook echt vroeg op.
Rond half 7 was ik op, maakte mezelf eerst klaar, dan kids wakker, boterhammen smeren en opeten, daarna gingen we in de auto naar het kdv, meestal waren we daar rond half 8, kon ik rond 8 uur beginnen met werken.
Nu zitten ze op school en dan is het eigenlijk weinig veranderd, ik ga rond half zeven zelf klaarmaken en ontbijten, dan boterhammen smeren voor kids, daarna maak ik ze wakker en kleden ze zichzelf aan, gaan naar beneden en gaan ontbijten.
Dan ruim ik alles op in huis, zorg dat ze haar borstelen en tanden poetsen, en dan gaan we om kwart over 8 lopend naar school.
Het is inderdaad aanpoten, maar je krijgt er handigheid in (voorwerk doen als het kan, zoals kleren klaarleggen) en je raakt er aan gewend.
Hm, ik vind het dus helemaal niet lastig 's morgens om met twee kinderen op te staan en weg te brengen. Ik doe het altijd alleen, want mijn vriend is al om 6.30/6.45 weg naar zijn werk.
Ik sta rond 6.45/7.00 u op, zelf snel aankleden, dan kleed ik de jongens aan en ben rond 7.00/7.15 beneden. Dan voed ik ze (nu krijgen ze weer bv, ze hebben ook tijdje een fles met bv+rijstebloem gehad). Ongeveer 20 a 30 minuten later maak ik de tas voor het kdv klaar (meeste zit er al in, is even flessen en voeding erin doen) en dan zet ik de jongens in de kinderwagen en dan lopen we aan (10 minuten lopen). Ik ben dan rond 8.00/8.15 ofzo op het kdv. Gaat altijd prima, maar ik heb ook makkelijk praten want ik werk natuurlijk thuis. Dus ik eet pas als ik weer terug thuis ben, en ik kan ook niet te laat op mijn werk komen :mrgreen:
Maar het gaat altijd heel relaxt, ik vind het geen gehaast en geren, ik ben nu 's morgens veel relaxter bezig dan voordat ik kinderen had :lol: En ondanks dat het dus niet zoveel uitmaakt, ben ik meestal toch tussen 8 en 8.15 op het kdv.
Volgens mij moet je ‘gewoon’ niet het gevoel hebben dat je moet haasten, dan gaat het makkelijker en ik heb ondertussen geleerd dat gehaast bezig zijn geen tijdwinst oplevert… integendeel zelfs :roll:
Bij ons komt de boel nog eerst uit de vaatwasser hoor, dus hier ook geen gedek . Maar er zijn mensen die samen aan het ontbijt zitten aan tafel, en dan zou het handig zijn :mrgreen:
Dat van tevoren klaar leggen gebeurt hier ook, heen en weer schriftje schrijf ik ook de avond van te voren, alleen de tijden dat Mika wakker was en de eerste fles op heeft noteer ik dan nog.
Ik heb de mazzel dat ik op zelfde kdv werk als waar mijn kids zitten, m’n vriend is superflexibel met zijn werktijden dus hij brengt en haalt ons :oops: :dance:
Zo ziet onze ochtend eruit:
7.15 gaat mijn wekker, ik MOET eerst altijd koffie drinken en een sigaretje :silenced: anders word ik niet wakker… Daarna kleed ik me om, was me, poets mijn tanden. Douchen doe ik altijd voordat ik ga slapen, kost mij teveel tijd smorgens.
7.30 Ik maak een fles voor Mika, een fles warme melk voor Levy en een bord pap. Ik verschoon ze meteen als ze uit bed komen, omkleden doe ik ook meteen. Ik leg Mika naast papa neer en hij geeft hem de fles. Levy idem, die kruipt lekker naast zijn vader en broertje in “papa-mamabed”. Ondertussen zoek ik alles bij elkaar voor kdv. (schriftjes, knuffels, voedingen etc in 1 tas proppen en mijn lunch natuurlijk ook :lol:)
8.00 Als de heren klaar zijn met hun melk legt papa mika in de wipstoel, Levy komt op de bank zitten en eet zijn pap op, papa kleedt zich om.
