Hoe doe ik dat???

Hoi allemaal,

omdat er weinig animo was van ouders om te helpen koken voor het kerstdiner heb ik aangeboden om te helpen. Vind ik niet erg maar…

de soep is al klaar, die doe ik in de snelkookpan zodat ik het enigsinds spettervrij op school krijg. Dan moet ik drie zakken hutspot met drie doosjes aardappelpuree maken en ook nog een zak boerenkool met een doosje aardappelpuree. Waar ga ik dat allemaal in opwarmen en warm houden tot ik op school ben? We moeten, door de enorme bult sneeuw, lopend naar school toe. De soep blijft wel warm in de snelkookpan maar hoe doe ik de rest???

in een thermostas!

Fleecedeken in een kratje en proppen krantenpapier tussen de bakjes. Ook afdekken met een fleecedeken. Je houdt het zo makkelijk een uur heet en 2-3 uur warm :thumbup:

oh lekker zeg al die nog participatie… en dan vanavond zeker zeuren over het eten?! :twisted:

Maar manlief is thuis… kan hem wel even lief aankijken of hij onze grote pan wil brengen?

Eerst de wortelen koken in de soeppan. Dan deze in een schaal doen op 60 graden in de oven om warm te houden en dan de aardappalpuree in de soeppan maken?

als het alsnog nodig is moet je het even laten weten, maar denk dat het met het oven gebeuren vast ook wel moet lukken :thumbup:

En vanavond alles op de slee stapelen in het krat, leuk man… heb m’n sleetje vol geladen vol met kratten eten :mrgreen:

oh zonde dat niemand mee wou doen :thumbdown:

hier stonden gisteren alle ouders wel met wat lekkers voor de kinderen :thumbup:

en als dank van school hebben we een kerstster gekregen :inlove:

en zilverfolie werkt ook goed

succes

Hier krijgt elke ouder gewoon een kaartje met daarop het gerecht dat hij of zij moeten maken. Punt. Geen discussie gewoon doen.

Vanavond neemt iedereen zijn gerecht mee als de ouders hun kind naar school toe brengen.

Hete kruiken ertussen???

Eetse en doe voorzichtig!!!

Maar kun je geen ouder bellen of je wat pannen kunt lenen (en het liefst een paar handen en een fornuis :shifty:) of in elk geval hulp bij het wegbrengen.

Ik zou net zo lang rondbellen tot ik de gerechten verdeeld had eerlijk gezegd. Ouders, opa en oma, buren …

oh hier mogen we zelf kiezen wat we maken :thumbup:

Oh dank jullie wel, dat van die krat met een fleecedeken is een werelds idee. Hebben jullie ook nog een idee hoe ik alles kan opwarmen? Ik heb maar drie kookpannen en een soeppan. Moet de uien bakken (dat is een koekenpan), wortelen koken (soeppan), boerenkool koken (nog een pan) en dan nog vier dozen puree (bah wie verzint dat???), maar in welke pan doe ik dat? Dat past nooit in de kleinste kookpan.

mamamarije, lief van je :mrgreen: ! Ik denk dat ik het zo doe als Chrisje het voorstelde. Dan hoeft jou lief zijn leven in de sneeuw niet te wagen. Het is flink glad en zelfs op de weg voor ons huis is pas één keer gestrooid.

Haha ja idd. Zal eens zoeken naar trekbandjes zodat ik de krat vast kan zetten. Anders ligt alles straks op straat.

Hier zitten in de klas van de middelste negentien kinderen, waarvan zes ouders wilden helpen. Bij de oudste zitten 29 kinderen in de klas en daarvan waren vier ouders bereid. En de ouders die niet meehelpen die zeuren straks het hardst als er iets niet naar hun zin in. Ik vind het ook geen eten voor een kerstdiner, maar ja ze moeten het toch klaargemaakt hebben.

gadverdegadverdegadver. Hoe heeft iemand ooit aardappelen in een doosje kunnen bedenken?? Wat is dat walgelijk smerig. De oudste zag het en zei dat hij als hij thuis komt wel een boterham neemt. het spul was bijna niet te roeren, een enorme klont bleef in de garde zitten, die er amper weer uit kwam, het was een vieze bende. Harrie Jekkers heeft het in de voorstelling het verhaal achter de liedjes en daarin beschrijft hij superstamp of zo en daar lijkt het op. :sick:

maar goed ik heb alles op school gekregen, met de bolderkar. Was even flink trekken maar het is er. Toen rap naar huis, want het diner wat de ouders kunnen kopen daar zit niets vegetarisch bij, dus roerbak in een pan gedaan, burger in de andere, intussen afgewassen, toen gegeten en nu ff hier mijn hart luchten voordat we weer naar school gaan.