Hoe doe je dat: Kleuter van school halen met baby en peuter?

In juni verwachten we een baby. Vanaf oktober gaat Marie naar school en heeft een continuerooster, ze is dan elke dag om 14 uur vrij. Waarschijnlijk gaat ze twee dagen naar de bso en de andere drie dagen halen we (ik, m’n man of moeder) haar op. Op die dagen zijn de andere twee (dan 3 maanden en net 2) thuis. Ik zat me nu alleen af te vragen hoe we dat gaan doen met ophalen :think: Dikke kans dat een van beide of beide kindjes slapen… Het is 750m, dus 10 minuten lopen of een paar minuten fietsen.



Heen wordt ze door de dan werkende ouder gebracht, terug lopend of op de fiets gehaald (fietskar als de andere twee meegaan). Alleen durft mijn moeder niet te fietsen met de kar. We hebben geen duowagen, maar wel een duo fietskar met babyschaal. Met de auto is niet echt een optie omdat parkeren hier lastig is en de auto vaak ver van huis staat. Een Bugaboo Donkey lonkt… :wink:



Hoe doen andere ouders dat??

Toen Thijs geboren werd was Elise net op school en Jesse was toen 2,5.

Wij hadden een duowagen en liepen inderdaad van en naar school tot Thijs oud genoeg was om voorop de fiets te kunnen. Als het slecht weer was namen we de bus (sneeuwval e.d.) Elise fietste dan mee op haar fietsje (eerst met zijwieltjes, later zonder) De afstand bij ons is ongeveer 8-10 minuten fietsen, lopend echt wel 20 minuten als alles meezit.



Wij hadden wel het geluk dat we toen nog geen continuerooster hadden, die hebben we pas sinds dit jaar. Nu maak ik Thijs (nu 2,5) wakker als we naar school moeten (rond 13.30) Hij slaapt dan vanaf ong 11-13.30 (als het meezit)

Ik lees mee… hier straks hetzelfde probleem…

Hier geen duowagen. Maar de jongste gaat, als ik lopend naar school ga, in de draagdoek. De een na jongste in de buggy en de andere 2 lopen mee.

Of de jongste in de kinderwagen en de een na jongste op de kidsit.



Ging met 3 kinderen ook altijd prima. Maar aangezien hier ook een continu rooster is, en 14u precies slaaptijd is, pakte ik dus ook vaak de auto en liet dan de slapende kinderen liggen. Met de auto is het in totaal 8 min van huis zijn.

ook wij wonen op nog geen kilometer van school. Ik laat m ook liggen. Hij zit dan net lekker in z’n diepe slaap. Ik app mijn moeder dat ik weg ga en ik app haar ook weer als ik weer thuis ben.

Als je al een fietskar hebt…met een neuswiel eronder kun je deze prima als wandelwagen gebruiken. Kan je moeder daarmee je oudste ophalen, lopend. En dat scheelt je weer geld voor de aanschaf van een duowagen.



Hier heb ik het geluk dat de buuf 3 deuren verder op een zoon heeft die bij mijn oudste in de klas zit. We hebben dus het brengen en halen verdeeld. Als ik breng of haal, dan gaat de jongste naar haar toe of ik breng haar de babyfoon. En als zij haalt of brengt komt haar jongste hier. Heeeeel handig!! Maar dat is natuurlijk niet voor iedereen een optie :wink:



Overigens vind ik het op mijn werkdagen een opgave; zoon 3 zit nét op school, kan wel op 12 inch fietsen maar die uitdaging vind ik te groot voor buuf. Dus breng ik hem zelf. En aangezien het kdv in hetzelfde gebouw zit, gaat zoon 4 ook direct mee. Op dit moment fietsen buuf en ik dus allebei. Zoon 2 neemt even genoegen met een kus bij de trap (die zit in een lokaal boven en die breng ik normaal de klas in) zoon 3 breng ik in zijn lokaal en dan moet ik erg mijn best doen om zoon 4 niet uit het oog te verliezen. Ik vind het een hele opgave want zoon 4 is erg ondernemend :?

Vorig jaar juni is onze jongste geboren, in september startte de oudste op de basisschool. School is heel dichtbij, de oudste 2 lopen of fietsen, de jongste ging mee in de draagdoek. Als hij slaapt maak ik hem er niet voor wakker. Dan gaat de middelste achterop, de oudste fietst zelf. Ik ben dan met 10 minuten terug. In mn zak een briefje waarop staat dat er een baby ligt te slapen.

Maar hier is de school pas om 15:30 uur uit. Eigenlijk slaapt hij nu nooit meer met halen/ brengen.



Wanneer je het lopend goed af kan, en je middelste ook mee kan lopen of fietsen kan je er ook voor kiezen om de jongste in de wagen te slapen leggen, dan ligt hij/ zij vast en kan je zo weg rijden. Maar je middelste gaat misschien ook nog slapen?



Ik vond het ook wel lastig hoor! Alleen laten liggen doe ik liever niet, maar steeds een kind wakker maken (en hij sliep al zo moeilijk) om een ander kind te halen, daar ben ik niet voor…

@~Marion~ wrote:

ook wij wonen op nog geen kilometer van school. Ik laat m ook liggen. Hij zit dan net lekker in z’n diepe slaap. Ik app mijn moeder dat ik weg ga en ik app haar ook weer als ik weer thuis ben.




hahaha hier precies hetzelfde :mrgreen:

Ik weet nog goed dat baby’s alleen thuis laten 6 jaar geleden hier een taboe was ! Iedereen was daar fel op tegen !



Ik nog steeds, bij mijn jongste paste ik het gewoon aan, liet hem slapen in de wandelwagen of even in de maxicosie…

Later toen hij 1.5 jaar was, heb ik zijn slaap schema aangepast, gaf hem gewoon eerder of later de fles, zodat ik rustig mijn oudste kon ophalen, zonder een kind alleen thuis te laten…



Geld het zelfde als 1 van de 2 ziek is, ik ben en was toen ook alleenstaand, Dan maar even extra inpakken, en hup op de fiets om een vd 2 te halen.



Toen hij naar de peuterspeelzaal mocht, was het geen probleem als ik hem 8 min later bracht. en mijn oudste weer ophalen, weer een paar min. later mocht…



je kan een oudste kind op de basis school ook laten overblijven, zodat de jongste weer even extra kan slapen ???