8.30 zijn we allemaal ready om weg te gaan
8.35 in de auto
8.45 bij kdv. Papa brengt Mika weg en ik neem Levy mee, om 9.00 ben ik op mijn eigen groep.
Om 17.00 haalt papa Mika op en ik Levy, en dan zijn we meestal voor 17.30 weer thuis.
Ik maak alles een avond van tevoren klaar, de tassen van de kinderen en ook de boterhammen voor het ontbijt smeer ik al en leg ik dan in de koelkast.
Boven kleed ik de kidneren aan, dan naar beneden, Tes haar fles, met zijn alllen ontbijten wassen tanden poetsen ed en dan de deur uit. Wij zijn altijd ruim op tijd. Ik moet om 09.00 beginnen en Mik is vaak al om 06.30 wakker
Gewoon vroeg opstaan denk ik. Ik heb altijd de ochtenden alleen omdat mijn vriend om 5.15 op moet staan voor zijn werk.
Nu is het school, dus begin ik iets later met werk en staan we dus pas om 7.00 uur op (al is de jongste altijd om 6.30 uur al wakker).
Ik zorg dat we allemaal aangelkeed om 7.30 uur beneden zijn, dan eten we een boterham.
Om 8.00 uur maken we ons klaar voor vertrek en breng ik de een naar school en de ander naar het kdv.
Toen ik ze beiden op het kdv had begon het hele rideltje om 6.15 uur en had ik ze om 7.30 uur op het kdv.
Omdat ze dicht op elkaar zitten heeft de oudste vrij lang een papfles gehad, lekker makkelijk dus
Dus in plaats van dat je dan moet helpen kan hij het zelf doen (je oudste) of ipv pap een boterham geven wat hij ook zelf kan, zo kan je je meer bezig houden met de jongste twee op dat moment.
Succes, maar het went vanzelf, Op dinsdag zijn we nu bijna sinds 1 jaar samen de ochtend thuis, dat is pas relaxed!!! (dan hoef ik ze niet weg te brengen en kan ik lekker op tijd naar mijn werk).
Jemig, wat slapen jullie allemaal uit op zo’n ochtend.
Hier leg ik ook 's avonds al alles klaar.
's Morgens gaat hier rond 5.30 uur de wekker. Dan ga ik eruit om te douchen (anders ben ik echt niet wakker de rest van de dag, lukt me dus niet om dat de avond ervoor al te doen), dan tanden poetsen, opmaken, aankleden en haar doen. Dan ga ik naar beneden en maak ik brood klaar, vul een tijl met water om de kinderen te wassen en zet vast een fles klaar. Dan ga ik de kinderen wakker maken en mee naar beneden. terwijl Nikkie haar broodje opeet, kan ik Mara wassen, tanden poetsen, aankleden en de fles geven. Daarna gaat Mara lekker spelen en ga ik Nikkie wassen, tanden poetsen, aankleden en haar doen. Dan is Nikkie ook klaar en ruim ik alles weer op.
We gaan dan rond 7 uur naar het kdv om Mara weg te brengen. Daarna stap ik met Nikkie in de auto om haar naar een andere groep op een andere lokatie te brengen. Uiteindelijk heb ik de trein naar mijn werk van 7.57 uur.
Ik neem er ook echt de tijd voor 's morgens. Haasten werkt niet, want dan zijn we allemaal gestresst en sjacherijnig. Dus rustig aan hier en dan zit ik rustig in de trein en kom ik ook met rust in mijn lijf op mijn werk aan.
Voorheen gingen ze allebei nog naar dezelfde lokatie en dat scheelde wel een half uur. Ik heb er nu al een halve dag opzitten voordat ik mijn pc op mijn werk aanzet :mrgreen:.
hoef dan wel niet naar kdv/werk, maar moet wel 3 kids en mezelf in de kleren en onderweg richting school krijgen.
We moeten om half 9 op school zijn, lopend betekent dit rond 8.10 uur de deur uit en vaak staan we pas rond 7.15 uur op
Hier ligt alles idd de avond ervoor klaar als het gaat om kleding ed. De oudste (5,5) redt zich hierzelf gelukkig mee. De middelste en jongste moet ik doen. Zelf ook even wassen en in de kleren, dan naar beneden en we eten aan tafel. Meestal zijn we rond half 8 beneden, dus zonder dwarse kinderen kan het was/aankleedritueel in een kwartiertje klaar zijn.
