Hoe doen jullie dat met speelgoed?

Hoi, hoi,



Hoe doen jullie (ouders met dreumes en kleuter) dat met het speelgoed.



2 van onze kids, nu 5 jr en bijna 1,5 hebben speelgoed wat ik ook naar leeftijd gekocht heb. Maar je begrijpt natuurlijk wel dat het onmogelijk is haast om dat uit elkaar te houden als ze beide beneden spelen.



De jongste pakt dan het speelgoed van de oudere, ten eerste mag de jongste veel van dat speelgoed nog niet (kleine deeltjes), maar ten tweede kan hij daar ook nog niet voorzichtig mee omgaan (gaat dan kapot)



Dus ik vroeg me af: laten jullie ze dan zo af en toe apart spelen? bijv. 1 op z’n kamer / keuken ofzo, en de ander in de woonkamer bijvoorbeeld?

of vinden jullie het best en ligt al het speelgoed gewoon door elkaar?



Ik vind als het door elkaar ligt dat ik er als een waakhond bovenop moet blijven om in de gaten te houden dat de kleinste dus niets in z’n mond zal doen, dus voor het gemak hou ik het wel zo veel mogelijk gescheiden.

Ik moet tenslotte ook wel eens iets in huis doen, de was etc. :mrgreen:



Ben zeer benieuwd, groetjes van mij

Misschien kan je tegen je oudste zeggen dat ze aan de keukentafel met de kleine spulletjes (of de spulletjes waar je jongste niet aan mag komen) mag spelen?



Lijkt me inderdaad erg lastig (en vooral een puinhoop geven :wink: :mrgreen: )

Hoi



Mijn middelste speelt wel met de auto’s in de huiskam, maar bijv. knexx of lego kan alleen in de gang of op zijn kamer momenteel.



Het s gewoon ff niet anders, gelukkig zijn ze bij mij natuurlijk ouder waardoor ze het beter begrijpen

bij ons spelen de kleintje op de grond met de “grote” spullen en de kleine l*go-blokjes enzo die liggen op de eetkamertafel…

maar bij ons spelen de grote kids ook met het speelgoed van 1,5 :lol:

en dan heb ik ze alle 3 op de grond liggen met de houtentrein, looprekjes en met de balrollen enzo

Als Noud met de playmobil oid wil spelen, moet hij dat op de grond doen als Marlot slaapt of aan de grote tafel. Samen spelen ze op de grond met de duplo, little people oid. Maar met de kleine lego, playmobil ed op de grote tafel of als ons meisje slaapt :slight_smile:

Fijn om te weten, hier speelt de oudste ook wel met het speelgoed van de jongste :mrgreen: . Maar ik was zeer benieuwd hoe jullie het doen, en dat verschilt idd niet veel met hoe wij het doen.





Thnx groetjes van mij

Niet moeilijk doen, ze spelen wel met elkaars speelgoed. Alleen de dingen die gevaarlijk zijn liggen op Yoni haar kamer of in de kast waar Anyk niet bij kan. Daar speelt Yoni mee als ze boven is of als Anyk slaapt. Maar de meeste dingen zijn nu niet zo’n probleem meer. Anyk speelt al een half jaar gewoon mee met de kleine lego en de knex. We hebben hier een kastensysteem waar bakken met speelgoed instaat. Yoni heeft hiervan één eigen bak. Anyk mag daar niet aankomen. Daar zitten geen gevaarlijke dingen in, maar wel dingen waar alleen Yoni mee speelt. Zo ondertussen weet Anyk dat ze daar niet aan mag komen (doet het natuurlijk wel eens stiekem).



Aan de keukentafel gaan zitten werkt hier niet. Anyk wil er koste wat kost bij zitten. Ze vindt het veel te interessant. Alles wat Yoni doet wil zij ook doen.