De oudste smeert dan zijn eigen brood, de middelste smeert vast boter terwijl ik het broodje van de jongste maak. Terwijl zij vast beginnen maak ik mijn eigen brood en het fruit in de tassen voor school/psz, bekers drinken erbij in.
Rond 10 voor 8 zijn we meestal wel klaar aan tafel. Toeten schoon, tanden poetsen (heb ik een extra set tandenborstels voor beneden, hoeft het circus zich niet weer naar boven te verplaatsen :lol: )
Dan is het 8 uur kan er nog heel eventjes niks gedaan worden of uitloop voor als er wel eentje dwars is . Schoenen en jassen, de jongste in de wagen en lopen maar.
Inmiddels kan ik ook weer lekker met de fiets en dat scheelt zo 10 minuten, dan wordt er soms nog uitgebreid gekleurd of gespeeld voor we weg gaan!
met 2 kinderen heb ik het wat makkelijker maar ik ga om half 6 op. Dan kleed ik mezelf aan, ga beneden ontbijten en maak ontbijt voor de meiden klaar.
Ga ik naar boven (hub is er dan ondertussen ook uit en aangekleed en hij gaat beneden eten) om mn tanden te poetsen en 1 van de meiden uit bed te halen. is dan 6:15 uur. Snel even schone luier om en aankleden (sarah schone onderbroek :mrgreen: ) en dan naar beneden brengen bij hub die geeft haar dan te eten. En dan de tweede aankleden en met zn allen naar beneden. Hub gaat dan tanden poetsen. Ik raap mn zooitje bij elkaar en doe de jassen aan, met zn allen naar de auto, hub zet Sarah erin, ik Eefje en dan rijden we om half 7 weg.
Voordeel: Sarah ontbijt niet zo vroeg die eet bij mn moeder. Ze krijgt altijd fruit van mij, dat krijgt ze wel weg zo vroeg maar ik hoef dus niet te wachten tot ze eindelijk dr brood op heeft. En Eva Lynn krijgt pap in een beker dus die drinkt het op en is ook klaar. Lekker snel en ideaal zo. Maar ben wel blij dat het maar 1 ochtend in de week is want het is vroehoeg…
Ik zag dit topic weer bovenaan mijn lijstje staan, dus ik dacht even een reactie/update geven.
Sinds augustus heb ik dus een nieuwe baan en moet ik op dinsdagochtend werken. Om 07.30 gaat het kdv open en om 08.00 moet ik beginnen, maar het is fijn als ik 5 a 10 minuten vantevoren aanwezig ben.
Om 06.30 gaat de wekker, eerst mezelf opfrissen en aankleden, mijn man springt snel even onder de douche.
0m 06.45 kleed ik Luc en Stan aan en gaat mijn man Pete aankleden.
Om 07.00 zijn we dan allemaal beneden, mijn man maakt eerst brintapap voor hem en Pete, want hij moet om 07.15 gaan rijden en Pete is een langzame eter. Daarna maak ik een papfles voor Luc en Stan en dan brintapap voor mezelf.
Om 07.25 geef ik Pete nog een beker limonade en doe ik intussen Luc en Stan hun jasjes aan en zet ik ze in de kinderwagen.
Om 07.30 doe ik Pete zijn schoenen en jas aan en gaan we lopen.
Om 07.35 ben ik op het kdv en doe ik iedereens jas uit, breng ze de groep binnen en vertel wat bijzonderheden.
Om 07.45 ga ik snel weer naar huis, want de kinderwagen mag niet blijven staan.
Om 07.50 pak ik de fiets uit de schuur en ga ik snel naar werk fietsen.
Om 07.55 doe ik mijn jas uit, zet ik een bakje koffie, ondertussen de pc opstarten. Dan even snel een bakje koffie inschenken, zodat ik om 08.00 de telefoon kan aanzetten en aan het werk kan.
Het is chaotisch, maar gelukkig alleen op dinsdag. Als Luc en Stan straks kunnen lopen, dan kan ik ze meenemen op de fiets en hoef ik niet heen en weer naar huis, dat scheelt weer een paar minuten.